Társoldalunk:

Massa zárta az élen az első teszthetet

2014.01.31., 08:57

A jerezi tesztsorozat utolsó, pénteki napján az immár a Williamsnél versenyző brazil 9 tizedet vert Alonsóra. A Red Bull kora délután elhagyta a helyszínt, a McLaren újonca, Kevin Magnussen pedig kétszer is kicsúszott, másodszor már összetörve az autóját.

13.57 |

Bahreinig megoldódhatnak a Red Bull gondjai

A csapatfőnök Christian Horner legalábbis úgy gondolja, a jerezi problémák orvosolhatóak lesznek a következő gyakorlásig. Bahreinben legközelebb február 19. és 22. között, majd febuár 27. és március 2. között tesztelhetnek az istállók. 

13.52 |

Betiltják a McLaren futóművét?

Ebben a cikkünkben a wokingi csapat vitatott megoldásáról olvashatnak bővebben. 

13.49 |

Magnussen egyre gyorsabb

Zsinórban hatszor javította meg egyéni legjobb idejét, legutóbbi, 1:37.391-es körével már csak 4 tizedre van Rosbergtől. Végül visszatért a bokszba, most senki nincs a pályán. 

13.42 |

Még várni kell a slickekre

Magnussen, Juncadella és Kobajasi is intermediate-ekkel köröz a pályán. A dán javított egyéni legjobbján, de 1:38.359-es idejével marad a 3. helyen. 

13.37 |

Vége a Red Bull tesztjének

A csapat bejelentette, hogy a nap hátralévő részében már nem hajtanak ki a pályára. "Most teljes mértékben Bahreinre koncentrálunk" - írták a Twitteren. Sok munkájuk lesz addig, és máris hátrányból indulnak a többiekhez képest. A négy nap alatt összesen 21 kört tudtak megtenni. 

13.31 |

Nem tudni, kihajt-e még a Red Bull

Több mint két órája nem láthattuk Ricciardót a pályán. A túlmelegedéssel kapcsolatos problémáikat egy ideiglenes megoldással ugyan megpróbálták kiküszöbölni, de azóta is a garázsban foglalkoznak az autóval. Egyelőre a negyedik napjuk sem sokkal sikeresebb, mint az első három. 

13.26 |

Alonso a rajtot gyakorolja

Rajta kívül csak Magnussen aktív, hamarosan ő is eléri az 50 kört. Alonso már 64-nél jár, és továbbra is az ő neve áll a tabella élén. 

13.20 |

A McLaren átszervezi az aero-részlegét

Az Autosport információi szerint az aerodinamikai részleget irányító Marcin Budkowski elhagyta a csapatot, a helyére Doug McKiernant nevezik ki. A brit eddig is aerodinamikai főmérnökként segítette a csapatot, ezért megfelelő helyettese lehet a McLarentől hat szezon után távozó Budkowskinak. "Marcinnak és a McLaren Racingnek eltérő elképzelései voltak az aerodinamikai részleget érintő stratégiai tervekről, ezért úgy döntöttünk, elválnak útjaink" - erősítette meg a McLaren egyik szóvivője. Budkowski távozásában az is közrejátszhat, hogy komoly szerepet vállalt a gyengén sikerült MP4-28 tervezésében.

13.14 |

Alonso jó etapot fut

Régóta a pályán van, viszonylag egyenletes tempót fut 1:37-1:38-as körökkel. Rövid időre Magnussen is kinézett a bokszból, de most csak a spanyol köröz.

13.08 |

Délután Hamilton vezeti a Mercedest

Bár az eredeti tervek szerint ma egész nap Rosberg tesztelt volna, a német jóval több kört tett meg eddig, mint csapattársa, ezért a Mercedes újra lehetőséget ad Hamiltonnak. A brit első, keddi tesztnapja 18 kör után befejeződött egy baleset miatt, tegnap pedig 62 kört teljesített. Rosberg szerdán 97, pénteken 91 kört tett meg. 

13.04 |

Már három autó a pályán

Magnussen és Kobajasi csatlakozott Alonsóhoz, a Caterhamnél nem sokáig ebédeltek. Senki nem kockáztat, a slickeket még nem merik kipróbálni. 

13.00 |

A sorrend

A nap félénél így állnak a versenyzők:

1. Alonso (Ferrari F14 T) 1:35.334 - 50 kör
2. Rosberg (Mercedes W05) 1:36.951 - 91 kör
3. Magnussen (McLaren MP4-29) 1:38.391 - 43 kör
4. Massa (Williams FW36) 1:39.256 - 34 kör
5. Juncadella (Force India VJM 07) 1:41.132 - 32 kör
6. Kobajasi (Caterham CT05) - 1:43.193 - 41 kör
7. Kvjat (Toro Rosso STR9) 1:44.016 - 8 kör
8. Sutil (Sauber C33)  1:44.224 - 42 kör
9. Ricciardo (Red Bull RB10) 1:45.374 - 7 kör
10. Bianchi (Marussia MR3) 1:48.192- 5 kör 

12.52 |

Csak a Ferrari nem pihen

A Caterham és a Marussia is jelezte a Twitteren, hogy ebédszünetet tartanak, és továbbra is Alonso az egyetlen versenyző a pályán. A spanyol már 48 kört tett meg, ezzel Rosberg után ő töltötte a legtöbb időt az autóban. Most 1:38-as köröket fut. 

12.46 |

Alonso átvette a vezetést

Még mindig intermediate gumikon hajtott ki az addig üres pályára, és 1,6 másodperces előnnyel, 1:35.334-es idővel az élre ugrott. 

12.42 |

Ezt a motorhangot máris szeretjük!

Hamilton Mercedesében gyönyörűen muzsikál a turbó, nem lesz ezzel semmi gond.

 

12.39 |

Rosberg már ebédel

A Mercedes képén kissé fáradtnak tűnik a délelőtt megtett 91 kör után. Lehet, hogy a többiek is korán tartanak ma szünetet, továbbra is csak Kobajasi van kint a pályán. 

12.35 |

Csak Kobajasi köröz

A legutóbbi egy órában viszonylag nagy forgalom volt a pályán, de most csak a visszatérő japán pilóta próbálgatja a Caterhamet. Intermediate gumikat használ, a slickeket még senki nem merte bevállalni a folyamatosan száradó pályán. 

12.31 |

A Mercedes 320 km-t teljesített

Egyhuzamban, 3 gyors bokszkiállással. A nedves pályán nem küszködtek különösebben a gumikopással, bár az etapok végére jelentősen csökkent Rosberg tempója. A Mercedes most bevonult a garázsba, valószínűleg hosszabb szünetet tartanak. 

12.25 |

Rosberg a bokszban

Befejezte a versenyszimulációt - eddig összesen 91 kört teljesített, pedig még a nap felénél sem járunk. Őt Magnussen követi 43 körrel, Sutil 39-szer hajtott körbe a pályán. A Red Bullt régóta nem láthattuk, Ricciardo továbbra is 7 körnél tart.

12.19 |

Ecclestone szerint nevetséges a jelenlegi F1

A Forma-1 nagyura régóta ellenezte az autókra vonatkozó szabályváltozásokat, elsősorban az új turbómotorokkal nem tud megbékélni. A Daily Mailnek kifejtette, mit gondol a Forma-1 helyzetéről a jerezi teszt alapján. "Tudtam, hogy ez lesz - teljesen nevetséges" - utalt a gyakori műszaki hibákra. "Ragaszkodtak az új motorok bevezetéséhez, de ha ilyen versenyeket akarnak, akkor menjenek el Le Mans-ba."

"Az üzemanyagspórolást emlegetik, de ehhez nem kellenek az új motorok. Kisebb motorhome-okra lenne szükség, és akkor nem lenne szükségük annyi kamionra, amelyek egész Európát bejárják. A Mercedes 23 kamiont visz magával mindenhiva - ha tényleg spórolni akarnak a benzinnel, ezt kellene megszüntetni" - mondta, majd a turbók hangját is kritizálta. "Az egész helyzet teljesen abszurd. Az emberek hangos motorokat akarnak, hiszen az F1 arról szól, hogy különleges élményt nyújtunk. Most halk motorjaink vannak, és senki nem hajt ki a pályára."