Társoldalunk:

Button végzett az élen, a Red Bull megtorpant

2014.01.29., 08:58

Az előszezon második napját a McLaren az eddigi legjobb köridővel zárta, megelőzve a Ferrarit. A Mercedes több kört tett meg, mint kedden az összes csapat együttvéve, Vettel viszont egy műszaki hiba miatt már korán kénytelen volt hazautazni.

10.30 |

A McLaren hátulja

Bár a befújt diffúzort betiltották, és már csak egyetlen kipufogócső lehet hátul, az autó középvonalában, apró trükkökkel a mérnökök így is igyekeznek aerodinamikai célra hasznosítani a kipufogógáz energiáját. Az MP4-29 hátuljáról készült fotón látszik, hogy a McLaren a trapézkarok profiljával próbálja a hátsó szárny alatti "majomsámliba" terelni a gázt.

10.27 |

Az első előzés

A gázra rálépve Räikkönen farolt egy szépet, majd röviddel később faképnél hagyta Gutiérrez Sauberjét. De azóta már mindketten visszatértek a bokszba, és Button meg Bottas váltotta őket a pályán.

10.26 |

Videó Hamilton balesetéről

Egy spanyol riporternő éppen beszél, amikor Hamilton a letörő első szárny miatt a gumifalba csapódik. Ez még tegnap történt, persze:

 

10.21 |

Gutiérrez már 12 körnél jár

Ez örömhír a Saubernek, mert tegnap egész nap is csak 7-et tudtak teljesíteni. Egyébként az intermediate gumikat használja, és rajta kívül csak Räikkönen van a pályán.

10.16 |

Räikkönen átveszi a vezetést

Az első mért körét 1:39.148 alatt teljesíti, 2,3 másodpercet verve az eddig vezető Pérezre. Bottas még mindig a pályán van, Vettel viszont az ellenőrző köre után rögtön bement a bokszba. Gutiérrez ellenben kijött.

10.11 |

Bottas kimegy

Sőt Räikkönen és Vettel is követi őt a pályára. Közben az FIA technikai küldötte, Jo Bauer a bokszutcában sétál, és az autókat vizsgálgatja.

10.07 |

A sorrend

Az első órában összesen 15 kört láthattunk, és ketten regisztráltak időeredményt:

1. Pérez (Force India VJM07) 1:41.444 - 5 kör
2. Gutiérrez (Sauber C33)  1:44.610 - 7 kör
3. Button (McLaren MP4-29) - 1 kör
4. Räikkönen (Ferrari F14 T) - 1 kör
5.
Bottas (Williams FW36) - 1 kör

10.06 |

Pérez az élen

1:41.444-es köre után azonnal visszatér a bokszba.

09.58 |

Ma dől el a csapatok hangulata

Az első napon a csapatok együtt is csak 93 kört tudtak megtenni, míg tavaly 657-et. A Toro Rosso technikai igazgatója, James Key azt mondja, ez még nem gond, mert a nehéz kezdetre a sok újdonság miatt számítani lehetett, de ha egy csapat ma sem lesz képes megkezdeni az érdemi munkát, már pánikba eshet, hiszen idén mindössze 12 tesztnapot rendeznek a szezon nyitánya előtt.

"Ha valaki a második nap végéig is csak pár kört tud teljesíteni, kezdhet aggódni" - vélte. "Ha az autók izzó turbóval, kicsit füstölve térnek vissza a garázsba, az nem gond. Gyakran egészen triviális problémák adódnak, amelyek mégis órákra a garázsba tudnak kényszeríteni. Ha nem vagyunk kint a pályán, nem teljesítjük a sorozatban a köröket, amivel tetten érhetjük például az esetleges túlmelegedéseket, később merülhetnek fel olyan gondok, amelyekről még tudomást sem szerzünk."

09.52 |

Visszafogja magát a Force India

A technikai igazgatójuk, Andy Green az Auto Motor und Sportnak azt mondta, szeretnének több időt a pályán tölteni, "de még nincs elég pótalkatrészünk. Ha valami történik, lehúzhatjuk a rolót." Ezért kicsit módosítottak a tervezett programjukon.

A Mercedes, a Red Bull, a Toro Rosso és a Caterham viszont még egyáltalán nem volt kint a pályán ma. És altatni ezúttal senki nem fog.

09.49 |

Megint csend van

Gutiérrez egy 4 körös etapot fejezett be, ami a jelenlegi viszonyok között hosszúnak számít. Ő már 7 körnél jár, míg Pérez 2-nél, és mindenki más legfeljebb 1-nél. Micsoda rajt!

09.43 |

Gutiérrezé az első mért kör

Sőt a második és a harmadik is: 1:49.424-gyel kezdett, majd 1:45.089-cel  és 1:44.610-zel folytatta. Pérez visszatért a bokszba mért kör nélkül, most viszont Räikkönen jelent meg a pályán a Ferrarival. Ne felejtsük el, hogy vizes az aszfalt!

09.39 |

A Mercedes gondjai

A csapat technikai igazgatója, Paddy Lowe tegnap este elismerte, hogy érzékenyen érintette őket a szárny hibája, mert a tesztelés kezdeti szakaszában nincs elég pótalkatrész. "Tudjuk, hogy hol adta meg magát, és igyekszünk megérteni, hogy azon a ponton miért nem volt elég erős" - mondta tegnap. "Ezeket a dolgokat kimerítően teszteljük és modellezzük a laborban, ezért kicsit összezavar minket, ha mégis ilyesmi történik. Keményen dolgozunk egészen estig, hogy holnapra megtaláljuk a megoldást."

09.37 |

A Sauber kihajtott a bokszból

Gutiérrez aktivizálta magát, végre megint történik valami. Persze tűzijátékra ne készüljünk, de most ennek is örülni kell. Sőt Pérez is csatlakozott hozzá a Force Indiával.

09.32 |

Ilyen a pályán a McLaren

A mókás orrkúp ellenére menet közben egyáltalán nem néz rosszul Adam Cooper szakíró imént készült fotóján.

09.30 |

Alkatrészre vár a Mercedes

Bár úgy volt, hogy már reggel 6 körül megkapják a főhadiszálláson sebtében legyártott új, megerősített első vezetőszárnyat Hamilton tegnapi balesete után, az Auto Motor und Sport szerint az alkatrészek még nem értek Jerezbe, ezért csak késő délelőtt tájban tudják majd folytatni a programjukat.

09.28 |

Üres a pálya

Miután Gutiérrez és Bottas visszatért a bokszba, csönd van Jerezben. "Az autónk újra a garázsban van, hogy elvégezzünk rajta néhány aerodinamikai változtatást, ezért Valtteri kiszállt a pilótafülkéből" - írja a Twitteren a Williams.

09.22 |

1:23-24 lehet a köridő

Miközben Jenson Button az ellenőrző köre után visszagurult a garázsba a McLarennel, a Williams és a Sauber is kiküldte a pályára az autóját. Tegnap 1:27-es volt a legjobb köridő, ami kb. 10 másodperccel lassabb az egy évvel ezelőtti legjobbnál, de Gary Anderson, a Jordan korábbi technikai igazgatója szerint az autók valójában csak 3-4 másodperccel fognak lassulni a tavalyihoz képest. Ő 1:23-1:24-es köröket vár erre a hétre, mert tudni kell, hogy egyelőre a motorokat is csak 9-10 ezres percenkénti fordulatszámmal forgatják a megengedett 15 ezer helyett, és az ERS teljesítményét sem használják ki. Ráadásul, mondja Anderson, "ezek az autók teljesen újak, ezért az a rutin, amit a csapatok követni szoktak, miután visszatérnek a garázsba, drámaian megváltozott. Hihetetlen ütemben kell tanulni."

09.18 |

Zöld zászló!

Miután egy traktor a menetiránnyal szemben végigszáguldott (aha) a célegyenesben, megnyitották a pályát. És melyik autó avatja fel ma? A McLaren MP4-29. Hurrá!

09.13 |

Megint esik Jerezben

A jó öreg Murphy-törvény: miután fellocsolták a pályát, ismét eleredt az eső... Még mindig a rajtra várunk.