Társoldalunk:

Räikkönen kezdte az élen az előszezont

2014.01.28., 09:01

Miután a napot a legjobban kezdő Hamilton a leszakadó első szárny miatt balesetet szenvedett a Mercedesszel, a Ferrari átvette a vezetést. Räikkönen tette meg a legtöbb kört is, a McLaren ki sem tudott menni a pályára.

15.32 |

Newey aggódik az akkuk miatt

Nemcsak az orrkúpokat tartja veszélyesnek, hanem a KERS-t váltó ERS nagy kapacitású akkumulátorait is, különösen az elhelyezésüket az autóban. „Biztonsági okokból döntöttek így, de nem igazán értem, az akkumulátor miért lenne biztonságosabb helyen a benzintank alatt, mint a motor mögött" – mondta Newey. „Szerintem ez ismeretlen terület. A Boeing számára rémálomnak bizonyultak a Dreamliner akkumulátorai, a gépek sokáig nem szállhattak fel, amíg a megoldást keresték.

Bár nem hiszi, hogy a versenyzőkre veszélyes lesz az ERS akkuja, más problémái is vannak az rendszerrel. "Úgy gondolom továbbá, hogy a feszültség is nagyon magas lett" - jegyezte meg. "Az erős egyenáram nagyon veszélyes, sokkal veszélyesebb a váltóáramnál, ezért ezekkel az autókkal komoly kihívás garantálni a bokszutcai biztonságot."

15.29 |

Piros zászló!

Vergne, aki éppen csak kiment a Toro Rossóval, lerobbant a 4/5-ös kanyar között.

15.22 |

Ketten a pályán

Pérez és Ericsson is kimerészkedett. Már csak a Red Bull, a McLaren és a Williams nem tett meg egy bemelegítő kört sem.

15.17 |

Räikkönen megközelíti az előző idejét

1:29.655 alatt tette meg a legutóbbi körét, 2 tizedre megközelítve az előző eredményét. Három kör után visszatért a garázsba.

15.12 |

Pályán a Caterham is

Az újonc Marcus Ericsson végre meg tudott tenni egy ellenőrző kört vele. Az autó orra különbözik az összes többiétől: az első szárnyat maga a lelógó orrnyúlvány tartja a két megszokott pillér helyett. Egy hevenyészett kép itt már látható róla. És itt is. Miután a svéd visszatért a bokszba, Räikkönen ment ki helyette a pályára.

15.08 |

A sorrend

A teszt első hat órája után:

1. Hamilton (Mercedes W05) 1:27.820 - 17 kör
2. Räikkönen (Ferrari F14 T) 1:29.474 - 11 kör
3. Vergne (Toro Rosso STR9) 1:36.530 - 14 kör
4. Gutiérrez (Sauber)  1:42.257 - 7 kör

15.04 |

Hamiltont feldobta a nyitónap

Bár 17 kör után kicsúszott a leszakadó első szárny miatt, Hamilton boldognak tűnt, amikor az első tesztnap délutánján az újságírók elé állt.

„Számomra hihetetlenül biztató kezdetnek tűnik, hogy a miénk volt az első autó a pályán, és ilyen sok kört tudtunk megtenni" – mondta. „A többi csapat csak egy-egy kört teljesített, ráadásul órákkal utánunk ment ki, ezért a mi tesztprogramunk jól indult. Természetesen kár érte, hogy korán véget ért a napunk, amikor pedig mindenki keményen dolgozott, és úgy látszott, könnyedén mi fogjuk megtenni a legtöbb kört. De pótolni fogjuk a most elvesztegetett köröket, és inkább most történjen ilyesmi, mint Melbourne-ben."

A W05 szerdán, már Rosberggel a volánnál tér majd vissza a pályára.

14.57 |

Vergne újra pályán

A Toro Rossóba szerelt Renault-turbó megtörte a csendet. A Caterham és a Williams még nem dugta ki az orrát a garázsból, a McLaren pedig az imént megerősítette az Autosportnak, hogy mindenképpen meg fognak próbálni teljesíteni legalább egy ellenőrző kört a nap folyamán.

14.48 |

A Mercedes napjának vége

A csapat megerősítette, hogy Hamilton balesete után, amely az első szárny leszakadása miatt történt, ma már nem tud kimenni a pályára. Igaz, egyelőre még így is ő áll az élen - bár ez most semmit sem jelent. Holnap már Rosberg fogja vezetni a Mercedest.

14.46 |

Hamarosan jön a Williams is

A Caterhamet már beindították a garázsban, és a Williams azt ígéri, rövidesen ők is kimennek a pályára. Közben készülődik a Saubernél Adrian Sutil is.

14.40 |

Newey: Veszélyesek az új orrok

Az idétlen orrkúpokat valójában a fokozott biztonságot szem előtt tartó szabályok keltették életre, Adrian Newey szerint azonban éppen az ellenkező hatást érhetik el. "Az előírásokat azután vezették be, hogy az FIA kutatásaiból kiderült: az alacsonyabb orral kevesebb az esélye, hogy egy ráfutásos baleset során az autó felrepül, mint amikor Mark (Webber) néhány évvel ezelőtt, Valenciában nekiment (Heikki) Kovalainennek" - magyarázta Newey. "Be kell vallanom, hogy most az ellenkezőjétől félek: az autókból lényegében tengeralattjáró válhat. Vagyis ha valaki pont hátulról fut rá egy másik autóra, becsúszik a hátsó gyűrődési zóna alá, ami szerintem még rosszabb."

14.31 |

Motorproblémák a McLarennél

Az Auto Motor und Sport úgy tudja, a McLarenben hidraulikai vagy elektronikus problémák vannak a Mercedes motorral, amelyeket a brixworth-i mérnökök reggel óta hiába próbálnak orvosolni. Az MP4-29-cel ma még ki sem tudtak menni a pályára.

Közben kiderült az is, hogy miért szakadt le az első szárny Hamilton Mercedeséről: a tartópillérek egyike elengedett. A főhadiszálláson ezért gyorsan készítenek egy megerősített változatot, de az várhatóan csak holnap reggel 6-kor ér Jerezbe. Ha így lesz, a csapat ma már nem tudja kiküldeni az autóját. Egyébként a balesetig elégedettek voltak, a riválisoknak láthatóan sokkal több gondjuk van.

14.29 |

A Force India

Egy kép, amelyen jobban látszik az autó, hm, "orra."

Reggel leplezték le a VJM07-etForrás: AFP/Jorge Guerrero
14.27 |

Gutiérrez is feliratkozott a tabellára

Igaz, egyelőre csak a sétatempónak megfelelő 1:42.257-tel. A pálya most csendes volt, de Vergne e pillanatban kihajtott rá. Gutiérrez is vissza akart térni az akcióba, a Sauber azonban még a bokszutcában megállt.

14.16 |

Legális a Lotus orra

Bár felmerült, hogy a riválisok óvnak a Lotus különleges, aszimmetrikus, kétnyúlványú orrkúpja ellen, a csapat technikai igazgatója, Nick Chester azt állítja, nincs okuk aggodalomra, mert az FIA elfogadta a megoldást. "Ahogy tudják, az autónk átment az összes kötelező törésteszten, és abszolút biztosak vagyunk benne, hogy a konstrukció az FIA minden előírásának megfelel" - mondta. "Csupán annyi történt, hogy innovatív irányt választottunk, másikat, mint a többiek." Ugyanakkor a Toro Rosso tervezését irányító James Key elismerte, hogy ők is fontolóra vették egy, a Lotuséhoz hasonló megoldás alkalmazását.Chester továbbá elmondta, hogy bár a Lotus az egyetlen csapat, amely nem utazik el Jerezbe, jól haladnak az E22 építésével, és a következő, bahreini tesztre mindenképpen elkészülnek.

14.13 |

Hamarosan jön a Caterham

A Twitteren azt írják, az újonc Marcus Ericsson már overallban van, és rövidesen kimegy a pályára. Reméljük, autóban, nem gyalog!

14.08 |

A tavalyi eredmények

Érdemes vetni egy pillantást az egy évvel ezelőtti előszezon összes eredményére. Akkor február 5-én, szintén Jerezben rendezték az első tesztnapot, és 1:18.861-gyel Jenson Button volt a leggyorsabb. Persze most nem várható ilyen eredmény. A Red Bull, a Williams, a McLaren és a Caterham még ki sem ment a pályára az elmúlt öt órában.

14.00 |

A sorrend

A teszt első 5 órájában csak három versenyző futott mért kört, az eredmények: 

1. Hamilton (Mercedes W05) 1:27.820 - 17 kör
2. Räikkönen (Ferrari F14 T) 1:29.474 - 11 kör
3. Vergne (Toro Rosso STR9) 1:36.530 - 11 kör

13.58 |

Már Chilton is Jerez felé repül

A brit a Twitteren erősítette meg, hogy útban van a tesztpálya felé. Egyre több jel utal arra, hogy szerdán már a Marussiát is láthatjuk Jerezben. 

13.53 |

Räikkönen egyre gyorsabb

Most tovább kint maradt a pályán, és minden körében javít. Eddigi legjobbja 1:29.474, ezzel 1,6 másodperccel követi Hamiltont. Gutiérrez csatlakozott hozzá - a nap során másodszor fordul elő, hogy egyszerre legalább két autó köröz a pályán.