Társoldalunk:

Hamilton az élen, a Red Bull ismét elakadt

2014.02.21., 07:01

A bahreini teszt harmadik napját a hét legjobb körével zárta a Mercedes, de a csapatnak ismét voltak műszaki problémái. A Ferrari a telemetria hibája miatt vesztett órákat, a Red Bull pedig megint kénytelen volt kora délután befejezni a munkát, mert az autójukon egy új, eddig ismeretlen műszaki hibát azonosítottak be. A McLaren teljesíteni tudott egy egész versenyszimulációt.

11.11 |

Zöld zászló

És Button rögtön 1,6 másodpercet javít is előző köridejéhez képest, 1:35.682-es eredményével visszaelőzve Gutiérrezt a 2. helyen. A hátránya most 1,419 másodperc a továbbra is az élen álló Hamiltonhoz képest. Egyre melegebb van a pályán: a levegő már 24 fokos.

11.08 |

Gondok a Ferrarinál

Räikkönen több mint két órája nem járt a pályán, és csupán 12 kört tudhat maga mögött. Az Auto Motor und Sport úgy tudja, a Ferrarinak a telemetriával vannak problémái. Ha az nem működik, a tesztelésnek nincs sok értelme, ráadásul azt sem látják, ha a motor arra készül, hogy megadja magát, ami ilyenkor különösen nagy károkat okozna.

11.07 |

Csak megállt

Ez a Lotus magyarázata arra, hogy mi történt Maldonado autójával. Amely egyébként már visszatért a bokszba - kár, hogy a tréler platóján.

11.04 |

A sorrend

Az állás négy óra, azaz a tesztnap félideje után:

1. Hamilton (Mercedes W05) 1:34.263 - 25 kör
2. Gutiérrez (Sauber C33)  1:37.180 - 45 kör
3. Button (McLaren MP4-29) 1:37.258 - 28 kör
4. Maldonado (Lotus E22) 1:39.642 - 19 kör
5. Pérez (Force India VJM 07) 1:40.339 - 17 kör
6. Ricciardo (Red Bull RB10) 1:40.781 - 23 kör
7. Kvjat (Toro Rosso STR9) 1:40.801 - 27 kör
8. Räikkönen (Ferrari F14T) 1:41.336- 12 kör
9. Ericsson (Caterham CT05) 1:43.602 - 33 kör
10. Chilton (Marussia MR3) 1:46.672 - 4 kör
11. Bottas (Williams FW36) - 55 kör

10.55 |

Mégis újraaszfaltozzák a Hungaroringet?

Különös egybeesés: miután tegnap délelőtt megjelent a cikkünk, amelyben a Hungaroring alelnöke, Gerstl Péter azt mondta, csak októberben aszfaltozzák újra a pályát, az elnök-vezérigazgató, Gyulay Zsolt kijelentette, hogy a célegyenesre már márciusban új burkolat kerül. "A teljes célegyenes felújítása nem tűr további halasztást, ezért még a pályahasznosítási szezon előtt szükséges lesz  megtennünk" - nyilatkozta az MTI-nek. Most akkor nem tudja a bal kéz, mit akar a jobb? Persze Gyulay feltételül szabta, hogy "ha az időjárási körülmények megfelelőek lesznek", de ez akkor is érdekes.

10.51 |

Piros zászló!

Maldonado Lotusa állt meg a pályán, más nem is volt kint éppen. "Az E22 piros zászló-szimulációját elvégeztük" - poénkodnak a Twitteren. Egyébként a venezuelai is régen járt kint utoljára, és még csak 18 körnél tart. Ez a második megszakítás ma Max Chilton Marussiájának korábbi lerobbanása után.

10.48 |

Bottas mára befejezte

Elment ebédelni, s mivel délután már Massa váltja a volánnál, ő időeredmény nélkül zárta a napot. Ez érdekes annak fényében, hogy eddig ő teljesítette a legtöbb, 55 kört... A tesztnap a félidejéhez közeledik, hiszen Bahreinben már 12.50 az idő.

10.40 |

Hamilton a lágy gumikon ment

Azokkal érte el 1:34.263-as idejét, míg Magnussen tegnapi, 1:34.910-es eredménye a kb. 1 másodperccel gyorsabb szuperlágy Pirelliken született - a Mercedes tehát tényleg erős. Pérez nemrég 1:40.339-ra javított.

10.32 |

Button javít

1:37.258-ra tornázza le a köridejét, de így is majdnem 3 másodpercre van Hamiltontól. A Williamsszel a bokszkiállásokat gyakorló Bottasnak még mindig nincs körideje, bár igyekszik tanulással tölteni az idejét a pályán: a legutóbbi körében Hamiltonhoz képest egy másodpercen belül teljesítette az első szektort.

10.23 |

Boullier: Én vagyok a főnök

Mivel hivatalosan "versenyigazgatóvá" nevezték ki, a pontos szerepköre nem tisztázott, de a Sky Sportsnak azt állította, gyakorlatilag csapatfőnök lesz. "Igen, a pályán egyértelműen én leszek a főnök, és fogalmazzunk úgy, hogy a pályán kívül inkább a csapat teljesítményére fogok koncentrálni." A rivális Mercedes véleményét visszhangozva hozzátette, hogy "megváltoztak az idők, ma már nem tarthat mindent kézben egyetlen csapatfőnök."

A hétköznapokban a Lotustól átigazoló Boullier irányítja a McLaren F1-es programjátForrás: McLaren
10.18 |

Szerel a Ferrari

A Ferrari a jelek szerint nem áll készen a körözésre: Räikkönen, aki ma csak 12 kört teljesített eddig, civil ruhába öltözve sétálgat a paddockban, vagyis úgy tűnik, mostanában nem fog vezetni. Javítják a Force Indiát is, nekik állítólag az akkumulátorral gyűlt meg a bajuk.

10.15 |

Ricciardo fokozza a tempót

1:40.781-es ideje fél másodperccel gyengébb Vettel hétfői legjobbjánál, és legalább Räikkönent megelőzi vele. Az érdeklődés a teszt iránt nem túl élénk a helyiek körében: az Auto Motor und Sport 117 nézőt számolt össze a lelátókon.

10.09 |

A sorrend

Az állás három óra után:

1. Hamilton (Mercedes W05) 1:34.263 - 25 kör
2. Gutiérrez (Sauber C33)  1:37.180 - 37 kör
3. Button (McLaren MP4-29) 1:37.315 - 21 kör
4. Maldonado (Lotus E22) 1:39.642 - 18 kör
5. Pérez (Force India VJM 07) 1:40.369 - 7 kör
6. Räikkönen (Ferrari F14T) 1:41.336- 12 kör
7. Ricciardo (Red Bull RB10) 1:41.356 - 19 kör
8. Kvjat (Toro Rosso STR9) 1:41.612 - 14 kör
9. Ericsson (Caterham CT05) 1:43.602 - 19 kör
10. Chilton (Marussia MR3) 1:46.672 - 4 kör
11. Bottas (Williams FW36) - 44 kör

10.06 |

Gutiérrez megelőzi Buttont

1:37.180-as körével feljön a második helyre, bár az utolsó kanyarban kissé lesodródott a pályáról a Sauberrel. A Red Bull újra kijött a bokszból, Ricciardo már 17 körnél jár reggel óta.

09.59 |

Hamilton még tovább gyorsul

Ennek már a fele sem tréfa: az új ideje 1:34.263, alig 1,9 másodpercre Rosberg tavalyi pole-jától. Közben Button is javított 7 tizedet, 1:37.572-re.

09.53 |

Ricciardo javít

Az új ideje 1:41.629, de még ezzel is csak a 8. helyen áll. Jelenleg Gutiérrez, Pérez és Bottas is kint a van a pályán.

09.48 |

Az eddigi erősorrend

Egyelőre persze csak találgatni lehet, de amíg a pályán nem történik semmi, a játék kedvéért megnézhetjük, hogyan alakultak az erőviszonyok a köridők alapján az előszezon első félidejében. Van két index, amit a rendszerünk automatikusan kiszámol: a PosIx és a GapIx azt jelzi, hogy az adott csapat átlagosan hány vetélytársát előzte meg a tesztnapokon, és mekkora volt az átlagos lemaradása az aktuális 1. helyezettől. Érdekes módon mindkettő alapján a McLaren áll a legjobban, amelynek figyelemreméltóan kicsi, 1 másodperc alatti GapIx-e van. Íme a teljes lista:

 

09.42 |

Senki nincs a pályán

Most épp csend van. Eddig némileg bizarr módon épp az a Bottas tette meg a legtöbb (33) kört, akinek még időeredménye sincs. Utána Gutiérrez (30), Hamilton (24) és Ericsson (19) következik.

09.39 |

Bergernek bejön a motorhang

Ő aztán igazi régivágású autóversenyző, de nem érti, miért nyavalyognak a turbók hangja miatt. "Én nagyon menőnek találom, arra a turbókorszakra emlékeztet, amikor még én is versenyeztem" - utalt az 1980-as évekre az Auto Motor und Sportnak adott nyilatkozatában. "Ezek az új autók az egyenesben tényleg 20 km/ó-val gyorsabbak a tavalyiaknál, és a pilótáknak a kanyarokból kigyorsítva ellenkormányozniuk kell. Mit akarnak látni a nézők, ha nem ezt?"

09.28 |

A Mercedes kísérletezik

A Twitteren azt írják, "ma délelőtt különféle beállítási módosításokkal" kísérleteznek. Hamilton is láthatóan odateszi magát: az előbb kicsit lesodródott a pályáról, és a legutóbbi köre alig 5 századdal maradt el a legjobbjától, tehát azzal is simán megszerezte volna a vezetést. A 2. helyezett Button 3,5 másodperce van mögötte a tabellán. A csapatok még drasztikusan eltérő fejlődési fázisban vannak: az Autosport pálya szélén álló megfigyelője szerint Hamilton és Bottas 80 méterrel később fékez, mint Gutiérrez. Ez később nyilván nem marad így, de azért érdekes.