A bahreini teszt második napján, csütörtökön Kevin Magnussen 2,5 másodpercre megközelítette a tavaly pole pozíciót érő időeredményt a McLarennel. A Force India ismét gyors volt, a Red Bull pedig végre meg tudta kezdeni az érdemi munkát: Sebastian Vettel 59 kört tett meg.
A sorrend
Az állás az ötödik óra után:
1. Bottas (Williams FW36) 1:37.635 - 50 kör
2. Alonso (Ferrari F14T) 1:37.700 - 49 kör
3. Hülkenberg (Force India VJM 07) 1:38.394 - 24 kör
4. Magnussen (McLaren MP4-29) 1:39.958 - 11 kör
5. Vettel (Red Bull RB10) 1:40.540 - 34 kör
6. Vergne (Toro Rosso STR9) -1:40.609 - 55 kör
7. Rosberg (Mercedes W05) 1:40.932 - 34 kör
8. Gutiérrez (Sauber C33) 1:41.135 - 48 kör
9. Grosjean (Lotus E22) 1:41.670- 15 kör
10. Chilton (Marussia MR3) 1:42.511 - 14 kör
11. Kobajasi (Caterham CT05) 1:44.354 - 29 kör
Megszerelték a Toro Rossót
Szűk másfél órával az után, hogy az autója megállt a pályán, Vergne újra munkába állhatott. Már eddig is az övé volt a legtöbb kör, most növelheti az előnyét.
Elveszítheti főszponzorát a Red Bull
A Sport Bild úgy tudja, a Nissan prémiummárkája, az Infiniti 2015 után nem akarja meghosszabbítani a szerződését a Red Bull-lal, mert komolyabb technikai együttműködésre vágyik valamelyik F1-es csapattal. "Ezt tudjuk" - ismerte el Helmut Marko. Az Infiniti távozása komoly érvágást jelentene a Red Bullnak, a szerződés ugyanis állítólag évi 40 millió euróról szólt.
A McLaren újra pályán
Magnussen, aki még csak 8 kört teljesített, több mint háromórás szünet után újra kihajtott a pályára. Közben a Mercedes azt írja a Twitteren, még mindig vizsgálják, mitől állt meg Rosberg autója másfél órával ezelőtt.
Ecclestone fontos pert nyert
A londoni bíróság elutasította a Constantin Medien kerestét, amely azért indított pert ellene, mert állítólag komoly összegű jutalékot bukott amiatt, hogy Ecclestone áron alul segített a CVC-nek megvásárolni az F1-et még 2006-ban. A bíróság ezt nem tartotta megalapozottnak, ami javítja Ecclestone kilátásait a szintén ellene folyó, müncheni vesztegetési perben is, s így nagyban befolyásolhatja az egész sport jövőjét. A perekről legutóbb itt írtunk.
Üres a pálya
Igen, az történik, hogy nem történik semmi. Alonso is befejezte a hosszú etapját, amelynek a végén valamiért sorozatosan 2 perc fölötti köröket teljesített, úgyhogy most csendes a pálya.
Räikkönen füvet nyírt
Megkergette a LaFerrari Fioranóban, és közben még be is sokallt egyszer, ami 963 lóerő mellett érthető. Úgy tűnik, nem unta meg a játékot: még rá is sötétedett! Jó kis videó az F+1 Blogon. Räikkönen holnaptól már az F1-es Ferrarival játszhat Bahreinben.
Egyre melegebb van
A levegő már 22, az aszfalt 39 fokos: közel ideális. Közben Bottas is elment ebédelni, miután Pat Symondsszal és a versenymérnökével gyorsan átfutotta az eddigi adatokat. Pillanatnyilag Alonso és Gutiérrez tartózkodik a pályán.
Kobajasi javít
1:44.354-es körrel fejezi be az etapját, de még így is 1,8 másodperccel van elmaradva az utolsó előtti Chiltonhoz képest. A Caterham egyelőre nem szárnyal.
Íme egy F1-es ebéd
Ezt ette Max Chilton a mai tesztelés közben. Irigykedjünk rá, vagy sajnáljuk inkább?
Nincs nyoma a McLarennek
Az ebédszünetnek vége, de Magnussen azóta sem ment ki a pályára - nem tudjuk, miért. 8 kör azért nem túl sok. Vergne 53-nál, Bottas 50-nél, sőt már Vettel is 34-nél tart.
Bottas átveszi a vezetést
1:37.635-ös körével 65 ezredet ver Alonsóra, de Hülkenberg tegnapi idejétől még jócskán elmarad. Alonso és Vettel jelenleg 1:42-es köröket megy.

A sorrend
Az állás a negyedik óra után:
1. Alonso (Ferrari F14T) 1:37.700 - 35 kör
2. Bottas (Williams FW36) 1:37.882 - 44 kör
3. Hülkenberg (Force India VJM 07) 1:38.394 - 24 kör
4. Magnussen (McLaren MP4-29) 1:39.958 - 8 kör
5. Vettel (Red Bull RB10) 1:40.540 - 28 kör
6. Vergne (Toro Rosso STR9) -1:40.609 - 53 kör
7. Rosberg (Mercedes W05) 1:40.932 - 34 kör
8. Gutiérrez (Sauber C33) 1:41.135 - 42 kör
9. Grosjean (Lotus E22) 1:41.670- 15 kör
10. Chilton (Marussia MR3) 1:42.511 - 14 kör
11. Kobajasi (Caterham CT05) 1:45.059- 12 kör
A Lotus bőre alatt
Nem, sajnos nem pénz van, hanem vízhűtő és intercooler. Ilyet is ritkán látunk: kémfotó az E22 oldaldobozának rejtett kincseiről. Vettel és Gutiérrez is csatlakozott Alonsóhoz meg Kobajasihoz a pályán.
Zöld zászló
Ezúttal Kobajasi az első fecske, akinek szüksége is van a körökre: eddig mindössze 8-at tett meg a Caterhammel - ugyanannyit, mint Magnussen. Alonso is kihajt a pályára a Ferrarival.
Kóborkutyák Szocsiban
A jól ismert Richard Cregan, akit tanácsadoként szerződtettek az Orosz Nagydíj szervezői, azt mondja, a szocsi pályán zajló munkálatok a téli olimpia után megújult lendülettel folytatódnak, és a tervek szerint augusztusra kell teljesen elkészülnie. Van viszont egy bökkenő: túl sok a kóborkutya a környéken, ami egy versenypályán komoly biztonsági probléma. "Ezzel kétségkívül foglalkoznunk kell... Az a tény, hogy a pálya egyik fele épített. a másik fele viszont lényegében utcai, külön nehézségeket okoz a kerítésekkel" - ismerte el Cregan a Reutersnek.
Piros zászló
Ezúttal Vergne Toro Rossója állt meg a pályán. Pedig eddig ő tette meg a legtöbb kört eddig. Vettel is 26-nál jár már.
Bottas feljön másodiknak
Mégis vannak, akik nem éhesek: Bottas, Vergne és Gutiérrez a vezetést választja az ebédelés helyett. A finn mindjárt javított is, 1:37.882-es körével megközelítve a még mindig az élen álló Alonsót. Az első és a harmadik szektorban abszolút legjobb részidőt ért el. A Williams egyébként nemrég megerősítette, hogy március 6-án mutatja be autójának idei festését - az FW36 jelenleg ugye az ideiglenes sötétkék ruhában pompázik.
Zöld zászló
A pályát újra megnyitották, de lehet, hogy az egész bagázs ebédel, mert senki nem sietett ki. A McLaren a Twitteren azon humorizál, hogy szendvicstolvajok ellen védik paravánnal a garázs bejáratát. Mi is kérünk, ha valaki netán mégis bejut! Tapasztalatból tudjuk, hogy a McLarennél elsőrangú a kaja.
Ez jobb nap a Red Bullnak
Vettel 21 körnél tart, azaz reggel óta éppen annyit teljesített, mint Jerezben a négy nap alatt összesen. Azért pezsgőt még korai bontani, de kezdetnek elmegy. Rosberg pedig a jelek szerint egy versenyszimulációnak akart nekivágni, amikor az autója lerobbant. Gary Anderson, az Autosport technikai szakértője rámutat, hogy ezek a megállások nem feltétlenül jeleznek komoly meghibásodást. "A csapatok ilyenkor a maximális beállításnak használják az elektronikus védelmi rendszereket, ami lényegében azt jelenti, hogy ha a rendkívül bonyolult hajtáslánc bármelyik eleme kitér a normális üzemi tartományból, a biztonság kedvéért automatikusan leáll a motor" - magyarázta. "Ahogy a csapatok finomhangolják ezeket a tartományokat, az autók egyre ritkábban fognak megállni."
A Mercedest közben letakarták, és már felemelték a trélerre.