Társoldalunk:

Button végzett az élen, a Red Bull megtorpant

2014.01.29., 08:58

Az előszezon második napját a McLaren az eddigi legjobb köridővel zárta, megelőzve a Ferrarit. A Mercedes több kört tett meg, mint kedden az összes csapat együttvéve, Vettel viszont egy műszaki hiba miatt már korán kénytelen volt hazautazni.

15.36 |

Rosberg a legszorgalmasabb

A német már 57 kört tett meg, az őt követő Gutiérreznél is tizenöttel többet. Továbbra is a pályán van, most erős 1:27-es köröket fut. 

15.31 |

Elcsendesült a pálya

Az előbbi nagy roham után csak Rosberg maradt a pályán, ő szorgalmasan rója az 1:28-as köröket. Bottas körideje ellenére a Williams ismét megerősítette a Twitteren, hogy a jerezi teszten a megbízhatóság, és nem a gyors tempó a legfontosabb. 

15.26 |

Vettel már haza is repült

A németnek szerda este még jelenése lett volna néhány sajtóeseményen, de ezeket lemondta, és már délután hazautazott. Állítólag mindhárom Renault motoros autónak gondja van az új hibrid rendszerrel, az ERS-sel, ezért tettek meg összesen mindössze 16 kört. Kvjat a Toro Rossóval még nem is járt a pályán, de a csapat szeretné, ha még ma tudnának pár kört futni.

15.22 |

Percenként változik a sorrend

Először Räikkönen javított saját idején, 1:26.421-et futott, majd Bottas volt mindenkinél gyorsabb: 1:26.322-es idejével átvette a vezetést a Williamsszel. 

15.17 |

Räikkönen ugrott az élre

A piros zászlós szakasz után felgyorsultak az események, a Mercedes mellett a Ferrari is elkezdett gyors köröket futni. Räikkönen 1:26.585-ös idővel állt az élre, mintegy fél másodpercet javítva tegnapi idején. 

15.16 |

Rosberg tovább javít

A következő körében 1:27.073-at futott, ez a hét eddigi legjobb ideje. Most négyen is a pályán vannak, Räikkönen mért körrel próbálkozik. 

15.12 |

Rosberg az élen

Csak 3 tizeddel maradt el Räikkönen tegnapi idejétől, 1:27.453-as kört futott. Ericsson is megtette első mért körét, 1:38.438-cal kezdett. 

15.07 |

Zöld zászló!

Pérez műszaki hibája után újraindult a gyakorlás, Rosberg és Ericsson már a pályára is hajtott. A német egyből javított is, 1:28.149-es idejével megelőzte Pérezt, és feljött a 2. helyre.

15.03 |

A sorrend

Két órával a tesztnap vége előtt ez az állás:

1. Button (McLaren MP4-29) 1:27.556 - 32 kör
2. Pérez (Force India VJM07) 1:28.376 - 36 kör
3. Rosberg (Mercedes W05)1:29.231 - 37 kör
4. Gutiérrez (Sauber C33)  1:36.467 - 37 kör
5. Bottas (Williams FW36) 1:37.762 - 17 kör
6. Räikkönen (Ferrari F14 T) 1:38.272 - 19 kör
7. Vettel (Red Bull RB10) 1:38.320 - 8 kör
8. Ericsson (Caterham CT05) - 4 kör

14.56 |

Még füstöl a Force India

Pérezt már visszavitték a bokszba, de az autója továbbra is a pályán van, próbálják lehűteni. A tűzoltó készülék is előkerült. 

14.52 |

Élvezni fogjuk a turbók hangját

Ez a véleménye Franz Tostnak, a Toro Rosso csapatfőnökének, aki szerint idővel hozzászokunk majd az új motorokhoz. "Ez másfajta zene, de az idők változnak - nekem még mindig a fejemben van az 1970-es évekbeli Matra V12-esek hangja. A turbómotoroknak egyszerűen más a hangjuk, de amint az összes autó egyszerre lesz kint a pályán, ezt is élvezni fogjuk" - nyilatkozta. 

14.46 |

Piros zászló!

Pérez állt meg az első kanyarnál, a Force India hátulja kicsit füstöl is. Ez a nap második piros zászlója, az elsőt Gutiérrez okozta még délelőtt. 

14.39 |

Vettel befejezte

Christian Horner az Auto Motor und Sportnak megerősítette, hogy a Red Bullt ma már nem láthatjuk a pályán. Azt mondja, az összes Renault motoros csapatnak problémája van az ERS-sel. Vettel ma 8 kört tett meg, és eddig ő volt a leglassabb. 

14.36 |

Ericsson élvezte a tegnapi körét

Bár a Caterhammel kedden mindössze egyetlen felvezető kört tudott megtenni, az újonc lelkesen mesélt az "izgalmas" napról. "Örülök, hogy legalább egy kört sikerült futnunk, hiszen a csapat rendkívül keményen dolgozott az elmúlt egy hónapban - az utolsó napokban pedig éjjel-nappal folyamatosan zajlott a munka. Már az is nagy teljesítménynek számít, hogy megmutattuk az autónkat, és sikerült megtennünk egy kört." Ericsson egyelőre szerdán sem futott mért kört, de már háromszor járt a pályán. 

14.31 |

Gutiérrez javít

A mexikói előreugrott a 4. helyre, miután 1:36.467-tel megfutotta egyéni legjobbját. A kör végén - Räikkönennel együtt - visszatért a bokszba, most csak Rosberg köröz a Mercedesszel.

14.25 |

Ericsson nem futott mért kört

A Caterham valóban a pályára küldte svéd versenyzőjét, aki ezúttal sem tett meg egy teljes kört. Közben Räikkönen a bokszban járt, majd megint kihajtott a Pirelli speciális "téli" gumijain. 

14.20 |

Räikkönen újra a pályán

A finn délelőtt 11 óra óta várt arra, hogy folytathassa a körözést. Egyelőre továbbra is az ő tegnapi ideje a legjobb a jerezi teszten. Állítólag hamarosan a Caterham is pályára küldi Ericssont, ez jó hír a Renault-nak. 

14.16 |

Gutiérrez törte meg a csendet

Az elmúlt percekben üres volt a pálya, de az eddigi legtöbb kört teljesítő mexikói megint kimerészkedett a kemény gumikon. A kör végén azonban visszatért a bokszba, mért kört nem futott. 

14.10 |

A sorrend

Öt órányi tesztelés után így állunk:

1. Button (McLaren MP4-29) 1:27.556 - 32 kör
2. Pérez (Force India VJM07) 1:28.376 - 27 kör
3. Rosberg (Mercedes W05)1:29.231 - 24 kör
4. Bottas (Williams FW36) 1:37.762 - 17 kör
5. Räikkönen (Ferrari F14 T) 1:38.272 - 16 kör
6.
Vettel (Red Bull RB10)1:38.320 - 8 kör
7. Gutiérrez (Sauber C33)  1:41.798 - 33 kör
8.
Ericsson (Caterham CT05) - 1 kör

14.01 |

Gondban a Renault?

Úgy tűnik, nem véletlen, hogy ma a Renault-motoros csapatok - a Red Bull, a Toro Rosso és a Caterham - tették meg a legkevesebb kört. "A jelek szerint a Renault-nak gondjai vannak" - írja az Autosport technikai szakértője. "Sebastian Vettelé az egyetlen Renault-motoros autó, amelyet ma viszonylag sokat láthattunk a pályán, míg a Caterham és a Toro Rosso az idő nagy részét a garázsban töltötte. A Red Bull a Renault gyári csapata, ezért logikus, hogy ők végzik a hibakeresést. A Caterham tegnap mindössze egy kört tett meg, mielőtt egy elektromos probléma miatt leállt, a Toro Rossónak pedig a motorvezérléssel voltak súlyos gondjai. Jean-Eric Vergne azt mondta, a motorja 'oszcillált.'"

Hát, nem hangzik túl ígéretesen, de ne felejtsük el, hogy korán van még!