Társoldalunk:
Hírlevél

Vettel leiskolázta a mezőnyt az első austini edzésen

2012.11.16., 15:54

Texasban szokatlan hűvös és a portól gyalázatosan csúszós pálya fogadta az USA-ba 2007 után visszatérő csapatokat. A péntek délelőtti szabadedzésen a címvédő Sebastian Vettel 1,4 másodpercet vert mindenki másra, de vetélytársa, Fernando Alonso is a 3. helyen tartotta magát.

17.38 |

Az eredmények

A jelek szerint alábecsülték a csapatok a várható köridőket az új austini pályán, ugyanis hiába várt a többség 1:37-1:38 körüli csúcsokat, szinte biztos, hogy ennél jobb idők is születnek majd az időmérőn, hiszen Sebastian Vettel már a legelső szabadedzésen 1:38.125-öt repesztett. Tette mindezt úgy, hogy az új amerikai pálya aszfaltjának még nagyon gyenge a tapadása, és a hűvös idő sem kedvezett a gumik felmelegítésének.

Emiatt az első percekben rengeteget csúszkáltak az autók, és sokáig tartott, mire valamennyire letisztult az ideális ív. A folyamatot segítette, hogy a Pirelli minden autóhoz kiosztott egy garnitúra plusz kemény keverékű gumit, így a csapatok több időt tudtak a pályán tölteni. Kezdetben Kamui Kobajasi és Mark Webber váltogatta egymást a tabella élén, majd érkezett a többi élcsapat versenyzője, és egyre jobb köridőket futottak.

Sokáig Lewis Hamilton tűnt verhetetlennek, aki néhány perccel az edzés vége előtt nyolc tizedmásodpercre növelte az előnyét, de Vettel kontrázott, és végül két lépésben közel másfél másodpercet vert a britre. Rajtuk kívül senki sem férkőzött be 1:40 alá, a harmadik helyen Fernando Alonso végzett, megelőzve Jenson Buttont, Webbert és Felipe Massát. A három élcsapat tagjai mögött közvetlenül a két szép piruettet bemutató Nico Hülkenberg, valamint Kobajasi zárt.

Forrás: AFP

Ahogy várni lehetett, a látványos szintemelkedéseket tartalmazó pályáról nem hiányoztak a kicsúszások: a legtöbben az utolsóelőtti, 19-es számú balost vették szélesre, itt számos pilóta - többek között Vettel, Hamilton és Button - hibázott. Az emelkedő tetején lévő 1-es kanyarnál szintén sok megingás történt, és a tempós S-kanyaroknál is akadt megpördülés, Webberrel és Heikki Kovalainennel a főszerepben.

Nico Rosberg autójára a régebbi típusú kipufogót szerelte fel a Mercedes, hogy össze tudják vetni az eredményeket a Michael Schumacher által használt új eszköz adataival, Kimi Räikkönen pedig új első szárnyat és kipufogót tesztelt a Lotusszal. A beszámolók szerint a finn egyelőre nem elégedett az autójával.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

17.31 |

Vettel kiemelkedik

További fél másodpercet javít az idején, az 1:38.125 bizonyítja, hogy valószínűleg alábecsülték a csapatok a szimulátorban a várható köridőket. Az edzésnek vége, Vettel mögött Hamilton, Alonso, Button, Webber, Massa, Hülkenberg, Kobajasi, Rosberg és Pérez végzett.

17.28 |

Vettel sokkoló válasza

Nagyszerű kört rakott össze, 1:38.692-as ideje 851 ezreddel jobb Hamiltonénál. Vettel balelső gumijának belső oldala zöld, de nem azért, mert intermediate a gumi, hanem mert ráfolyt az áramlásjelző festék egy része.

17.25 |

Hamilton fölénye egyre nagyobb

Két lépésben tovább javított az idején, 1:39.543-ra gyorsult, a második Vettel már majdnem nyolc tizedre van tőle. Még 5 perc maradt az első tréningből.

17.21 |

Räikkönen elégedetlen

Nem tetszik a Lotus elejének viselkedése, változtatást kért a felfüggesztés és a hasmagasság beállításain. Az előző futam győztese jelenleg a 14. helyen áll.

17.19 |

Aztán megint javít az első

Hamilton már 1:39.687-nél jár, hat tized fölött az előnye üldözői előtt. Úgy tűnik, ilyenkor mindig megforog valaki a gyors S-kanyaroknál, ezúttal Webber pördült meg.

17.17 |

Hamilton javított

A második és a harmadik szektorban is megfutotta a legjobb részidőt, javított is az idején: 1:40.116. Kovalainen megpördült az egyik gyors kanyarban.

17.13 |

Vettel feljön a 2. helyre

Az ideje 1:40.335, a hátránya 160 ezredmásodperc Hamiltontól. Két ezreddel előzte meg Alonsót.

17.07 |

A McLarenek foglalják el az első két helyet

Megállt a javulás a tabella elején, Hamilton, Button, Alonso, Kobajasi, Rosberg, Webber, Massa, di resta, Grosjean, Maldonado a sorrend elöl. Változatlanul a kemény gumikat használják a versenyzők.

17.03 |

Grosjean is kifarolt az utolsóelőtti kanyarban

Már a sokadik kicsúszást láthattuk a balosnál, az utóbbi percekben Hamilton és Vettel is hibázott ott. Az előbb meg Schumacher driftelt egy nagyot.

17.01 |

Button gumijai szemcsésednek

A rádión részletesen beszámol a McLarennek az autó viselkedéséről, és azt mondta, a balelső abroncsa szemcsésedett.

16.58 |

Räikkönen a mezőny közepén

Csak a 15. helyen áll a Lotus új fejlesztéseit tesztelő finn, lemaradása 4,5 másodperc Hamiltontól. Az előbb még csak 19. volt.

16.53 |

Hamilton visszavág, ő az első

Újabb csere az első pozícióban, Hamilton 1:40.175-re szorította le a lécet. A további állás: Alonso, Button, Rosberg, Schumacher, Vettel, Grosjean, Massa, di Resta, Webber.

16.51 |

Csúcsforgalom Austinban

A Sky Sports információi szerint vasárnapra minden jegyet eladtak, és az austini repülőtéren az év legforgalmasabb napjára számítanak.

16.46 |

Most Alonso az élen

A Ferrari spanyol pilótája 1:40.603-mal vette át a vezetést Hamiltontól. A jelek szerint a legjobbak bemehetnek az előzetesen jósolt 1:37-1:38 alá.

16.45 |

Hülkenberg újabb piruettje

Elegánsan megpördült a stadion-résznél, a 13/14-es kanyarnál. Button és Massa az utolsóelőtti balost, a 19-es számút vette szélesre (korábban Vettel is hibázott itt), Pérez pedig kis híján nekiment a falnak a bokszutca bejáratánál.

16.43 |

Az élmenők az élen

A sorrend az edzés feléhez közeledve: Hamilton (1:40.918), Alonso, Rosberg, Vettel, Button, Massa, Webber. Button bejött  a garázsba lecseréltetni az első szárnyát.

16.40 |

Hülkenbergen kifogott az 1-es kanyar

A Force India versenyzője megforgott a dombtetőn lévő balos hajtűnél, de tovább tudott menni.

16.38 |

Andretti mosolyog a bokszutcában

Az 1978-as F1-es világbajnok láthatóan büszkén szemléli hazája új pályáját, amelyen már vezetett is egykori Lotusával. Hamilton átvette a vezetést, 1:42.603, ám csak átmenetileg, mert Alonso 1:42.538-at futott.

Előző
  • 1
  • 2
Következő

Kapcsolódó anyagok: