Társoldalunk:

Holtversennyel végződött a második tesztnap Mugellóban

2012.05.02., 18:20

Kamui Kobajasi az utolsó pillanatokban Romain Grosjeannal ezredmásodpercre azonos köridőt ért el, de így is csak második lett. Mögöttük a Red Bull párosa fejezte be a napot, míg Michael Schumacher két és fél versenytávot tett meg a gyors pályán.

18.11 |

Az összefoglaló

Szokatlan holtversennyel végződött a mugellói tesztsorozat második, szerdai napja, amikor Kamui Kobajasi az utolsó percekben ezredmásodpercre azonos, 1:21.603-as kört futott a lényegében egész nap vezető Romain Grosjeannal. A csapatok kihasználták, hogy a keddi eső után ezúttal végig zavartalan volt a napsütés a festői Mugellóban, és optimálisan alakultak a pályaviszonyok: Michael Schumacher 755 km-t, azaz két és fél versenytávot teljesített a Mercedesszel.

Grosjean már az első óra után az élre repítette a Lotust, aztán egész nap megtartotta a vezetést. Először adatokat gyűjtött, amiket a mérnökök összehasonlíthattak a szimulációk során szerzettekkel, majd a beállításokat igyekezett a pályához igazítani, és kipróbált néhány olyan alkatrészt is, amelyeket a nagydíjak pénteki edzésnapján a csapat nem tud bevetni, mert túl kevés szett gumi áll a rendelkezésére.

Kobajasi idézte elő az egyetlen megszakítást a nap folyamán, amikor a felerősödő szél miatt kicsúszott a 12-es kanyarnál. Az autója azonban nem sérült meg, ezért később folytatni tudta a munkát. Miután reggel teljesen felszáradt az aszfalt, a Sauber elkezdett a beállításokkal foglalkozni, és a mérnökök elégedetten nyugtázták, hogy az új aero-csomag a várakozásoknak megfelelően működik. Kobajasi később az új karosszéria-borítást és a hűtést tesztelte, majd jutott ideje fékekkel kapcsolatos feladatokra is. A legjobb idejét ugyanakkor a lágy gumikkal érte el, míg Grosjean a keményekkel.

Forrás: AFP

A 3-4. helyen a Red Bull párosa végzett, délelőtt ugyanis Mark Webber, délután pedig a vb éllovasa, Sebastian Vettel vezette az RB8-at. Végül a német érte el a jobb köridőt, igaz, csupán 0,172 másodpercet vert a csapattársára. A Red Bull délelőtt az autó első kerekei mögé szerelt áramlásmérő szenzorokat, míg a Williams az oldaldobozára, a McLaren pedig a diffúzorára.

Felipe Massa az 5. helyre kormányozta a Ferrarit, a csapat legújabb aerodinamikai fejlesztései mellett a gumik viselkedésére koncentrálva. Több istállóhoz hasonlóan a Ferrari is többször bekente a neonzöld áramlásjelző festékkel az autója különböző részeit. Fernando Alonso közben Maranellóban múlatta az időt, ahol néhány barátját látogatta meg.

A Red Bullhoz hasonlóan a kistestvér, az új aero-csomagot tesztelő Toro Rosso is mindkét versenyzőjének lehetőséget adott a vezetésre. Daniel Ricciardo ugyan csak 22 kört tölthetett a pályán, de így is közvetlenül a háromszor akkora távot teljesítő Jean-Eric Vergne mögött zárta a napot, 0,166 másodperccel maradva le tőle.

Michael Schumacher az időeredménye alapján csak 8. lett, ám a kilométerlistán ő végzett elöl, és elégedett volt a Mercedes fejlődésével. "Annak idején rengeteg kilométert teljesítettem ezen a csodaszép pályán, és azt hiszem, ma is elég sokat!" - utalt a ferraris korszakára. "A tegnapival ellentétben most tényleg rengeteg adatot tudtunk gyűjteni, és ennek köszönhetően egyre többet tudunk meg az autónkról, ami nagyon hasznos." Schumacher többnyire hosszú etapokat tett meg, és 1,801 másodperccel volt lassabb Grosjeannál.

A Marussiánál Charles Pic-nek jó napja volt, hiszen a többek között új első szárnnyal szerelt autót a 9. helyre kormányozta. Timo Glock azonban, aki délután váltotta volna, az ellenőrző körét követően sokáig kénytelen volt a garázsban vesztegelni, mert meghibásodott a kormányszervója.

A Caterhammel Vitalij Petrov rótta a köröket, mégpedig 112-t. A csapatnál úgy érezték, az új hátsó szárny és az új kipufogó előrelépést hozott, mert növelték a leszorítóerőt. Petrov szerint az autó balansza javult, és nagyobb lett a tapadás, a pályáról viszont megjegyezte: "Nem tudom, hogy a mai F1-es autóknak megfelel-e - néhány helyen nagyon közel kerülünk a falhoz, talán már kicsit túl szűk, de az igaz, hogy kihívás összerakni rajta egy jó kört."

A McLaren volt az egyetlen, amely nem a versenyzőire, hanem egy tesztpilótájára, a DTM idénynyitóját megnyerő Gary Paffettre bízta a munkát. A britnek magányos napja volt a tabella alján, sokáig csak ellenőrző köröket teljesített, és meg sem próbált feltűnősködni az időeredményekkel.

Ám még így is megelőzte Paul di Restát, aki megbízhatósági problémák miatt egész nap mindössze 14 kört tudott megtenni a Force Indiával. A csapatnál hidraulikai hibára gyanakodtak, ezért lecserélték az autóban a teljes hidraulikus rendszert, aztán előrehoztak egy későbbre tervezett motorcserét is. Di Resta így csak az utolsó félórában térhetett vissza a pályára.

A tabella alján Bruno Senna végzett, a Williamsnél mégis elégedettek voltak az elvégzett munkával, és a Twitteren azt írták, "a garázsban mindenki mosolyog" a teszten elért eredményeknek köszönhetően. Senna 3,239 másodperces hátránnyal zárta a napot.

A csapatok Mugellóban csütörtökig folytatják az év egyetlen szezon közbeni éles tesztjét.

A tesztnapról élőben készült egész napos tudósításunkat a tabella alatt olvashatják.

18.04 |

A tesztnapnak vége

Grosjean maradt az élen, de holtversenyben Kobajasival. Köszönjük az egész napos figyelmet! A teljes eredménylistával és a csapatok reakcióit tartalmazó összefoglalóval hamarosan bővítjük a cikket.

18.01 |

Közben di Resta is megjelent

Ahogy a Force India ígérte, az autóját az utolsó percekre meg tudták javítani. Gyorsan ki is préselt magából egy 1:24.749-es kört, amivel beférkőzött Senna elé.

17.56 |

És igen: Kobajasi a második

Mégpedig Grosjeannal ezredmásodperce azonos, 1:21.603-as idővel! Rendkívüli... Azért az 1997-es vb-döntőnek, az Európa Nagydíjnak nem ér a nyomába, amikor Villeneuve, Schumacher és Frentzen autózott ezredre egyforma kört az időmérőn!

17.53 |

A Toro Rosso még a kerékcserét gyakorolja

Ők erre használják ki az utolsó perceket. A Toro Rosso új kipufogójával egyelőre nem volt gond. Az Auto Motor und Sportnál közben kiszámolták, hogy Schumacher a nap folyamán csaknem félútig elért volna Mugello és Stuttgart, a Mercedes központja között...

17.51 |

Boldogok a Williamsnél

"Nagyon eredményes napunk volt, úgyhogy csupa mosolygó arcot látni a garázsban" - írják a Twitteren. A Caterham az utolsó etapjára készül. A Lotusnál azt találgatják, hogy vajon lesznek-e, akik az utolsó pillanatban rukkolnak elő egy gyors körrel. Hatan még a pályán vannak.

17.38 |

Ricciardo megelőzte Schumachert

Az ausztrál 1:22.759-es eredményt ért el, 3 tizedre közelítve meg csapattársát, Vergne-t, aki sokkal többet vezetett. Húsz perccel a tesztnap vége előtt öt autó van a pályán.

17.26 |

Kobajasi visszatért a pályára

Korábbi kicsúszása után az utolsó fél órában folytathatja a körözést. A Toro Rosso közben Ricciardót ültette be az előzőleg vezető Vergne helyére, és az ausztrál a legjobb, 1:23.411-es eredménye révén máris a 8. helyen áll.

17.21 |

Petrov is túl van a 100 körön

A 127 körös Schumacher után ő a második, aki eléri ezt a bűvös határt. Másnak már nem igazán van rá esélye. A Red Bull hátsó szárnyát közben bekenték áramlásjelző festékkel.

17.13 |

Az eredmények az utolsó órában

1. Grosjean (Lotus E20)  1:21.603 - 47 kör
2. Vettel (Red Bull RB8)  1:21.825 - 46 kör
3. Webber (Red Bull RB8)  1:21.997 - 54 kör
4. Massa (Ferrari F2012) 1:22.257 - 78 kör
5. Vergne (Toro Rosso STR7)  1:22.422 - 65 kör
6. Kobajasi (Sauber C31)  1:22.424 - 68 kör
7. Schumacher (Mercedes W03) 1:23.404 - 123 kör
8. Pic (Marussia MVR-02)  1:23.982 - 46 kör
9. Petrov (Caterham CT011:24.312 - 96 kör
10. Paffett (McLaren MP4-27) 1:24.480 - 59 kör
11. Senna (Williams FW34)  1:24.842 - 81 kör
12. Glock (Marussia MVR-02) 1:26.014- 17 kör
13. Di Resta (Force India VJM-05)  - 7 kör

17.11 |

Vettel felugrott a 2. helyre

1:21.825-ös kört futott az imént a Red Bull-lal, saját csapattársát, a délelőtt vezető Webbert előzve meg. Mindezt egy 6 körös etap végén.

17.08 |

Glock autójában kormányművet cseréltek

Ennek köszönhetően már 13 kört teljesíthetett, és jelenleg 1:26.120-szal a 12. helyen áll. Tulajdonképpen ő az utolsó, csak di Restát előzi meg, aki a műszaki problémái miatt még nem térhetett vissza a pályára.

16.56 |

Hosszú etapokra készül a Williams

Sennát délután még több körös etapokra akarják kiküldeni, de egyelőre a bokszban van. Schumacher viszont egy 11 körös etap után épp most tért vissza a garázsba. Massa is a pályán van, ő felváltva teljesít lassabb és gyorsabb köröket.

16.48 |

Schumacher a 6. körében jár

Egy közepesen hosszú etapot teljesít, 1:24-1:25-ös körökkel. Vettel legutóbbi köre 1:22.330-as volt, és a kormányszervóval kapcsolatos gondjai után most Glock is visszatért a pályára.

16.29 |

Rosberg akár örökre maradna a Mercedesnél

A Sport Bildnek azt nyilatkozta, hogy az Ezüstnyíllal szeretne világbajnok lenni, mert ezt még nagyobb sikernek érezné, mintha a Ferrarival jutna el a csúcsra. "Örökre ezüstben? Miért is ne?" - válaszolt az ezirányú kérdésre, hozzátéve, hogy nem érdekli, ki a csapattársa, de örülne neki, ha Schumacher maradna az. "Szerintem csodálatos lenne, ha folytatná" - mondta. "Pillanatnyilag rendkívül magas szinten teljesít, ezért simán el tudom képzelni, hogy hosszabbítani fog."

16.25 |

Grosjeané a második legjobb kör is

Az imént futott egy 1:21.834-es kört, a középső szektorban abszolút legjobb részidőt érve el. Ez is elég lenne számára az 1. helyhez. A versenyzők többsége visszatért a bokszba, most csak Senna körözget odakinn.

16.18 |

Grosjean megint gyors

Egy 1:22.290-es körrel kezdte az etapját a megszakítás után. Közben Vettel és Senna is aktivizálta magát.

16.15 |

Zöld zászló!

Massa, Grosjean, Vergne és Petrov azonnal megragadták az alkalmat, és kimentek a pályára. Pérez közben arról áradozik a Twitteren, hogy milyen jó ismét Olaszországban lenni, ahol este finom pizzát ehet.

16.11 |

Az eredmények két órával a teszt vége előtt

1. Grosjean (Lotus E20)  1:21.603 - 58 kör
2. Webber (Red Bull RB8)  1:21.997 - 54 kör
3. Vettel (Red Bull RB8)  1:22.248 - 33 kör
4. Massa (Ferrari F2012) 1:22.257 - 62 kör
5. Vergne (Toro Rosso STR7)  1:22.422 - 57 kör
6. Kobajasi (Sauber C31)  1:22.424 - 68 kör
7. Schumacher (Mercedes W03) 1:23.404 - 111 kör
8. Pic (Marussia MVR-02)  1:23.982 - 46 kör
9. Petrov (Caterham CT011:24.312 - 85 kör
10. Paffett (McLaren MP4-27) 1:24.480 - 59 kör
11. Senna (Williams FW34)  1:25.221 - 67 kör
12. Di Resta (Force India VJM-05)  - 7 kör
13. Glock (Marussia MVR-02) - 1 kör

Előző
Következő

Kapcsolódó anyagok: