A bahreini teszt harmadik napját a hét legjobb körével zárta a Mercedes, de a csapatnak ismét voltak műszaki problémái. A Ferrari a telemetria hibája miatt vesztett órákat, a Red Bull pedig megint kénytelen volt kora délután befejezni a munkát, mert az autójukon egy új, eddig ismeretlen műszaki hibát azonosítottak be. A McLaren teljesíteni tudott egy egész versenyszimulációt.
Lewis Hamilton a hét legjobb köridejével fejezte be a bahreini teszt utolsó előtti napját, Jenson Buttonra 7 tizedet, a többiekre pedig 3 másodpercet verve. A Mercedes azonban ismét nem volt teljesen megbízható, míg a Ferrari órákig küszködött a telemetriával, a Red Bull pedig egy újabb műszaki hiba miatt csak 28 kört tudott a pályán tölteni.
Hamilton 1:34.263-as időeredménye már 2 másodpercen belül van ahhoz képest, amellyel Nico Rosberg a tavalyi Bahreini Nagydíjra megszerezte a pole pozíciót, holott a csapatok még nem is optimalizálták új autóik beállításait. A Mercedes versenyzője a lágy gumikon vert 7 tizedet Kevin Magnussen korábbi legjobbjára, aki pedig csütörtökön a kb. 1 másodperccel gyorsabb szuperlágy Pirellikkel futotta meg a körét. A sokak által máris a világbajnokság favoritjának tartott W05 ugyanakkor a délután folyamán sokáig tétlenségre volt kárhoztatva, amíg a csapat szerelői elhárítottak egy hidraulikai hibát.
Ezért Hamiltonnak nem sikerült befejeznie a tervezett versenyszimulációt, de így is elégedett volt. „Örültem, hogy össze tudtam hozni egy gyors kört ma, mert általában véve gyengébb a tapadás a tavalyihoz képest" – mondta. „Az autónk a jelek szerint jól reagál a vezetési stílusomra, és a motor is ígéretesen teljesít.

A McLaren ismét erősnek mutatkozott: ami azt illeti, az előszezon hét eddigi tesztnapját tekintve eddig összességében ők bizonyultak a legsikeresebbnek. Button ma századokra közelítette meg csapattársa előző napi köridejét, s mivel idén először egy versenyszimulációt is le tudott bonyolítani, összesen 103 kört tett meg. A munkát csak akkor kellett félbeszakítania, amikor a pályán lerobbanó Lotus miatt egy időre leállították a tesztet.
Csapatként ugyanakkor ismét a Williams teljesítette a legtöbb, 115 kört. A grove-i istálló délelőtt Valtteri Bottasszal, délután pedig Felipe Massával a volánnál gyakorolta a bokszkiállásokat, ám míg a finn egyetlen mért kört sem tett meg, a brazilnak volt ideje néhányra, amelyek közül a legjobbal még így is a képzeletbeli dobogóra került. A teszt eddigi három napja alatt a Williams annak ellenére több kört töltött a pályán az összes ellenfelénél, hogy a szerdát a benzinpumpa hibája miatt lényegében kihagyta. Ma „43 bokszkiállást bonyolítottunk le, és végigvettük a rajtprocedúrát" – árulta el az istálló vezető tesztmérnöke, Rod Nelson. „Aztán a nap végén Felipe segítségével igyekeztünk dolgozni a kasztnin is, hogy behozzuk az első napon elvesztett időt."
A 4. helyen a Sauber végzett Esteban Gutiérrezzel a volánnál. Ők is gyakorolták a bokszkiállásokat, valamint kísérleteztek beállításokkal, és első ízben próbálták ki Bahreinben a lágy és szuperlágy keverékű Pirelliket. Gutiérreznek néhány hosszabb etapra is maradt ideje, és azt mondta, a C33 „aerodinamikai és mechanikai téren is jól működik."

A Force Indiánál Sergio Pérez váltotta az első két napon vezető Nico Hülkenberget, s bár 9 tizeddel elmaradt csapattársa tegnapi köridejétől, elégedetten nyilatkozott az autójáról, miután a beállításokkal kapcsolatos munkát is el tudta kezdeni. „Amikor Jerezben először vezettem, az autó teljesen másnak tűnt, de máris kezdek hozzászokni az érzéshez" – jelentette ki a mexikói. „Az idén csökkent a leszorítóerő, a teljesítmény viszont óriási lett, ami érdekes kihívás számunkra." Gutiérrezhez hasonlóan már Pérez is teljesített hosszabb etapokat a nap folyamán.
A Ferrarinak nem volt szerencséje. Kimi Räikkönen ma állt munkába Bahreinben, de sok időt vesztett, amikor az autójában elromlott a telemetriai rendszer, és a csapat úgy döntött, alaposan a probléma végére jár. Räikkönen - aki délelőtt aerodinamikai teszteket végzett, és a rajtolást is gyakorolta - később ugyan visszatérhetett a pályára, ám így is csak 44 körre volt ideje, s az eredménye a 6. helyre bizonyult elégnek.
Tovább küszködnek a Renault partnerei
A Toro Rosso a körülményekhez képest tűrhető napot zárt: az újonc Danyiil Kvjat végre 57 kört vezethetett, csupán eggyel kevesebbet, mint rutinosabb csapattársa, Jean-Eric Vergne csütörtökön.
A Lotus tovább szenvedett, csak ezúttal nem Romain Grosjeannal, hanem Pastor Maldonadóval a volánnál. Az E22 miatt kétszer is előkerültek a piros zászlók, s az első alkalom után az autó órákra a garázsba kényszerült, mert a csapat felfedezett egy váltóhibát. A Lotus a három tesztnap alatt alig 281 km-t tudott a pályán tölteni, és a vezető versenymérnök, Alan Permane elárulta, hogy várhatóan holnap is késve kezdik majd meg a programjukat, mert a hibát ugyan beazonosították, de az éjszaka az enstone-i bázisukról kell Bahreinbe szállítaniuk új alkatrészeket a javításhoz. „A Renault jól halad a szoftverrel és az energiatárolással" – tette hozzá ugyanakkor.

547 km-ével a címvédő Red Bull sem áll sokkal jobban. Daniel Ricciardo számára biztatóan indult a nap, de aztán az RB10-esen előjött egy új probléma. "Az ebédszünet alatt elvégeztünk az autón néhány változtatást, és közben rábukkantunk egy olyan műszaki hibára, amilyet korábban még nem tapasztaltunk" – magyarázta a Red Bull versenymérnök-koordinátora, Andy Damerum. „Emiatt szét kellett szednünk az autót. Ez a bokszutcában jelenleg mindenki számára hosszú folyamat, ezért úgy döntöttünk, délután felfüggesztjük a körözést, hogy az utolsó napra biztosan készen álljunk." Ricciardo azonban így is optimista volt, mondván: „Az autónk határozottan fejlődik. Fokról fokra egyre jobb lesz."
A Renault négy csapata közvetlenül egymás mögött végzett a tabellán, s noha a Caterham volt közülük a leglassabb, valójában az ő kilátásaik a legkedvezőbbek. Az újonc Marcus Ericsson ma 98 kört teljesített, kényelmesen megtéve az F1-es szuperlicensz megszerzéséhez szükséges 300 km-t. Így a csapat a heti kilométerlistán az előkelő 3. helyen áll, csak a Williamstől és a Saubertől lemaradva, de megelőzve például a Mercedest. Úgy tűnik, a Renault partnerei közül egyedül ők nem küszködnek a hajtáslánc megbízhatóságával. „A nap nagy részében hosszú etapokra koncentráltunk, közben különféle motorvezérlési beállításokat próbálva ki, hogy javítsunk a vezethetőségen, amelynek a korábbinál nagyobb nyomaték miatt az idén tovább nő a jelentősége" – mutatott rá Cedrik Staudohar, a Renault összekötője.
A Marussia viszont siralmas napon van túl: Max Chiltonnak mindössze 4 körre jutott ideje, mielőtt az autója már reggel lerobbant egy motorhiba miatt. A csapat a Ferrari segítségével új erőforrást próbált szerelni az MR03-ba, miközben a hiba forrását is igyekeztek megtalálni, de nem jártak sikerrel. Eddig a teljes előszezonban csupán 263 km-t teljesítettek – alig többet a Williams által csak ma megtett távolság harmadánál.
A csapatok Bahreinben szombaton is folyatják a tesztelést.
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A tesztnapnak vége
Hamilton a hét legjobb köridejével maradt az élen, de a Mercedesnek a hidraulikai hiba miatt ma éppúgy nem volt zökkenőmentes napja, mint tegnap. Button 103 kört teljesített a McLarennel, és ő volt az egyetlen, aki viszonylag közel tudott maradni Hamiltonhoz. Köszönjük az egész napos figyelmet, de még ne menjenek el! Hamarosan jelentkezünk a teljes eredménylistával és a részletes összefoglalóval.
Button túl a százon
Ma már ő fogja megtenni a legtöbb kört: 101-nél jár, és senkinek nincs ideje túlszárnyalni. Különben a végjátékban nyolc autó van a pályán: a McLarenen kívül a Mercedes, a Williams, a Sauber, a Ferrari, a Toro Rosso, a Lotus meg a Caterham.
Massa felugrik a dobogóra
Persze csak a képzeletbelire. Az ideje 1:37.066. A 3-4-5-6. helyezettek így már egészen közel, 4 tizedre vannak egymáshoz képest, csak éppen 3 másodpercre Hamiltontól... Vajon javít még valaki az utolsó tíz percben?

Räikkönen már ötödik
A legutóbbi gyors körét 1:37.476 alatt tette meg, ez ma a legjobbja. 3 tizedre van vele a 3. helyezett Gutiérreztől, aki jelenleg a leggyorsabb a Ferrari-motoros versenyzők közül. A finn egy hűtőkör után ismét rálép a gázra, de egy tizeddel elmarad az előző idejétől.
Massa javít
A kerékcserék gyakorlása közben szakított időt egy újabb mért körre, amit 1:38.618 alatt teljesített, maradva az 5. helyen. Kvjat szintén javított a Toro Rossóval: 1:39.368-as eredménye révén felkapaszkodott a 6. helyre. Most Hamilton, Button, Pérez és Massa tartózkodik a pályán.
Új hiba a Red Bullnál
A csapat máris kiadta nap végi közleményét, megerősítve, hogy egy, az eddigiektől független műszaki hiba miatt kellett félbehagynia a tesztelést délután. Nem tudjuk, ez örvendetes, vagy épp ellenkezőleg, biztató hír... "Daniellel a rövid etapokra koncentráltunk, mert az autó érzésre nagyon más, mint Jerezben volt, és azt szerettük volna, hogy fokozatosan szokjon hozzá" - magyarázta a Red Bull versenymérnök-koordinátora, Andy Damerum. "Az ebédszünet alatt elvégeztünk az autón néhány változtatást, és közben rábukkantunk egy olyan műszaki hibára, amilyet korábban még nem tapasztaltunk. Emiatt szét kellett szednünk az autót. Ez a bokszutcában mindenki számára hosszú folyamat jelenleg, ezért úgy döntöttünk, a délutánra felfüggesztjük a körözést, hogy készen álljunk az utolsó napra."
Hamilton kiment
És mégis: a Mercedes a jelek szerint kijavította a hidraulikai hibát, mert a Sky Sports szerint eddig az tartotta őket a garázsban. Közben Button lassacskán befejezi a McLaren idei első versenyszimulációját. Azt kell mondanunk, hogy az eddigiek alapján ez a két csapat áll a legjobban - persze csak pillanatnyilag.
A sorrend
Fél órával a tesztnap vége előtt így állunk:
1. Hamilton (Mercedes W05) 1:34.263 - 45 kör
2. Button (McLaren MP4-29) 1:34.976 - 88 kör
3. Gutiérrez (Sauber C33) 1:37.180 - 72 kör
4. Pérez (Force India VJM 07) 1:37.367 - 51 kör
5. Massa (Williams FW36) 1:39.528 - 44 kör
6. Maldonado (Lotus E22) 1:39.642 - 24 kör
7. Räikkönen (Ferrari F14T) 1:40.013 - 29 kör
8. Kvjat (Toro Rosso STR9) 1:40.496 - 47 kör
9. Ricciardo (Red Bull RB10) 1:40.781 - 28 kör
10. Ericsson (Caterham CT05) 1:42.905 - 90 kör
11. Chilton (Marussia MR3) 1:46.672 - 4 kör
12. Bottas (Williams FW36) - 55 kör
Pérez hosszabb etapot teljesít
Egész pontosan egy 8 köröset - lassan be is fejezi. A Mercedest az imént beindították a garázsban, de bakon áll, az elején dolgoznak, és nem biztos, hogy Hamilton ma még kiviheti a pályára.
Öten a pályán
Button, Gutiérrez, Pérez, Massa és Kvjat van kint - sőt, most meglepő módon Maldonado is felbukkant az előbbi meghibásodás után. A Williams továbbra is kitartóan gyakorolja a bokszkiállásokat: a szerelők megkapják a kiképzést! Reggel óta csak ezt csinálják, este nem lesz gondjuk az alvással.
A Red Bull napjának vége
Hát, ez a mai sem sikertörténet számukra: Ricciardo összesen 28 kört teljesített, és az autót szétszedték, a jelek szerint már nem térhet vissza a pályára. De dolgoznak a Mercedesnél is - kétséges, hogy Hamiltonnak lesz-e ma alkalma vezetni még.
Pérez közeledik az élbolyhoz
Jelentősen begyorsul korábbi önmagához képest, de 1:37.367-es legjobbjával maradt a 4. helyen, 2 tizedre Gutiérreztől, és 3,1 másodpercre Hamiltontól. A tesztnap utolsó órájában vagyunk - vajon a Caterham lesz az első Renault-motoros csapat, amely eljut 100 körig? Ericsson már 86-nál tart...
Räikkönen megint javít
Ugyanakkor 1:40.013-as idejével is marad a 7. helyen. Alonso legjobbja tegnap 1:36.516 volt.
Zöld zászló
A pályát megnyitották, még bő egy óra van hátra. Ericsson az első, aki kihajt a bokszból. Ő tette meg ma a legtöbb, 75 kört, aminek a Catarham szerint az egyik célja az volt, hogy a 300 km-es határ elérésével megszerezze a szuperlicenszet. Nos, azon már túl van.
A McLarennek rosszkor jött a szünet
Úgy tűnik, Buttonnak egy versenyszimulációt kellett félbehagynia a piros zászló miatt, amely Maldonadóért lobog. A Lotust egyébként már visszaszállították a bokszba.
Briatore miatt szenved a Renault?
Christian Horner azt mondja, a Renault-nak nincs elég tapasztalata a hibrid rendszerekkel, mert Flavio Briatore annak idején úgy döntött, a KERS-t nem Viry-ben, hanem a csapatnál, Enstone-ban fejlesztik. Erről bővebben itt írtunk.
Piros zászló
Upsz, a Lotus kicsit korán örült: Maldonado autója már az ellenőrző körében leállt. Ez ma a harmadik megszakítás, az előző kettőt Chilton illetve ugyancsak Maldonado idézte elő. Hogy fogják ezek a csapatok teljesíteni a versenytávot Melbourne-ben...? A kérdést költőinek szántuk.
Räikkönen javít
Az idejét 1:40.395-re letornázva felkapaszkodik a 7. helyre. És tényleg, a Lotus betartotta az előbbi ígéretét: Maldonado is megjelent a pályán.