Társoldalunk:

Hülkenberg kezdett az élen, tovább küszködik a Renault

2014.02.19., 06:57

Az előszezon második tesztciklusának nyitónapján, Bahreinben a Force India volt a leggyorsabb, míg a Red Bull újra csupán 10 kört tudott megtenni, de ezúttal gondjai voltak a Williamsnek is.

12.32 |

Gyorsul a Mercedes

A gyengébb körök után Hamilton egymás után több 1:40.3-as időt futott, majd az etapja 13. körében ismét bement 1:40 alá, 1:39.827-tel. Utána megint visszalassult, 1:44-es kört futott, valószínűleg az etapja végéhez közeledik. 

12.27 |

Hamilton hosszabb etapot fut

A leggyorsabb kör megfutása után is a pályán maradt, bár a tempójából azonnal visszavett. 1:40-es, illetve 1:41-es köröket fut, már több mint 60 kört tett meg. 

12.22 |

Zsákbamacska az új hajtáslánc

Ez a véleménye a Williams technikai igazgatójának, Pat Symondsnak, aki szerint "jobb lenne, ha végre körözni is tudnánk." A Jerezben biztató formát mutató Williams ma még csak 3 kört tudott megtenni. "Ez a teszt megint a megbízhatóságról, valamint a különböző rendszerek kipróbálásáról fog szólni. A jerezi gyakorlás valójában csak egy bejáratás volt" - vélekedett.

12.15 |

Hamilton visszavette a vezetést

Folytatódik a brit és Magnussen csatája az első helyért, ezúttal a Mercedes 1:37.908-as idővel állt az élre. Hamilton így majdnem 4 tizeddel vezet Magnussen előtt, akit továbbra is egy másodperces lemaradással követ Hülkenberg.

12.11 |

Hamilton és Sutil a pályán

Néhány perces csönd után a két legszorgalmasabb versenyző folytatja a körözést, mindketten túl vannak az 50. körükön. Sutil néhány lassú kör után visszatért a bokszba, Hamilton viszont gyorsnak tűnik. 

12.07 |

A sorrend

Négy és fél óra után így állunk:

1. Magnussen (McLaren MP4-29) 1:38.295 - 23 kör
2
. Hamilton (Mercedes W05) 1:39.153 - 50 kör
3
. Hülkenberg (Force India VJM 07) 1:39.292 - 32 kör
4
. Sutil (Sauber C33)  1:40.443 - 53 kör
5
. Alonso (Ferrari F14 T) 1:40.865 - 40 kör
6. Frijns (Caterham CT05) 1:44.337 - 42 kör
7
. Grosjean (Lotus E22)  1:44.832 - 7 kör
8. Vettel (Red Bull RB10) 1:45.095 - 4 kör
9. Massa (Williams FW36) - 3 kör
10. Bianchi (Marussia MR3) - 2 kör
11. Kvjat (Toro Rosso STR9) - 0 kör

12.02 |

Megvan a Red Bull első ideje

1:45.095: ezzel nyit. 7 másodperccel elmarad Magnussentől, de ennek most nincs semmi jelentősége. A lényeg, hogy egyáltalán meg tudta kezdeni a munkát, bár most vissza is tért a bokszba.

11.59 |

Vettel újra a pályán

Az ellenőrző köre után szinte azonnal visszatér - ez biztató. Talán még mért kört is látni fogunk tőle? A pálya csak az övé, más nincs kint.

11.54 |

Megtette eéső körét a Red Bull

Vettel biztonságban visszatért a garázsba, az autója kibírta az ellenőrző kört. Nem csak a Red Bull küszködik ma: a Toro Rossót még mindig nem láttuk a pályán, sőt a Jerezben megbízhatónak tűnő Williams is csupán 3 kört tett meg.

11.48 |

Vettel beült az autóba

Sőt, ki is hajtott a pályára! Lássuk, vissza is ér-e a bokszba...

11.43 |

Renault-Red Bull értekezlet

Ahogy a címvédő csapat vergődése folytatódik, a Red Bull és a Renault kulcsfigurái spontán válságértekezletet tartottak a paddockban (itt egy kép róla, érdemes tanulmányozni Horner és a renault-s ember testbeszédét). Bátran lehet így nevezni: holnap este már az előszezon felénél fogunk tartani, és a Red Bull jóformán el sem tudta kezdeni a tesztelést.

11.36 |

Magnussen visszaveszi a vezetést

Úgy tűnik, ma Hamiltonnal küzd az első helyért, ezúttal azonban alaposan odaver: 1:38.295 alatt teljesíti a mai 15. körét, 8 tizeddel előzve meg a Mercedest. Megélénkült a forgalom, rajta kívül ugyanis Hamilton, Hülkenberg, Sutil és Frijns is a pályán van éppen. Egyébként nemrég Hülkenberg is felzárkózott Hamiltonhoz, az ő ideje 1:39.292.

11.26 |

Sutil megelőzi Alonsót

1:40.443-mal, 1,7 másodpercet javítva eddigi köridején előreugrik a 4. helyre a Sauberrel, a Force India és a Ferrari közé. Egyébként abban, hogy a csapatok ma kevesebb kört tesznek meg, mint Jerezben, köze lehet a magas hőmérsékletnek is. Ilyen melegben még nem próbálták ki a hűtésrendszert, ezért extra óvatosságra van szükségük. Az Autosport például lefotózta, hogy a McLaren kipufogójából kiáramló forró megégette a hátsó gyűrődési zóna felső részét.

11.21 |

Hamilton az élre áll

Igaz, csak 7 századot ver az eddig vezető Magnussenre, de 1:39.153-as körével így is visszatornázza a tabella élére a Mercedest. Rajta kivül Frijns és Sutil van a pályán. Az utóbbi tette meg a legtöbb (41) kört eddig, viszont a Renault csapatai közül 33-mal a Caterham viszi a prímet. A többiek gyatrán állnak: Lotus (7), Red Bull (0), Toro Rosso (0).

11.15 |

Fantasztikus videó a Mercedestől

Ez kihagyhatatlan! 360 fokban forgatható interaktív belső kamera Hamilton W05-ösén. És micsoda hang! A V6-os brummogása igenis agresszív, és a turbó meg az ERS fütyülése sci-fibe illő. Ebből a szögből a gyorsulás is jól érződik. Itt nézhető meg.

11.08 |

A sorrend

Három és fél óra után így állunk:

1. Magnussen (McLaren MP4-29) 1:39.224 - 14 kör
2
. Hamilton (Mercedes W05) 1:39.454 - 30 kör
3
. Hülkenberg (Force India VJM 07) 1:39.923 - 26 kör
4
. Alonso (Ferrari F14 T) 1:41.115 - 26 kör
5. Sutil (Sauber C33)  1:42.143 - 34 kör
6. Frijns (Caterham CT05) 1:44.337 - 29 kör
7
. Grosjean (Lotus E22)  1:44.832 - 7 kör
8. Massa (Williams FW36) - 3 kör
9. Bianchi (Marussia MR3) - 2 kör
10. Vettel (Red Bull RB10) - 0 kör
11. Kvjat (Toro Rosso STR9) - 0 kör

11.02 |

Repülhetett-e 10 métert Schumacher?

Korábbi, a sisakkameráról szóló bejegyzésünket továbbfűzve: a Die Welt azt is állítja, hogy Schumacher valójában 10 métert repült, miután a léce megakadt egy kőben. Ezt azért nem érdemes készpénznek venni, mert óvatos becslések szerint is legalább 60 km/ó-val kellett volna száguldania hozzá, márpedig a hivatalos jelentősben azt állt, hogy legfeljebb 20 km/ó-val haladt. Egy olyan jó sizőnek, mint amilyen Schumacher, a 60 km/ó nem szélsőségesen nagy tempó, csak éppen nincs összhangban az eddigi információkkal.

10.57 |

Zöld zászló

Hülkenberg és Frijns azonnal megragadja a lehetőséget, kirobogva a pályára.

10.55 |

Műszaki hibával küzd az STR

A Toro Rosso a Twitteren csak annyit erősített meg az imént, hogy "a srácok továbbra is dolgoznak" az autón, de az Autosport úgy tudja, egy olajszivárgás tartja őket a garázsban. Legalább a Red Bulltól látnánk végre egy rendes köridőt...

10.43 |

Piros zászló!

Úgy tűnik, Sutil Sauberje megállt a pályán. Pedig eddig ő tette meg a legtöbb, 33 kört.