Társoldalunk:

Magnussen az élen, már nem lassú az új F1

2014.02.20., 06:57

A bahreini teszt második napján, csütörtökön Kevin Magnussen 2,5 másodpercre megközelítette a tavaly pole pozíciót érő időeredményt a McLarennel. A Force India ismét gyors volt, a Red Bull pedig végre meg tudta kezdeni az érdemi munkát: Sebastian Vettel 59 kört tett meg.

08.33 |

Rosberg is megtesz egy mért kört

1:44.403-mal kezd. Most hárman vannak a pályán: rajta kívül Gutiérrez és a már 21 körnél járó Vergne. Magnussen az imént visszatért a bokszba. Már csak a Lotus nem járt kint egyáltalán.

08.30 |

Vettel újra pályán

1:43.367-tel feliratkozott a tabellára. A Red Bullnál továbbra is aggódnak a túlmelegedés miatt: akárcsak Jerezben, az autót ismét két tűzoltókészülékkel kísérték vissza a garázsba az imént. Már öt versenyzőnek van mért köre.

08.25 |

Bottas javít

Az ideje már 1:38.615, ezzel már a tegnapi összesítésben is 5. lett volna. A Williams az egyenesekben gyors: 293 km/ó-val száguldott, 11 km/ó-val gyorsabban, mint a szintén Mercedes-motoros McLaren. Nem szabad elfelejteni, hogy a csapatok még nem járatják a maximumra a hajtásláncot, amelynek a működését ebben a cikkünkben kicsit bővebben is elmagyaráztuk. A végsebességek az idén nőni fognak a tavalyiakhoz képest.

08.21 |

Bottas az élre áll

Nem rossz: a Williamsnek tegnap egyáltalán nem volt mért köre, de ma az elsővel mindjárt átveszik a vezetést. Bottas 1:39.241-gyel nyit.

08.19 |

A Mercedes újra pályán

Ezek szerint annyira nem lehetett súlyos a hiba, hiszen Rosberg egy óra elteltével vissza tudott térni a pályára, ami szép eredmény. Egyetlen, újabb ellenőrző kör után megint bement a bokszba, úgyhogy most épp csak Bottas van kint.

08.15 |

Rosbergnek motorhibája volt

Az Auto Motor und Sport szerint a Mercedes GP főnöke, Paddy Lowe megerősítette ezt. Hogy pontosan mi volt a hiba oka, nem tudjuk. Rosberg autója az első ellenőrző körében robbant le. Jelenleg csak a Toro Rosso van a pályán, amely máris 18 kört teljesített.

08.11 |

A sorrend

Az állás az első óra után:

1. Magnussen (McLaren MP4-29) 1:39.958 - 7 kör
2. Vergne (Toro Rosso STR9) -1:41.851 - 15 kör
3. Chilton (Marussia MR3)1:42.511 - 7 kör
4. Gutiérrez (Sauber C33)  - 6 kör
5. Alonso (Ferrari F14T) - 3 kör
6. Hülkenberg (Force India VJM 07)- 3 kör
7. Kobajasi (Caterham CT05) - 2 kör
8. Rosberg (Mercedes W05) - 1 kör
9. Bottas(Williams FW36) - 1 kör
10. Vettel (Red Bull RB10) - 1 kör
11. Grosjean (Lotus E22)- 0 kör

08.07 |

Vergne javít

Az ideje 1:41.841, de aztán Magnussen 1:40.294-gyel átveszi a vezetést. Persze ne felejtsük el, hogy Hülkenberg szerdán 1:36.880-nal végzett az élen - egyelőre ez az etalon.

08.03 |

Megint füstölt Vettel autója

Ajjaj, ez nem jó jel... Közben Chilton 0,105 másodpercre megközelítette Vergne idejét, és kihajtott a pályára Magnussen is a McLarennel, sőt, 1:48.613 alatt már az első mért körét is teljesítette. Egyébként ígéretes, hogy a tegnapi vergődés után egyelőre a Toro Rosso tette meg a legtöbb (10) kört, és most újra a pályán van.

07.59 |

Pályán a Red Bull

Vettel is megtette az első ellenőrző körét - ahogy ígérte, éppen az első óra végén. Ez biztató, ha meggondoljuk, hogy tegnap négy és fél óra után tudott először kihajtani a garázsból. Már csak a Lotust nem láttuk ma.

07.56 |

Saját maga után fut a Williams

Miután szerdán szinte végig a bokszban szereltek, ma sok behoznivalójuk van. "A második napon lényegében az első napra tervezett programot követjük, mert el kell végeznünk a tegnapra beütemezett aerodinamikai teszteket" - írták az imént a Twitteren. Közben Chilton is futott egy mért kört a Marussiával, az ideje 1:45.011.

07.52 |

A köridőkről

Noha tegnap Hülkenberg érte el a legjobb időeredményt, a sorrend valószínűleg nem tükrözte híven az autók képességeit. Az első három helyezett ugyanis három különböző gumival érte el a köridejét: Hülkenberg a lágyakkal 1:36.880-as, Alonso a közepesekkel 1:37.879-es, Hamilton pedig a keményekkel 1:37.908-as idővel végzett. "Lewis jó kört futott" - ismerte el a Force India német versenyzője, aki szerint a lágy Pirellik egy másodperccel gyorsabbak a közepeseknél, amelyek pedig ugyancsak egy másodperccel gyorsabbak a keményeknél. Ha ezt figyelembe vesszük, a lágy keverékre korrigált időeredmények így festenek: 1. Hamilton 1:35.908, 2. Alonso 1:36.879, 3. Hülkenberg 1:36.880.

07.49 |

Bottas a pályán

A Williamsnek minden megtett kilométerre szüksége van az elpocsékolt első tesztnap után. Gutiérrez már nincs kint. A Mercedesnél közben vizsgálják, hogy Rosberg autója miért állt meg az első körében. Már csak a Red Bull és a Lotus nem járt egyáltalán a pályán.

07.45 |

Vergne javít

1:42.406-ra faragta le az idejét, majd 10 kör után visszatért a bokszba. A pálya egy pillanatra üres volt, de most Gutiérrez kihajtott rá.

07.38 |

Vergne-é az első mért kör

1:42.676-os idővel iratkozott fel a tabellára. A Toro Rosso máris 7 kört tett meg - többet, mint tegnap egész nap. Egyébként a tegnapi teszteléssel annyira elégedetlenek voltak, hogy lefújták a szokásos délutáni sajtótájékoztatóikat is. Közben az aszfalt hőmérséklete folyamatosan emelkedik, már 31 fok.

07.33 |

A Lotus hosszabbított a Renault-val

"2014-re. és azután", vagyis több évre. A csapat állítólag tárgyalt a Mercedesszel és a Ferrarival is, de végül kitartott jelenlegi motorszállítója mellett. "Viry és Enstone között az elmúlt pár évben egyre szorosabbá vált a kapcsolat" - állította Jean-Michel Jalinier, a Renault Sport F1 elnöke. "Ezt mi sem mutatja jobban, mint az a tény, hogy milyen alaposan együttműködtünk a 2014-es autójuk tervezésében, amely technikailag komplexebb az összes elődjénél."

07.30 |

Zöld zászló!

Azonnal többen megragadják a lehetőséget, hogy megtegyenek egy ellenőrző kört: Gutiérrez, Vergne, Kobajasi, Magnussen és Alonso kirobog a pályára.

07.27 |

A Williams is küszködött

A pályán még mindig piros zászló van érvényben, alighanem azért, mert Rosberg Mercedeséből valami kifolyhatott az aszfaltra. Addig egy rövid információ a Williamsről: nekik a benzinpumpával gyűlt meg a bajuk tegnap, pedig az autójuk Jerezben megbízhatóan ment. Massa azt mondta, ennek nem kell különösebb jelentőséget tulajdonítani, bár hozzátette: "Még nem értjük száz százalékig, hogy mi volt a probléma oka. Minden alkalommal, amikor szétszereljük és újra összeszereljük az autót, veszítünk három órát. Rengeteg dolgot kell ellenőriznünk, de remélem, hogy holnapra (csütörtökre) minden rendben lesz."

07.16 |

Rosberg visszatért a bokszba

Mégpedig a jelek szerint a saját kerekein, de a pályát még nem nyitották meg újra. Hiába tett meg sok kört, a Mercedes előszezonja sem alakul teljesen simán. Bahreinre áttervezték a brake-by-wire rendszert, mert Jerezben rendszeresen makacskodott: előfordult, hogy a versenyzők úgy érezték, ingadozik a fékerőelosztás, ahogy a hátsó fékerőt az elektronika megosztja az ERS és a hidraulikus fékek között. A módosítás Hamilton szerdai tapasztalatai alapján sikeres volt, csak éppen előjött egy másik hiba: a hátsó fék néha nem oldott ki teljesen, amitől felüvegesedtek a tárcsák. A csapatok ilyen jellegű gyerekbetegségeket igyekszenek kikúrálni a tesztek alatt.

A Mercedes a brake-by-wire fékrendszerrel küzdöttForrás: Mercedes
07.09 |

Új gondok a Red Bullnál

Sebastian Vettel az imént azt mondta az Auto Motor und Sport újságírójának, hogy az első egy órában nem tud majd kimenni a pályára. Tegnap elmagyarázta, hogy a Red Bull megoldotta a jerezi gondokat, ezúttal új problémák hátráltatták őket. Egyszer meg is pördült, mert a hátsó fékje bekapott - valószínűleg a túlmelegedés miatt. "Gyakran megesik, hogy amikor sikerül orvosolnunk egy problémát, felbukkan egy másik. Úgy tűnik, a Red Bull Racing és a Renault térfelén egyaránt vannak még gondok a megbízhaósággal és a hőmérséklettel." Hozzátette, hogy az első, felszínes benyomásai az RB10-ről "rendben vannak", de "nehéz véleményt alkotni róla alig pár kör alapján, pláne, amikor nem megy minden simán."