Társoldalunk:

Tarolt a McLaren-újonc, betlizett a Red Bull Jerezben

2014.01.30., 08:58

Csütörtökön a Mercedes-motoros csapatok uralták a jerezi pályát, az élen végül a McLaren csak délután vezető újonca, Kevin Magnussen végzett. Felipe Massa percekkel a leintés előtt a 2. helyre tornázta fel a Williamst, maga mögé utasítva Lewis Hamilton Mercedesét.

11.15 |

A McLaren megszabadult a tavalyi problémáktól

Button tegnap esti nyilatkozatát itt olvashatják bővebben. 

11.10 |

Még várunk a Marussiára

A csapat továbbra is zárt garázsajtók mögött dolgozik, pedig az eredeti tervek szerint 10 óra körül megkezdték volna a tesztelést. Most az is kezd kérdésessé válni, hogy a nap során láthatjuk-e őket egyáltalán a pályán. 

11.07 |

Hamilton az élre ugrott

1:25.973-as idővel vetett véget Alonso uralmának. A pályán marad, 1:26-os körökkel folytatja az etapját. 

11.02 |

A sorrend

Két óra elteltével az állás a következő:

1. Alonso (Ferrari F14 T) 1:26.017 - 20 kör
2. Button (McLaren MP2-29) 1:26.503 -15 kör
3. Hamilton (Mercedes W05)  1:27.356 - 27 kör
4. Sutil (Sauber C33) 1:32.150 - 8 kör
5. Massa (Williams FW36) 1:33.087 - 5 kör
6. Vergne (Toro Rosso STR9)  1:48.151 - 17 kör
7. Frijns (Caterham CT05)  - 6 kör

10.58 |

A Renault már 20 körnél jár

Vergne 16, Frijns pedig 4 kört tett meg eddig, ezzel már most a csütörtöki a Renault legtermékenyebb napja. A többiektől így is elmaradnak, Hamilton például egymagában 25 körnél jár már. 

10.53 |

Button feljött a 2. helyre

Első próbálkozásra 1:26.781-es kört futott, több mint 7 tizeddel maradt el Alonsótól. A következő körében javított, már 1:26.503-nál jár. A Red Bull, a Force India és a Marussia továbbra sem járt a pályán. 

10.48 |

Két alkalmazottját vesztette el a McLaren

Egy közúti balesetben szerdán elhunyt a McLaren két munkatársa, akik a cég utcai autóinak fejlesztésén dolgoztak. A csapat wokingi központjában így emlékeznek rájuk. 

10.44 |

Alonso tovább javít

3 tizedet faragott le az idejéből, 1:26.017-tel áll az élen. A Pirelli speciális, hideg aszfaltra kifejlesztett gumijait használta. Ma lassan emelkedik a hőmérséklet, a levegő még mindig csak 8 fokos, az aszfalt pedig ennek a duplája. 

10.39 |

Már Sutil is futott mért kört

A német egy óvatos, 1:33.775-ös körrel kezdett. Rajta kívül most csak Alonso van a pályán, aki továbbra is vezet Hamilton előtt. A brit egy 12 körös etap teljesítése után hajtott a bokszba. 

10.33 |

Nem az orrokon fog múlni a siker

A Ferrari technikai igazgatója, James Allison szerint az egyes autók merőben eltérő orr-részeinek nem sok hatása lesz a teljesítményre. "Nincs sok hasonlóság az autók között, hiszen az orra vonatkozó szabályok elég nagy szabadságot engednek meg, ezért mindenki szabadon kísérletezhet" - mondta. "Azért nem csak egy megoldást láthatunk, mert ez nem különösebben érzékeny terület - sokféle verzió működhet."

"Korábban egy másik csapat autóján dolgoztam (Lotus) , ők egy nagyon agresszív megoldást választottak. A Ferrari más úton indult el" - tette hozzá. "Ez igazából ne sokat jelent, de az orrok jó beszédtémát adnak, hiszen ott vannak az autó elején."

A Mercedesé az egyik legelegánsabb orr-részForrás: AFP

 

10.27 |

Csak Hamilton köröz

A brit - csakúgy, mint tegnap Rosberg - rendületlenül rója a köröket, ráaádsul egyre gyorsabb: legutóbbi köre 1:27.356 volt, alig több mint egy másodperccel lassabb, mint Alonso eddigi legjobbja. Másfél óra telt el a gyakorlásból, és több csapat, köztük a Red Bull még mindig nem hajtott ki a garázsból. 

10.23 |

Hamilton javít

Eddig sorozatban négy kört tett meg, és folyamatosan javított az idejein, most 1:28.641-gyel áll a második helyen, több mint 2 másodperccel lemaradva Alonsótól. Már 16 körnél jár, úgy tűnik, a Mercedes ma is sok kör megtételére készül. 

10.20 |

Sutil is megjelent

Ő a hetedik versenyző, aki kihajt a pályára, de egy ellenőrző kör után rögtön vissza is tért a bokszba. A Marussiát továbbra sem láthattuk. 

10.15 |

A Ferrari Räikkönent dicséri

Az olaszok techinakai igazgatóját, James Allisont tegnap este kérdezték meg, hogy az első két nap után mit gondol Räikkönen munkájáról. "Még mindig ugyanaz az erős versenyző, a szokásos flegma hozzáállásával" - mosolygott Allison, aki már a Lotusnál is együtt dolgozott a finnel. "Általában semmi miatt nem izgatja magát túlságosan, de a mérnökök megkapják tőle a munkájukhoz szükséges visszajelzéseket. Bár nem beszél sokat, hihetetlenül pontosan el tudja magyarázni, mire van szükség az autó gyorsabbá tételéhez."

10.12 |

Alonso tovább javít

Már 1:26.321-es időnél jár, ez 2,2 másodperccel lassabb Button tegnapi idejénél. Eddig Vergne a legszorgalmasabb versenyző, már 13 körnél jár, de Ricciardo még mindig nem hajtott ki a bokszból a Red Bull-lal.

10.07 |

A sorrend

Egy órányi tesztelés után így állunk:

1. Alonso (Ferrari F14 T) 1:27.515 - 12 kör
2. Massa (Williams FW36) 1:33.087 - 5 kör
3. Hamilton (Mercedes W05)  1:36.344 - 10 kör
4. Vergne (Toro Rosso STR9)  1:48.152 - 13 kör
5. Button (McLaren MP4-29) - 5 kör
6. Frijns (Sauber C33)   - 3 kör

09.57 |

Már Alonso vezet

A spanyol már az első mért körében is gyorsabb volt Hamiltonnál, majd tovább javított, és 1:27.515-ös idővel állt az élre. Alonso két köre között rövid ideig Massa állt az élen, ő most 1:33.087-es idővel a második. 

09.54 |

Hamilton az élen

Ő is megtette első mért körét, és rögtön 11 másodpercet vert Vergne-re. 1:36.344 az új szintidő, amely persze még bőven elmarad Button tegnapi, 1:24.165-ös körétől. 

09.51 |

Frijns leállt a bokszban

A holland ki akart hajtani a pályára, de a bokszutca végén megállt az autója, a Caterham most tolja vissza. Közben Hamilton és Vergne vetett véget a várakozásnak, szinte egyszerre hajtottak ki a garázsból. 

09.43 |

Üres a pálya

Eddig csak Vergne tett meg mért kört, rajta kívül öt versenyző - Hamilton, Alonso, Frijns, Massa és Button - járt a pályán. Most mindenki a bokszban várakozik, a szerelők dolgoznak az autókon.