Társoldalunk:

Magnussen az élen, már nem lassú az új F1

2014.02.20., 06:57

A bahreini teszt második napján, csütörtökön Kevin Magnussen 2,5 másodpercre megközelítette a tavaly pole pozíciót érő időeredményt a McLarennel. A Force India ismét gyors volt, a Red Bull pedig végre meg tudta kezdeni az érdemi munkát: Sebastian Vettel 59 kört tett meg.

12.05 |

A sorrend

Az állás az ötödik óra után:

1. Bottas (Williams FW36) 1:37.635 - 50 kör
2. Alonso (Ferrari F14T) 1:37.700 - 49 kör
3. Hülkenberg (Force India VJM 07) 1:38.394 - 24 kör
4. Magnussen (McLaren MP4-29) 1:39.958 - 11 kör
5. Vettel (Red Bull RB10) 1:40.540 - 34 kör
6. Vergne (Toro Rosso STR9) -1:40.609 - 55 kör
7. Rosberg (Mercedes W05) 1:40.932 - 34 kör
8. Gutiérrez (Sauber C33)  1:41.135 - 48 kör
9. Grosjean (Lotus E22) 1:41.670- 15 kör
10. Chilton (Marussia MR3) 1:42.511 - 14 kör
11. Kobajasi (Caterham CT05) 1:44.354 - 29 kör

12.01 |

Megszerelték a Toro Rossót

Szűk másfél órával az után, hogy az autója megállt a pályán, Vergne újra munkába állhatott. Már eddig is az övé volt a legtöbb kör, most növelheti az előnyét.

11.55 |

Elveszítheti főszponzorát a Red Bull

A Sport Bild úgy tudja, a Nissan prémiummárkája, az Infiniti 2015 után nem akarja meghosszabbítani a szerződését a Red Bull-lal, mert komolyabb technikai együttműködésre vágyik valamelyik F1-es csapattal. "Ezt tudjuk" - ismerte el Helmut Marko. Az Infiniti távozása komoly érvágást jelentene a Red Bullnak, a szerződés ugyanis állítólag évi 40 millió euróról szólt.

11.48 |

A McLaren újra pályán

Magnussen, aki még csak 8 kört teljesített, több mint háromórás szünet után újra kihajtott a pályára. Közben a Mercedes azt írja a Twitteren, még mindig vizsgálják, mitől állt meg Rosberg autója másfél órával ezelőtt.

11.41 |

Ecclestone fontos pert nyert

A londoni bíróság elutasította a Constantin Medien kerestét, amely azért indított pert ellene, mert állítólag komoly összegű jutalékot bukott amiatt, hogy Ecclestone áron alul segített a CVC-nek megvásárolni az F1-et még 2006-ban. A bíróság ezt nem tartotta megalapozottnak, ami javítja Ecclestone kilátásait a szintén ellene folyó, müncheni vesztegetési perben is, s így nagyban befolyásolhatja az egész sport jövőjét. A perekről legutóbb itt írtunk.

11.38 |

Üres a pálya

Igen, az történik, hogy nem történik semmi. Alonso is befejezte a hosszú etapját, amelynek a végén valamiért sorozatosan 2 perc fölötti köröket teljesített, úgyhogy most csendes a pálya.

11.32 |

Räikkönen füvet nyírt

Megkergette a LaFerrari Fioranóban, és közben még be is sokallt egyszer, ami 963 lóerő mellett érthető. Úgy tűnik, nem unta meg a játékot: még rá is sötétedett! Jó kis videó az F+1 Blogon. Räikkönen holnaptól már az F1-es Ferrarival játszhat Bahreinben.

11.29 |

Egyre melegebb van

A levegő már 22, az aszfalt 39 fokos: közel ideális. Közben Bottas is elment ebédelni, miután Pat Symondsszal és a versenymérnökével gyorsan átfutotta az eddigi adatokat. Pillanatnyilag Alonso és Gutiérrez tartózkodik a pályán.

11.23 |

Kobajasi javít

1:44.354-es körrel fejezi be az etapját, de még így is 1,8 másodperccel van elmaradva az utolsó előtti Chiltonhoz képest. A Caterham egyelőre nem szárnyal.

11.20 |

Íme egy F1-es ebéd

Ezt ette Max Chilton a mai tesztelés közben. Irigykedjünk rá, vagy sajnáljuk inkább?

11.19 |

Nincs nyoma a McLarennek

Az ebédszünetnek vége, de Magnussen azóta sem ment ki a pályára - nem tudjuk, miért. 8 kör azért nem túl sok. Vergne 53-nál, Bottas 50-nél, sőt már Vettel is 34-nél tart.

11.12 |

Bottas átveszi a vezetést

1:37.635-ös körével 65 ezredet ver Alonsóra, de Hülkenberg tegnapi idejétől még jócskán elmarad. Alonso és Vettel jelenleg 1:42-es köröket megy.

Bottas az élre állt a WilliamsszelForrás: Williams
11.08 |

A sorrend

Az állás a negyedik óra után:

1. Alonso (Ferrari F14T) 1:37.700 - 35 kör
2. Bottas (Williams FW36) 1:37.882 - 44 kör
3. Hülkenberg (Force India VJM 07) 1:38.394 - 24 kör
4. Magnussen (McLaren MP4-29) 1:39.958 - 8 kör
5. Vettel (Red Bull RB10) 1:40.540 - 28 kör
6. Vergne (Toro Rosso STR9) -1:40.609 - 53 kör
7. Rosberg (Mercedes W05) 1:40.932 - 34 kör
8. Gutiérrez (Sauber C33)  1:41.135 - 42 kör
9. Grosjean (Lotus E22) 1:41.670- 15 kör
10. Chilton (Marussia MR3) 1:42.511 - 14 kör
11. Kobajasi (Caterham CT05) 1:45.059- 12 kör

11.04 |

A Lotus bőre alatt

Nem, sajnos nem pénz van, hanem vízhűtő és intercooler. Ilyet is ritkán látunk: kémfotó az E22 oldaldobozának rejtett kincseiről. Vettel és Gutiérrez is csatlakozott Alonsóhoz meg Kobajasihoz a pályán.

11.02 |

Zöld zászló

Ezúttal Kobajasi az első fecske, akinek szüksége is van a körökre: eddig mindössze 8-at tett meg a Caterhammel - ugyanannyit, mint Magnussen. Alonso is kihajt a pályára a Ferrarival.

10.56 |

Kóborkutyák Szocsiban

A jól ismert Richard Cregan, akit tanácsadoként szerződtettek az Orosz Nagydíj szervezői, azt mondja, a szocsi pályán zajló munkálatok a téli olimpia után megújult lendülettel folytatódnak, és a tervek szerint augusztusra kell teljesen elkészülnie. Van viszont egy bökkenő: túl sok a kóborkutya a környéken, ami egy versenypályán komoly biztonsági probléma. "Ezzel kétségkívül foglalkoznunk kell... Az a tény, hogy a pálya egyik fele épített. a másik fele viszont lényegében utcai, külön nehézségeket okoz a kerítésekkel" - ismerte el Cregan a Reutersnek.

10.45 |

Piros zászló

Ezúttal Vergne Toro Rossója állt meg a pályán. Pedig eddig ő tette meg a legtöbb kört eddig. Vettel is 26-nál jár már.

10.34 |

Bottas feljön másodiknak

Mégis vannak, akik nem éhesek: Bottas, Vergne és Gutiérrez a vezetést választja az ebédelés helyett. A finn mindjárt javított is, 1:37.882-es körével megközelítve a még mindig az élen álló Alonsót. Az első és a harmadik szektorban abszolút legjobb részidőt ért el. A Williams egyébként nemrég megerősítette, hogy március 6-án mutatja be autójának idei festését - az FW36 jelenleg ugye az ideiglenes sötétkék ruhában pompázik.

10.32 |

Zöld zászló

A pályát újra megnyitották, de lehet, hogy az egész bagázs ebédel, mert senki nem sietett ki. A McLaren a Twitteren azon humorizál, hogy szendvicstolvajok ellen védik paravánnal a garázs bejáratát. Mi is kérünk, ha valaki netán mégis bejut! Tapasztalatból tudjuk, hogy a McLarennél elsőrangú a kaja.

10.22 |

Ez jobb nap a Red Bullnak

Vettel 21 körnél tart, azaz reggel óta éppen annyit teljesített, mint Jerezben a négy nap alatt összesen. Azért pezsgőt még korai bontani, de kezdetnek elmegy. Rosberg pedig a jelek szerint egy versenyszimulációnak akart nekivágni, amikor az autója lerobbant. Gary Anderson, az Autosport technikai szakértője rámutat, hogy ezek a megállások nem feltétlenül jeleznek komoly meghibásodást. "A csapatok ilyenkor a maximális beállításnak használják az elektronikus védelmi rendszereket, ami lényegében azt jelenti, hogy ha a rendkívül bonyolult hajtáslánc bármelyik eleme kitér a normális üzemi tartományból, a biztonság kedvéért automatikusan leáll a motor" - magyarázta. "Ahogy a csapatok finomhangolják ezeket a tartományokat, az autók egyre ritkábban fognak megállni."

A Mercedest közben letakarták, és már felemelték a trélerre.