Alonso nyerte az első szabadedzést Barcelonában
2012. május 11. 10:01
Köszöntjük olvasóinkat. elkezdődött a 2012-es szezon első európai versenyhétvégéje Barcelonában.
A levegő 22, a pálya 24 fokos.
Jenson Button autóján a mugallói új, magasabb, homorú orr-részt használják, míg Hamiltonén megmaradt a régi. Összehasonlítást végeznek az első szabadedzésen, amelyik jobb lesz, azt használhatják a hétvége hátralévő részében.
A HRT-nél Dani Clos, a Caterhamnél Alexander Rossi, a Williamsnél Valtteri Bottas, a Force Indiánál Jules Bianci vezethet a péntek délelőtti szabadedzésen a Circuit de Catalunyán.
A Toro Rosso egyik autójának hátsó szárnya be van kenve a levegő áramlását jelző nyomjelző festékkel.
Dani Clos nyilatkozik a Sky Sport csatornán. Elmondta, hogy még sosem vezetette a HRT idei autóját, és nagyon izgatott, hogy most lesz erre módja életében először. Állítása szerint főleg aero-teszteket fog végezni a HRT-nek.
Bár Hamilton a régi orrkúpot használja, az mégsem teljesen azonos az eddig használttal, mivel van rajta egy pár centiméter magas, függőleges lap keresztirányban. A 2008-as világbajnok autójának hátsó diffúzorán is széles, lamellás áramlásjelző szenzor látható.
Vettel kivételével már mindenki megtette már az ellenőrző körét, de mért kört még senki sem próbált meg. Grosjean autóján dolgoznak a szerelők, a pilótafülkében is egy szerelő ül.
Timo Glock (Marussia) futotta az első mért kört, ideje: 1:45,783.
A garázsa felett az áll, hogy Hulkemberg. Talán holnapra kijavítják.
A Ferrari hátsó szárnyán látható a nyomjelző festék, hasonlóan a Toro Rossóhoz.
Az edzés elején leszedték, majd visszatették az új, magasabb, homorú orrkúpot a nemrég Budapesten járt Button autójára. Ezen is rajta van az a keresztirányú léc, ami Hamilton régi spacifikációjú orrkúpján is látható. A pár centi magas lapka ott található, ahol a többi autón a lépcső van az orrkúpon.
A francia ideje 1:27.125, Kobajasi három századdal rosszabb nála.
A hőpajzsot cserélték ki és a hátsó futómű pár alkatrészét a Mercedes W03-ason. Mivel a hátsó futómű nyomórudját alul kell bekötni, a szerelők szinte minden hátsó alkatrészt leszereltek az autóról, hogy hozzáférjenek. Schumachernek még egy darabig várnia kell, mire kimehet.
Az elrontott kínai és bahreini bokszkiállások miatt a wokingi istálló teljesen átszervezte a bokszutcai munkáját, új jelzőlámpát is kifejlesztettek, amelyet Barcelonában vetnek be először.
Pénteken és szombaton mérsékelten meleg, napos időre számítanak, de vasárnap állítólag csak 22 fok lesz, és záporok, zivatarok várhatóak.
A japán sauberes ideje 1:24:912.
Alonso szétszedett autóját a testükkel takarják el a szerelők a bokszban. Felipe Massa új első szárnyat használ.
Kiderült, hogy a mugellói tesztre csak az új alkatrészek egy részét vitték el, a többit itt próbálják ki először. Többek között az orr-részt is teljesen áttervezték, és a padlólemez is új az F2012-esen.
Kimi Räikkönen autójára most tették fel az új első szárnyat.
Összerakták a hétszeres világbajnok autóját, és csapattársához hasonlóan kemény gumikon van kint a pályán. 1:25,187-es ideje a második legjobb a ma futottak közül. Rosberg négy tizeddel lassabb.
Idén először van két fokozatnyi különbség az adott versenyhétvégén használható gumikeverékek között. Barcelonában a lágy és a kemény keverékek állnak rendelkezésre. Előbbi hamar el fog kopni vasárnap, ha száraz verseny lesz, mivel ez a pálya a gyors kanyarok miatt keményen bánik az abroncsokkal.
A Williams finn tesztpilótája feljött másodiknak 1:25,120-as körével.
Vettel, Alonso, Hamilton és Button sem ment még mért kört Barcelonában. Rajtuk kívül Grosjean sem.
A világbajnokságban vezető német első próbálkozásra ötödik lett 1:25,360-as körével.
A Twitteren azt írja a csapat, hogy a kis lap azért van ott az autók orrkúpján, hogy szimulálják a sofőrnak a jövő évi autó orr-részét, hogy megnézzék, mennyire lehet kilátni ilyen magasságú orr esetében.
A világbajnok a leggyorsabb jelenleg, ideje 1:24,808, ami három tizeddel jobb annál, amivel Mark Webber tavaly megnyerte itt az első szabadedzést.
A McLaren pilóta ideje 1:25,252, ezzel csak a hetedik.
A magyar versenyző a kilencedik helyet érte el 26 versenyző közül a GP3 délelőtti szabadedzésén Barcelonában.
Peter Sauber szerint nem történt gond, csak Pérez autójának hőpajzsa megperzselődött a kipufogótól.
A Mercedes ezen a hétvégén csapatfőnöke nélkül van jelen Barcelonában, mert Ross Brawn beteg. Michael Schumacher szerint nagy kíhívás lesz, nélkülözni Ross Brawn tapasztalatát, de már a ferraris időkben is előfordult párszor, hogy nélküle csináltak végig egy versenyhétvégét.
Fernando Alonso a második mért körében az élre állt, ideje 1:24,754, öt századot adott Vettelnek.
A pálya már 37, a levegő 26 fokos Barcelonában.
Az első 11 autó 9 tizeden belül van a tabellán.
Miután állítottak az első szárnyán, 1:24,430-ra javított a spanyol ferraris. Massa autójának az első futóművén dolgoznak a szerelők.
A spanyol tesztpilótának nem hozott szerncsét a vadonatúj sisak: megállt alatta a Hispania a boksz bejáratánál, a parc fermé terültén.
A finn autóján már háromszor cseréltek orr-részt ma. további gond, hogy a szabadedzés első felében megpróbált hozzászokni a Lotus szervokormányához, amivel már nem először gyűlik meg a baja idén.
Fernando Alonso vezet Sebastian Vettel előtt 0,378 másodperccel. A legjobb tízbe még Kobajasi, Button, Bottas, Schumacher, Grosjean, Hamilton, Raikkonen és Vergne fér be.
A mérnöke azt mondta neki, hogy a középső szektorban veszít időt, erre felelte azt Hamilton, hogy azért, mert nagyon alulkormányzott az autója. A hetes kanyarban el is fékezte magát. Jelenleg a 8., Button a 4.
Fernando Alonso győzelmével zárult a Spanyol Nagydíj első szabadedzése, a spanyol ideje 1:24,43 volt, ami több mint egy másodperccel volt jobb csapattársa, Felipe Massa idejénél, aki csak a 12. lett.
A top10 sorrendje: Alonso, Vettel, Kobajasi, Button, Bottas, Schumacher, Grosjean, Hamilton, Räikkönen, Hülkenberg.
Hamarosan részletes eredménytáblázattal és szöveges összefoglalóval is jelentkezünk.
Az alaposan áttervezett Ferrari F2012 bemutatkozása jól sikerült, amikor Fernando Alonsóval a volánnál megnyerte az első szabadedzést Barcelonában. Vadonatúj padlólemezt, első és hátsó szárnyat, első futóművet is kapott a Spanyol Nagydíjra a Scuderia versenyautója, ezek nagy részét még a mugellói teszten sem próbálták ki.
Alonso egy órán keresztül ki sem dugta az orrát a bokszból, de aztán a második mért körével azonnal az élre állt, és később még három tizedet faragott az idejéből. Legjobb köre, az 1:24.430-as hét tizeddel volt jobb annál, amivel Mark Webber tavaly ilyenkor megnyerte az első szabadedzést a Circuit de Catalunyán.
A spanyol közel négy tizedet vert az aktuális világbajnokra, Sebastian Vettelre, aki csak negyedórán keresztül érezhette magát elsőnek. A Red Bull német versenyzője szintén elég későn futotta meg első mért körét, az edzés első felében ő sem jött ki a pályára. Amikor az élre állt, Kamui Kobajasitól vette át a vezetést, de a japán később sem esett nagyon hátra, korán megfutott köre még az edzés végén is a harmadik helyet jelentette neki.
Péntek délelőtt a McLaren az új, magasabban végződő, homorú orrkúpját hasonlította össze a régivel, Jenson Button a negyedik, az alulkormányzottsággal küzdő Lewis Hamilton a nyolcadik helyen végzett. A wokingi csapat autóinak orrán egy pár centiméter magas, keresztirányú lap jelent meg ott, ahol a többi csapat autóján a törés látható az orrkúpon. Martin Whitmarsh csapatfőnök szerint ezzel azt tesztelték, hogy a versenyzők mennyire fognak kilátni a jövő évi autóból, amelynek tervezését nemrég kezdték meg.
Ötödikként a Williams finn tesztpilótája, Valtteri Bottas végzett, aki délelőtt Bruno Senna autójával tesztelt. Mögötte Michael Schumacher és Romain Grosjean következett az eredménylistán, a legjobb tízbe még a szervokormánnyal küszködő, új első szárnyat használó Kimi Räikkönen és Nico Hülkenberg fért be.
Bottas volt a leggyorsabb a négy tesztpilóta közül, akik lehetőséget kaptak az első szabadedzésen a vezetésre. A Ferrari utánpótlásprogramjának a tagja, Jules Bianchi 18. lett a Force Indiával, három hellyel megelőzve azt az Alexander Rossit (Caterham), aki Scott Speed óta az első amerikai pilóta a Forma-1-ben.
A negyedik újonc a barcelonai születésű Dani Clos volt, aki a HRT-től kapott lehetőséget Narain Karthikeyan autójával. A 23 éves spanyolnak nem volt szerencséje , mivel az edzés vége előtt negyedórával megállt alatta a HRT a bokszbejáratánál, éppen a parc fermé területén.