Csütörtökön a Mercedes-motoros csapatok uralták a jerezi pályát, az élen végül a McLaren csak délután vezető újonca, Kevin Magnussen végzett. Felipe Massa percekkel a leintés előtt a 2. helyre tornázta fel a Williamst, maga mögé utasítva Lewis Hamilton Mercedesét.
A McLaren megszabadult a tavalyi problémáktól
Button tegnap esti nyilatkozatát itt olvashatják bővebben.
Még várunk a Marussiára
A csapat továbbra is zárt garázsajtók mögött dolgozik, pedig az eredeti tervek szerint 10 óra körül megkezdték volna a tesztelést. Most az is kezd kérdésessé válni, hogy a nap során láthatjuk-e őket egyáltalán a pályán.
Hamilton az élre ugrott
1:25.973-as idővel vetett véget Alonso uralmának. A pályán marad, 1:26-os körökkel folytatja az etapját.
A sorrend
Két óra elteltével az állás a következő:
1. Alonso (Ferrari F14 T) 1:26.017 - 20 kör
2. Button (McLaren MP2-29) 1:26.503 -15 kör
3. Hamilton (Mercedes W05) 1:27.356 - 27 kör
4. Sutil (Sauber C33) 1:32.150 - 8 kör
5. Massa (Williams FW36) 1:33.087 - 5 kör
6. Vergne (Toro Rosso STR9) 1:48.151 - 17 kör
7. Frijns (Caterham CT05) - 6 kör
A Renault már 20 körnél jár
Vergne 16, Frijns pedig 4 kört tett meg eddig, ezzel már most a csütörtöki a Renault legtermékenyebb napja. A többiektől így is elmaradnak, Hamilton például egymagában 25 körnél jár már.
Button feljött a 2. helyre
Első próbálkozásra 1:26.781-es kört futott, több mint 7 tizeddel maradt el Alonsótól. A következő körében javított, már 1:26.503-nál jár. A Red Bull, a Force India és a Marussia továbbra sem járt a pályán.
Két alkalmazottját vesztette el a McLaren
Egy közúti balesetben szerdán elhunyt a McLaren két munkatársa, akik a cég utcai autóinak fejlesztésén dolgoztak. A csapat wokingi központjában így emlékeznek rájuk.
Alonso tovább javít
3 tizedet faragott le az idejéből, 1:26.017-tel áll az élen. A Pirelli speciális, hideg aszfaltra kifejlesztett gumijait használta. Ma lassan emelkedik a hőmérséklet, a levegő még mindig csak 8 fokos, az aszfalt pedig ennek a duplája.
Már Sutil is futott mért kört
A német egy óvatos, 1:33.775-ös körrel kezdett. Rajta kívül most csak Alonso van a pályán, aki továbbra is vezet Hamilton előtt. A brit egy 12 körös etap teljesítése után hajtott a bokszba.
Nem az orrokon fog múlni a siker
A Ferrari technikai igazgatója, James Allison szerint az egyes autók merőben eltérő orr-részeinek nem sok hatása lesz a teljesítményre. "Nincs sok hasonlóság az autók között, hiszen az orra vonatkozó szabályok elég nagy szabadságot engednek meg, ezért mindenki szabadon kísérletezhet" - mondta. "Azért nem csak egy megoldást láthatunk, mert ez nem különösebben érzékeny terület - sokféle verzió működhet."
"Korábban egy másik csapat autóján dolgoztam (Lotus) , ők egy nagyon agresszív megoldást választottak. A Ferrari más úton indult el" - tette hozzá. "Ez igazából ne sokat jelent, de az orrok jó beszédtémát adnak, hiszen ott vannak az autó elején."
Csak Hamilton köröz
A brit - csakúgy, mint tegnap Rosberg - rendületlenül rója a köröket, ráaádsul egyre gyorsabb: legutóbbi köre 1:27.356 volt, alig több mint egy másodperccel lassabb, mint Alonso eddigi legjobbja. Másfél óra telt el a gyakorlásból, és több csapat, köztük a Red Bull még mindig nem hajtott ki a garázsból.
Hamilton javít
Eddig sorozatban négy kört tett meg, és folyamatosan javított az idejein, most 1:28.641-gyel áll a második helyen, több mint 2 másodperccel lemaradva Alonsótól. Már 16 körnél jár, úgy tűnik, a Mercedes ma is sok kör megtételére készül.
Sutil is megjelent
Ő a hetedik versenyző, aki kihajt a pályára, de egy ellenőrző kör után rögtön vissza is tért a bokszba. A Marussiát továbbra sem láthattuk.
A Ferrari Räikkönent dicséri
Az olaszok techinakai igazgatóját, James Allisont tegnap este kérdezték meg, hogy az első két nap után mit gondol Räikkönen munkájáról. "Még mindig ugyanaz az erős versenyző, a szokásos flegma hozzáállásával" - mosolygott Allison, aki már a Lotusnál is együtt dolgozott a finnel. "Általában semmi miatt nem izgatja magát túlságosan, de a mérnökök megkapják tőle a munkájukhoz szükséges visszajelzéseket. Bár nem beszél sokat, hihetetlenül pontosan el tudja magyarázni, mire van szükség az autó gyorsabbá tételéhez."
Alonso tovább javít
Már 1:26.321-es időnél jár, ez 2,2 másodperccel lassabb Button tegnapi idejénél. Eddig Vergne a legszorgalmasabb versenyző, már 13 körnél jár, de Ricciardo még mindig nem hajtott ki a bokszból a Red Bull-lal.
A sorrend
Egy órányi tesztelés után így állunk:
1. Alonso (Ferrari F14 T) 1:27.515 - 12 kör
2. Massa (Williams FW36) 1:33.087 - 5 kör
3. Hamilton (Mercedes W05) 1:36.344 - 10 kör
4. Vergne (Toro Rosso STR9) 1:48.152 - 13 kör
5. Button (McLaren MP4-29) - 5 kör
6. Frijns (Sauber C33) - 3 kör
Már Alonso vezet
A spanyol már az első mért körében is gyorsabb volt Hamiltonnál, majd tovább javított, és 1:27.515-ös idővel állt az élre. Alonso két köre között rövid ideig Massa állt az élen, ő most 1:33.087-es idővel a második.
Hamilton az élen
Ő is megtette első mért körét, és rögtön 11 másodpercet vert Vergne-re. 1:36.344 az új szintidő, amely persze még bőven elmarad Button tegnapi, 1:24.165-ös körétől.
Frijns leállt a bokszban
A holland ki akart hajtani a pályára, de a bokszutca végén megállt az autója, a Caterham most tolja vissza. Közben Hamilton és Vergne vetett véget a várakozásnak, szinte egyszerre hajtottak ki a garázsból.
Üres a pálya
Eddig csak Vergne tett meg mért kört, rajta kívül öt versenyző - Hamilton, Alonso, Frijns, Massa és Button - járt a pályán. Most mindenki a bokszban várakozik, a szerelők dolgoznak az autókon.