Társoldalunk:
Hírlevél

Alonso nyerte az első szabadedzést Monacóban

2012.05.24., 9:51

Fernando Alonso nagy fölénnyel nyerte a Monacói Nagydíj első szabadedzését, másodikként a sokáig vezető Romain Grosjean végzett a Lotusszal. Az edzés a tervezettnél hat perccel hamarabb ért véget, mert Heikki Kovalainen motorja elfüstölt az alagútban.

11.49 |

Az eredmények

Fernando Alonso a 90 perces első szabadedzést szenzációs idővel, 1:16,230-es körrel nyerte meg, ez közel négy tizeddel jobb a tavalyi első szabadedzésen, Vettel által megfutott legjobb időnél.

A spanyol nagy csatát vívott az első helyért Romain Grosjeannal, a Lotus francia pilótája végül 365 ezreddel maradt el a ferraristól. Látván csapattársa jó formáját, még bosszúsabb lehet Kimi Räikkönen, ugyanis csak ő nem tudott egyetlen mért kört sem megtenni csütörtök délelőtt Monacóban, ugyanis a Lotus-szerelők végig dolgoztak az autója első felfüggesztésénél. Ellenőrző köre után ismét a kormányzással volt elégedetlen a finn, ezért álltak neki sok alkatrész cseréjének a fekete-arany színű csapatnál.

Harmadikként a Sauber versenyzője, Sergio Pérez kapaszkodott fel az utolsó pillanatokban, úgy lászik, már feldolgozta azt a nagyon komoly balesetet, ami egy évvel ezelőtt érte a monacói pályán. A mexikói mögött közvetlenül Lewis Hamilton, a Spanyol Nagydíj győztese, Pastor Maldonado, és a végre jó formában vezető Felipe Massa végzett.

Elég lassan indult az időmérő, mivel a csapatok nem akartak gumit pazarolni arra az időszakra, amíg nincs kellően felgumizva a poros utcai pálya. Az első 40 percben ezért csak a két Toro Rossótól, Daniel Ricciardótól és Jean-Eric Vergne-től láthattak a nézők mért kört.

Az edzés második felében aztán nagy lett a forgalom a pályán, de úgy tűnt, hogy az első helyért csak Alonso és Grosjean állhat versenyben. Egyszer ugyan Hamilton is az élre tudott kerülni, de tiszavirág-életű volt az elsősége, később már csak a spanyol és a francia versenyző váltotta egymást az élen. Végül Alonso negyed órával az edzés vége előtt kijött két szupergyors körre, már az első, 1:16,4-es is elég lett volna az edzéselsőséghez, de aztán azonnal javítani tudott 1:16,265-re, ami közel négy tizeddel bizonyult jobbnak Grosjean legjobb idejénél.

A világbajnok Sebastian Vettel csak a 9. helyen végzett, közvetlenül a két Mercedes előtt. A 11. Michael Schumachernek egyszer eltört az első szárnya, amikor odaverte egy rázókőnek az uszodánál.

Forrás: AFP
Kovalainen autója így jutott vissza a bokszba az edzés végén

Alonso tovább javíthatott volna, ugyanis futott egy abszolút első szektort nem sokkal a vége előtt, de a kört végül nem tudta befejezni, mert piros zászlóval leállították a versenyt. A piros zászló oka az volt, hogy Heikki Kovalainen Caterhamjében elfüstölt a Renault-motor az alagútban, sok füstöt és olajat hagyva maga mögött a pálya leggyorsabb kanyarjában. Mivel ekkor már csak hat perc lett volna hátra, bejelentették, hogy már nem indítják újra az első szabadedzést, így talán lesz elég idő feltakarítani a pályát a délután kettőkor kezdődő második szabadedzésre.

11.29 |

Vége az edzésnek, Alonso nyert

Ahogy várható volt, nem indították el újra az edzést. Az első helyezett Alonso lett, Grosjean és az utolsó pillanatokban javító Pérez előtt.

Hamarosan részletes eredménytáblázattal és összefoglalóval jelentkezünk.

11.25 |

Karthikeyannak gondja van a sikánnal

A visszajátszás megmutatta, hogy ma már sokadszor vágta le az alagút utáni sikánt az indiai HRT-s pilóta.

11.24 |

Valószínűleg vége az edzésnek

Csak hat perc maradt, de nem valószínű, hogy még kiengednék a versenyzőket az olajfolyás miatt. Valószínűleg piros zászlóval ér véget az első szabadedzés.

11.21 |

Piros zászló, elégett Kovalainen motorja

Elfüstölt a Renault-motor Kovalainen Caterhamjében az alagút utáni szakaszon. A füstből bőven jutott az alagútba is, de a nagyobb probléma az, hogy olaj kerülhetett a pályára a leggyorsabb kanyarban.

11.19 |

Tovább javít a Ferrari

Úgy tűnik, tényleg beváltak a Ferrari Spanyolországban bevetett fejlesztései. Fernando Alonso ismét javított az idején, ezúttal bő két tizedet. A legjobb idő jelenleg 1:16,265, ez 365 ezreddel jobb a második Grosjean idejénél.

11.17 |

Ismét Alonso az élen

A spanyol 1:16,495-ös kört futott, ezzel ismét az élre állt. Ez már jobb kör annál, amivel nyertek a tavalyi első szabadezésen.

11.14 |

Még senki sem próbálta ki a szuperlágy gumit

Eddig minden versenyző a lágy gumit használta, ami ezen a hétvégén a keményebb keverék. Nem meglepetés, hogy a második szabadedzésre tartalékolják a szuperlágyakat.

11.13 |

Viccelődik a McLaren

A McLaren a Twitteren viccelődik az egyik feltett kérdés kapcsán. Arra, hogy van-e a wokingi főhadiszállásukon pálya, azt felelték, hogy van egy titkos pálya a föld alatt, amelyről nem beszélhetnek.

11.10 |

Schumacher szárnya eltört

A visszajátszás megmutatta, hogy az első szárny jobb oldala a földet súrolva szikrázott. Valószínűleg Schumacher megüthette valahol korábban, ezért törhetett el.

11.09 |

Grosjean az élen

A francia ideje 1:16,630, 117 ezredet ver Hamiltonra és 130 ezredet Maldonadóra.

11.07 |

Maldonado a harmadik

A Spanyol Nagydíj győztese is bement 1:17 alá, harmadikként. Ideje 1:16,904.

11.04 |

Hamilton az élre ugrott

Bement 1:17 alá a McLaren versenyzője, ideje 1:16,747. Ez már nagyon közel van a tavaly ilyenkor futott legjobb időhöz.

Grosjean csak 4 ezreddel maradt el Hamiltontól, csak ők ketten vannak 1:17 alatt.

11.03 |

Elégedett a Force India

A Twitteren azt írják, az alapbeállításokat nagyjából megtalálták, csak a guminyomással kell még variálniuk.

10.59 |

Végre Vettel is kijött

A világbajnok első köre a 13. helyre volt elég, aztán a második a 7.-re. Már csak Räikkönen adós egy körrel, a finn idegesen nézi, ahogy a szerelők az autóján dolgoznak. Az első futóműben cserélnek olyan alkatrészeket, amelyek kapcsolatban vannak a kormányzással.

10.56 |

Alonso az élen

A spanyol ferraris ideje 1:17,126.

10.54 |

Alonso és Rosberg is a legjobb négyben

A sorrend: 1. Grosjean, 2. Schumacher, 3. Alonso, 4. Rosberg, 5. Massa, 6. Kobajasi, 7. Maldonado, 8. Perez, 9. Webber, 10. Hülkenberg.

Vettel még nem tett meg mért kört, ahogy Räikkönen sem, akinek az autóján még mindig dolgoznak.

10.52 |

Sárga zászló

Az egyik HRT megállt a Mirabeu kanyarnál.

10.47 |

Mi a különbség a beállításokban?

Monacóban úgy állítják be az autókat, ahogy sehol máshol. A futóművet nagyon puhára állítják a bukkanók és úthibák miatt, a leszorítóerőt viszont maximálisra veszik. A kormánynak nagyobb kerékelfordítást kell biztosítania, hogy a szűk Loews-kanyarban is be tudjanak fordulni.

Sok pilóta az ülését is magasabbra állíttatja, hogy jobban kilásson az autóból.

Button elárulta a Sky Sport csatornán, hogy alaphelyzetben jobban szeret mélyen ülni. Most is így kezdi az első szabadedzésen, de megvan a lehetőség, hogy magasabbra vegyék az ülés helyzetét, ha úgy ítéli, hogy az lenne számára a jobb.

Előző
  • 1
  • 2
Következő

Kapcsolódó anyagok: