Társoldalunk:

Magnussen az élen, már nem lassú az új F1

2014.02.20., 06:57

A bahreini teszt második napján, csütörtökön Kevin Magnussen 2,5 másodpercre megközelítette a tavaly pole pozíciót érő időeredményt a McLarennel. A Force India ismét gyors volt, a Red Bull pedig végre meg tudta kezdeni az érdemi munkát: Sebastian Vettel 59 kört tett meg.

10.18 |

Piros zászló!

Hm, vajon ki az oka? Úgy tűnik, ismét Rosberg, aki miatt a nap legelején már meg kellett szakítani egyszer a tesztet. A Mercedes megállt a pályán, de már vissza is tért a bokszba.

10.14 |

Magnussen ebédel

Bahreinben, akárcsak Jerezben, nincs hivatalos ebédszünet, de valamikor muszáj tankolni, és ott most negyed 1 van. A McLaren ma csak 8 kört teljesített, amivel eddig a Caterhammel holtversenyben utolsó a tabellán.

Magnussen délelőtt csak 8 kört tett megForrás: McLaren
10.11 |

Így takarják a Ferrarit

Ezen a képen jól látszik, hogy a csapatok milyen erőfeszítések árán igyekeznek titokban tartani a fejlesztéseiket. A részletes fotókért jó pénzt adnak a riválisok - az ipari kémkedésnek ez a szelíd fajtája nagyon népszerű.

10.09 |

A sorrend

Vettel épp az imént faragott le a köridejéből, így az állás a harmadik óra után:

1. Alonso (Ferrari F14T) 1:37.700 - 25 kör
2. Hülkenberg (Force India VJM 07) 1:38.394 - 20 kör
3. Bottas (Williams FW36) 1:38.615 - 33 kör
4. Magnussen (McLaren MP4-29) 1:39.958 - 8 kör
5. Vettel (Red Bull RB10) 1:40.540 - 16 kör
6. Vergne (Toro Rosso STR9) -1:40.609 - 46 kör
7. Rosberg (Mercedes W05) 1:40.932 - 30 kör
8. Gutiérrez (Sauber C33)  1:41.135 - 33 kör
9. Grosjean (Lotus E22) 1:41.670- 13 kör
10. Chilton (Marussia MR3) 1:42.511 - 14 kör
11. Kobajasi (Caterham CT05) 1:45.059- 8 kör

10.04 |

Megélénkült a forgalom

Alonso, Rosberg és Vettel is csatlakozott Gutiérrezhez, de az időeredmények egyelőre nem javulnak. Talán majd most...

10.02 |

A Sauber is a fékeken dolgozik

A Mercedeshez (és a csapatok többségéhez) hasonlóan ők is nehezen jutnak dűlőre a brake-by-wire rendszerrel: Sutil szerdán délelőtt megpördült, és elismerte, hogy a versenyzőknek módosítaniuk kell a vezetési stílusukat az új, elektronikus hátsó fékek miatt. "Már nem taposhatjuk annyira keményen a pedált, mint eddig, mert a leszorítóerő is csökkent, ezért finoman kell bánni a fékkel. Néha kitör az autó fara" - magyarázta a német. "Egyelőre tehát a mérnökökre kell támaszkodnunk, hogy jól hangolják be a fékek vezérlését az egyes kanyarokhoz. Van ugyan egy alapbeállításunk, de az nem száz százalékos. Nekem hiányzik, hogy nem lehet a hagyományos módon, manuálisan állítani a fékerőelosztást, ám ha a mérnökök kiigazodnak rajta, nem lesz több gondunk vele."

09.55 |

Gutiérrez javít

Na nem nagyon: 1:41.135-re. Jelenleg csak ő van a pályán, az erősödő szél valószínűleg több csapatot visszatart a körözéstől. Közben itt egy érdekes kép: a dudor a Williams hátsó szárnyán az Auto Motor und Sport szerint egy merevlemezt rejt, amely az autóra a tesztelés során feltett extra szenzorok által gyűjtött adatokat rögzíti.

09.44 |

Csendes a pálya

Az iménti dömping után most csak Vergne köröz, aki már 43 kört tudhat maga mögött. Alonsóról úgy látszott, nekivág egy hosszabb etapnak, miután a rajtolást is gyakorolta a bokszkijáratnál, de végül visszatért a garázsba. A Ferrari a Twitteren azt írja, a körülmények az erős szél miatt "nem ideálisak."

09.38 |

Átalakították a Mercedest

A Sky Sportsösszehasonlító képén látszik, hogy a W05 hátsó részét, különösen a kipufogó felett, jelentősen módosították Jerez óta. Ez egy fontos terület, mert itt lehet úgy manipulálni a nyomásviszonyokat, hogy a diffúzor minél több levegőt szívjon ki a padlólemez alól, növelve a leszorítóerőt.

09.33 |

Már mindenki feliratkozott

Végre a Caterham is megoldotta a műszaki nyűgjeit, amelyek eddig a garázsban tartották az autójukat, így végre Kamui Kobajasi is megtehette mai első mért körét - 1:48.079 alatt. Közben kiderült, hogy Rosberg Mercedese miért állt meg reggel: egy szenzor csökkenő olajnyomást jelzett, ezért elővigyázatosságból arra kérték, állítsa le a motort. A problémát mostanra nyilván elhárították, mert már a rajtolást is gyakorolta a bokszkijáratnál.

09.30 |

Csúszik a Hungaroring újraaszfaltozása

Gerstl Péter az Origo GPhíreknek elárulta, hogy a sűrű versenynaptár miatt a munkálatokat csak októberben kezdik meg, de a keret adott hozzá. A teljes modernizációhoz azonban 3-7 milliárd forintra lenne szükség. A részletekről itt írtunk.

09.28 |

Megvan a Lotus első körideje

Grosjean 1:41.670-nel feliratkozott a tabellára. Közben Vettel meg tudott tenni egy kicsit hosszabb etapot, és a mai futásteljesítménye már átlépte a 10 kört. Hurrá, rekord!

09.22 |

Négyen vannak a pályán

Jelenleg Alonso, Bottas, Chilton és Vettel köröz, egész sűrű a forgalom. A német nemrég 1:41.370-re javított, de ezzel is csak a 7. helyen áll.

09.10 |

A sorrend

Az állás a második óra után:

1. Alonso (Ferrari F14T) 1:37.700- 14 kör
2. Hülkenberg (Force India VJM 07) 1:38.394 - 11 kör
3. Bottas(Williams FW36) 1:38.615- 12 kör
4. Magnussen (McLaren MP4-29) 1:39.958 - 8 kör
5. Vergne (Toro Rosso STR9) -1:40.609 - 32 kör
6. Rosberg (Mercedes W05) 1:40.932 - 18 kör
7. Gutiérrez (Sauber C33)  1:41.660- 20 kör
8. Chilton (Marussia MR3)1:42.511 - 10 kör
9. Vettel (Red Bull RB10) 1:43.367 - 4 kör
10. Kobajasi (Caterham CT05) - 2 kör
11. Grosjean (Lotus E22)- 1 kör

09.03 |

Titkolózik a Ferrari

Amikor Alonso korábban visszatért a bokszba, a szerelők gyorsan beborították az F14 T egész hátulját, mielőtt betolták az autót a garázsba, nehogy a fotósok elcsípjenek valamilyen árulkodó részletet. Továbbra is Alonso áll az élen.

Egyelőre Alonso áll az élen a FerrarivalForrás: © FOTO STUDIO COLOMBO/© Foto Studio Colombo
08.56 |

Hülkenberg feljön másodiknak

1:38.394-es köre révén 0,694 másodpercre megközelíti Alonsót a Force Indiával. Az autójára, a bal oldaldoboz elé előzőleg felszereltek egy nagy áramlásmérő rácsot, de már nincs rajta, mert "a különféle szenzorokkal és berendezésekkel kapcsolatos munkát elvégeztük" - írták a Twitteren.

08.51 |

Pályán a Lotus

Utolsóként Grosjean is megteszi végre az ellenőrző körét az E22-vel. Időeredménye eddig nyolc versenyzőnek van.

08.47 |

Alonso tovább javít

1:37.700-ra szorította le a lécet a 9. körében, míg Rosberg a megtett körök számát (12) tekintve feljött másodiknak Vergne mögé, ami meghökkentő, ha arra gondolunk, hogy egy óra kiesett a Mercedes programjából a reggeli motorhiba miatt. A Red Bull elvicceli a hátrányát: "Jó reggelt Bahreinből! Eddig 35 kört teljesítettünk a tesztek során. Már csak 348 maradt! Igyekszünk utolérni a Mercedest, a Ferrarit és a McLarent" - írják a Twitteren.

08.40 |

Már Alonso a leggyorsabb

Az első mért körét mindjárt 1:37.857 alatt teljesíti, ami máris gyorsabb a tegnapi legjobbjánál. A Toro Rosso 25 kört tett meg - többet, mint a nagy testvér Red Bull Jerezben négy nap alatt!

08.37 |

Rosberg feljön negyediknek

Az ideje 1:40.932, ez 2,3 másodperccel marad el Bottasétól, aminek persze most még nem szabad jelentőséget tulajdonítani.