Társoldalunk:
Hírlevél

Rosberg Bahreinre is átmentette fél másodperces előnyét

2012.04.20., 12:55

A Bahreini Nagydíj péntek délutáni szabadedzésén ismét a Mercedes volt a legerősebb, de Schumachert feltartották a gyors körében, ezért Rosberg mögött a két Red Bull végzett.

|

A múlt hétvégi sanghaji verseny győztese, Nico Rosberg ragadta magához a stafétabotot a Bahreini Nagydíj péntek délutáni szabadedzésén, ismét fél másodpercet verve mindenki másra a Mercedesszel.

Igaz, ehhez az is hozzájárult, hogy Michael Schumachert a lágy gumikon teljesített első, leggyorsabbnak ígérkező körében feltartotta az egyik Caterham, amelynek a sportbírók elfelejtettek kék zászlókat lengetni. A német ezért elvette a gázt, pedig az első mért ponton még 0,180 másodperccel Rosberg előtt járt. A következő körében pedig a gumijai már nem voltak kifogástalan állapotban, ezért csak az 5. helyen végzett.

A Red Bull erősebbnek tűnt, mint az előző versenyeken, Mark Webber és Sebastian Vettel viszonylag simán szerezte meg a 2-3. helyet. Ezúttal már Vettel is azt az új elrendezésű kipufogót használta, amellyel Kínában csak Webber versenyzett, mert ő az ausztrállal ellentétben úgy érezte, ingerlékenyebbé vált tőle az autója.

A 4. Lewis Hamilton lett, aki mindenkinél később váltott a lágy Pirellikre. Az aszfalt addigra 40-ről 33 fokosra hűlt, de a McLaren 0,931 másodperces hátránya mindenképpen nagyobb a vártnál. Hamilton elégedetlen volt az autójával, ezért rádión arra kérte a mérnökeit, hogy állítsák vissza olyanra, mint amilyen a délelőtti szabadedzés elején volt, míg Jenson Button arra panaszkodott, hogy McLarenje a gyors kanyarok bejáratánál alulkormányzott, majd hirtelen túlkormányzottá válik. Ő csak a 6. helyig jutott a tabellán.

Fotó: Karim Jaafar/AFP
Kattintson a fotóra a szabadedzés további képeiért!

0,165 másodperccel előzte meg a sauberes Kamui Kobajasit, aki mögött a Ferrarival a vártnál valamelyest jobban teljesítő Fernando Alonso végzett. A spanyolnak folyamatosan dolgoznia kellett a kormányon a kanyarok közepén is, s Rosbergnél 1,633 másodperccel lassabb volt, de a sanghajinál jobban szétszakadó mezőnyben ez is elég volt számára a 8. helyre.

A Lotus nem rejtette véka alá, hogy végre szeretne feljutni a dobogóra, a csapat bahreini hétvégéje azonban nem indult ígéretesen. A legjobb tíz közé csak Romain Grosjean tudott bekerülni - igaz, Kimi Räikkönen a lágy gumik előnyét néhány megcsúszás miatt nem tudta rendesen kiaknázni. Az már ma világossá vált, hogy a sivatagi hőségben mindenkinek meg fog gyűlni a baja a meghajtott kerekek durva kopásával, ami a versenyen döntő tényező lehet.

A Force India egyáltalán nem vett részt a délutáni edzésen, mert a csapat tagjai a környéken történt robbantások miatt sötétedés előtt vissza akartak térni a szállodájukba. Ezért a szerelők már a tréning közben kicserélték az autókban a motort és a sebességváltót arra, amit Paul di Resta és Nico Hülkenberg szombaton és vasárnap használni fog.

14.40 |

Íme az eredmények

14.31 |

Az edzésnek vége

Az autók elkezdtek visszaszállingózni a bokszba, de több csapat megragadja rá az alkalmat, hogy gyakorolja a kerékcserét. Köszönjük a figyelmet! Hamarosan bővítjük a cikket az eredménytáblázattal is.

14.29 |

Schumacher lesodródik

Ő is az ominózus 13-as kanyarnál fékezte el magát, túl szélesen fordulva el. Ezt a hibát szinte mindenki elkövette ma, általában többször is.

14.27 |

Gumit cseréltek a Ferrari versenyzői

Alonso a lágy, Massa a közepes keverékre váltott. Schumacher ugyancsak bent volt a bokszban, hogy az utolsó percrekre megkapja a keményebb gumikat.

14.23 |

22 autó van a pályán

Csak a két Force India nincs. Schumacher elfékezte magát Vettellel a nyomában, de nem adott utat, hanem a 13-as kanyar külső ívén tovább védekezett, és sikerült is a Red Bull előtt maradnia. Mint egy versenyen!

14.18 |

Mindenki a versenyre készül

Ahogy az ilyenkor megszokott, mivel a gumik már úgyis kopottak, mindenki hosszú etapokat teljesít éppen, magas üzemanyagszint mellett ellenőrizve az autója viselkedését és a gumikopást. A két McLaren a lágy, a két Red Bull és Rosberg a közepes keveréket használja.

14.17 |

A Sauber elleni támadásról

Itt a cikkünk arról, hogy mi történt a Sauber autójával tegnap este.

14.14 |

Nagy a forgalom a pályán

A két Force Indián kívül csak négy autó van a bokszban. Massát arra kérték a rádión, hogy versenyüzemmódban használja a KERS-t: az első részét 13-as, a többit az utolsó kanyarból kigyorsítva.

14.09 |

Rosberg nagy előnnyel vezet

A 2. helyezett 0,446 másodperccel van mögötte. A Mercedes ismét erősnek tűnik, hiába van melegebb, mint Kínában volt. Az aszfalt hőmérséklete egyébként az edzés eleje óta 6 fokkal, 34 fokra csökkent.

14.07 |

Grosjean nagyot fékez

A hátsó egyenesre vezető kanyarhoz füstölő balelső kerékkel érkezik meg. A Lotus nagyon szeretne a dobogóra kerülni végre, de egyelőre nem áll jól a szénájuk: Grosjean a 9., Räikkönen a 13. helyen áll, és egy pillanatra sem fenyegették az éllovasokat. Igaz, Räikkönen elrontotta a lágy gumis körét.

14.05 |

Hamilton csak 4. a lágy gumikon

Utolsóként ő is bevetette az opciós keveréket, de 0,931 másodperces hátránnyal fejezte be a körét. Buttonnál így is fél másodperccel gyorsabb volt.

14.03 |

Nagyon kopnak a Caterham hátsó gumijai

A csapatnál már korábban figyelmeztettek rá, hogy a hétvégén a meghajtott kerekek kopásának minimalizálása lesz a siker kulcsa. Petrov és Kovalainen délelőtt Ricciardót előzték meg, most pedig Senna van mögöttük.

14.02 |

Hosszú etapokat teljesít a Ferrari

Massa a lágy, Alonso a közepes gumikon van kint, de a csapat tájékoztatása szerint egyébként azonos programot teljesítenek éppen.

13.59 |

Button csak 5. a lágy gumikon

Végre ő is kipróbálta az opciós Pirelliket, de 1,430 másodperccel lemaradt Rosbergtől, és még Schumachernél is lassabb volt, aki pedig a leggyorsabbnak ígérkező körében elvette a gázt az előtte tébláboló Caterham miatt. Már csak Hamilton nem volt a pályán a lágy gumikkal. A sorrend: Rosberg, Webber, Vettel, Schumacher, Button, Kobajasi, Hamilton, Alonso.

13.55 |

Webbernek vezetési tanácsokat adnak

A rádión szólnak neki, hogy ha a 9-es kanyar előtt egyenesen tudja tartani a kormányát féktávon, nem fog blokkolni a kereke. Ugyanakkor az autójában bedöglött a KERS.

13.52 |

A McLaren még mindig a közepes gumikon köröz

Hamilton már 13 kört tett meg, de a lágy keveréket nem próbálta ki, akárcsak Button. A McLaren valószínűleg még a beállításokkal kísérletezik.

13.49 |

Schumacher lelassít

Az első szektorban abszolút legjobb részidőt ért el, de a középsőben lelassított, mert feltartották. Az egyik Caterhamnek felejtettek el kék zászlókat lengetni előtte. A következő körének elején Schumacher már 2 tizedet veszít, és csak a 4. helyre kormányozta Mercedesét. Közben Pic a hátsó egyenesre vezető kanyarban óriásit farolt.

13.47 |

Button a McLaren furcsa viselkedésére panaszkodik

Azt mondja a rádión, hogy a gyors kanyarok bejáratánál borzasztóan alulkormányzott az autója, aztán átcsap túlkormányzottba. "Ez nagyon furcsa" - teszi hozzá. Ő még mindig a közepes keveréken volt kint a pályán, Schumacher viszont épp most vág neki első mért körének a lágyakon.

Előző
Következő

Kapcsolódó anyagok: