Fernando Alonso az alaposan áttervezett Ferrarival közel négy tizedet vert Sebastian Vettelre a Spanyol Nagydíj péntek délelőtti szabadedzésén. Alonso csapattársa, Felipe Massa több mint egy másodperccel kapott ki.
A lágy és a kemény gumikat hozta el a Pirelli
Idén először van két fokozatnyi különbség az adott versenyhétvégén használható gumikeverékek között. Barcelonában a lágy és a kemény keverékek állnak rendelkezésre. Előbbi hamar el fog kopni vasárnap, ha száraz verseny lesz, mivel ez a pálya a gyors kanyarok miatt keményen bánik az abroncsokkal.
Schumacher a pályán
Összerakták a hétszeres világbajnok autóját, és csapattársához hasonlóan kemény gumikon van kint a pályán. 1:25,187-es ideje a második legjobb a ma futottak közül. Rosberg négy tizeddel lassabb.
A Lotus is új első szárnyat használ
Kimi Räikkönen autójára most tették fel az új első szárnyat.
Titkolózik a Ferrari
Alonso szétszedett autóját a testükkel takarják el a szerelők a bokszban. Felipe Massa új első szárnyat használ.
Kiderült, hogy a mugellói tesztre csak az új alkatrészek egy részét vitték el, a többit itt próbálják ki először. Többek között az orr-részt is teljesen áttervezték, és a padlólemez is új az F2012-esen.
Kobajasi vezet
A japán sauberes ideje 1:24:912.
Vasárnap eshet
Pénteken és szombaton mérsékelten meleg, napos időre számítanak, de vasárnap állítólag csak 22 fok lesz, és záporok, zivatarok várhatóak.
Új bokszutcai jelzőlámpa a McLarennél
Az elrontott kínai és bahreini bokszkiállások miatt a wokingi istálló teljesen átszervezte a bokszutcai munkáját, új jelzőlámpát is kifejlesztettek, amelyet Barcelonában vetnek be először.
Nagyon dolgoznak Schumacher autóján
A hőpajzsot cserélték ki és a hátsó futómű pár alkatrészét a Mercedes W03-ason. Mivel a hátsó futómű nyomórudját alul kell bekötni, a szerelők szinte minden hátsó alkatrészt leszereltek az autóról, hogy hozzáférjenek. Schumachernek még egy darabig várnia kell, mire kimehet.
Vergne vezet
A francia ideje 1:27.125, Kobajasi három századdal rosszabb nála.
Button autójára visszatették az új orrot
Az edzés elején leszedték, majd visszatették az új, magasabb, homorú orrkúpot a nemrég Budapesten járt Button autójára. Ezen is rajta van az a keresztirányú léc, ami Hamilton régi spacifikációjú orrkúpján is látható. A pár centi magas lapka ott található, ahol a többi autón a lépcső van az orrkúpon.
Alonso autóján is festék van
A Ferrari hátsó szárnyán látható a nyomjelző festék, hasonlóan a Toro Rossóhoz.
Hülkenberg nevét nem tudták leírni
A garázsa felett az áll, hogy Hulkemberg. Talán holnapra kijavítják.
Megvan az első mért kör
Timo Glock (Marussia) futotta az első mért kört, ideje: 1:45,783.
Üres a pálya
Vettel kivételével már mindenki megtette már az ellenőrző körét, de mért kört még senki sem próbált meg. Grosjean autóján dolgoznak a szerelők, a pilótafülkében is egy szerelő ül.
Hamilton autóján új alketrészek
Bár Hamilton a régi orrkúpot használja, az mégsem teljesen azonos az eddig használttal, mivel van rajta egy pár centiméter magas, függőleges lap keresztirányban. A 2008-as világbajnok autójának hátsó diffúzorán is széles, lamellás áramlásjelző szenzor látható.
Clos izgatott az első tesztje előtt
Dani Clos nyilatkozik a Sky Sport csatornán. Elmondta, hogy még sosem vezetette a HRT idei autóját, és nagyon izgatott, hogy most lesz erre módja életében először. Állítása szerint főleg aero-teszteket fog végezni a HRT-nek.
A Toro Rosso aero-tesztet végez
A Toro Rosso egyik autójának hátsó szárnya be van kenve a levegő áramlását jelző nyomjelző festékkel.
Sok teszpilóta kapott lehetőséget
A HRT-nél Dani Clos, a Caterhamnél Alexander Rossi, a Williamsnél Valtteri Bottas, a Force Indiánál Jules Bianci vezethet a péntek délelőtti szabadedzésen a Circuit de Catalunyán.
A McLaren kétféle orrot használ
Jenson Button autóján a mugallói új, magasabb, homorú orr-részt használják, míg Hamiltonén megmaradt a régi. Összehasonlítást végeznek az első szabadedzésen, amelyik jobb lesz, azt használhatják a hétvége hátralévő részében.
Jó idő van Barcelonában
A levegő 22, a pálya 24 fokos.