Élő tudósításunk a Malajziai Nagydíj péntek délelőtti szabadedzéséről.
A szabadedzésről készült szöveges összefoglalónkat itt olvashatják.
Vége az első szabadedzésnek
Hamilton nyerte 138,021-es idővel Vettel és Rosberg előtt. Pár perc múlva megnézhetik a teljes időtáblázatot.
Pérez kisodródott
A mexikói kisodpródott a Sauberrel, de vissza tudott térni a pályára és a bokszba. Csapattársa, Kobajasi eközben hatalmasat farolt a pálya egy másik pontján.
Nem nagyon tapadnak a kemény gumik, ez nyilvánvaló.
Kovalainen szerint túlkormányzottá válik az autó
A finn arra panszkodott, hogy a gumik kopásával egyre inkább túlkormányozottá válik a Caterham.
Kovalaienen egyébként elhagyta az első szárny egy darabját, amikor nagy sebességgel ráment egy rázókőre.
Button autójából szivárog az olaj
Ki sem fog már menni, a szerelők dolgoznak a McLaren MP4-27-esen, hogy kijavítsák a hibát a második szabadedzésre.
Webber autóján dolgoznak
Webber Red Bullja új padlólemezt kapott, most épp a jobb hátuljánál dolgoznak lázasan a szerelők hét perccel a vége előtt.
Schumacher kiszállt az autóból
A szakértők azt találgatják, hogy mi oka lehetett erre közel 20 perccel a szabadedzés vége előtt. Kiszállt, és a bokszutcai irányítóközpontban nézi a monitorokat.
Titkokat árult el a McLaren
A csapat hagyományosan a Twitteren válaszolja meg folyamatosan a rajongói kérdéseket. Elárulták, hogy minkdét versenyző új ovarált és alsóneműt kap minden szabadedzésre. Azt is megtudtuk, hogy az italtartó az ülésbe van integrálva.
A rádiózásról szólva elárulták, hogy a versenyzők a kanyarok csúcspontjánál szoktak beszélni, mert akkor a leghalkabb a motor. A csapat pedig az egyenesekben szokott beszélni a versenyzőhöz.
Alguersuari elemez
A Toro Rossótól elbocsátott pilóta a BBC5 rádióadásának szakkommentátora. Felhívta a figyelmet arra, hogy sokkal jobban szétszakadt a mezőny, mint Melbourne-ben, az első 12 pilóta között 1,8 másodperc van.
Azt is megfigyelte, hogy jelentős a gumikopás, egy 10 körös etap végén majdnem egy másodpercet romlott mindenki körideje.
Simoncellire emlékezett a Ferrari
A Ferrari két pilótája a szabadedzés előtt meglátogatta a 11-es kanyart, a tavaly elhunyt MotoGP versenyző halálának helyszínét. Alonso és Massa egy olyan táblát tartott, amin ez állt: "Sic, örökké velünk maradsz."
Óvni akar a Red Bull és a Lotus
A téma továbbra is a Mercedes hátsó szárnya. Ross Brawn szerint azért akarnak óvni ellenük, mert akkor a sportflügyelőknek el kell majd magyarázniuk a rendszer működését, és akkor akár ki is szivároghat a működési elv. A többi csapat pont erre vár,l hogy elkezdhessék lemásolni.
Massa elfékezte magát
A brazil új sasszét kapott a második versenyhétvégére, az egész autót újraépítették neki. Az ismétlés szerint nagyon elfékezte magát az egyik egyenes végén, a rádión vibrációra panaszkodik.
Grosjeannak tetszik az autó
A francia elégedett a Lotus viselkedésével, csak kisebb változtatások várhatók.
Grosjean feljött ötödiknek
a jelenlegi sorrend: Hamilton, Vettel, Rosberg, Schumacher, Grosjean, Webber, Räikkönen, di Resta, Button, Hülkenberg, Bottas, Maldonado, Massa, Kobajasi, Alonso, Vergne, Ricciardo, Pérez,Petrov, Kovalainen, Glock, Karthikeyan, de la Rosa.
Eddig egyedül Charles Picnek (Marussia) nincs mért köre.
Gyűlnek az esőfelhők
Paul Gascoyne, a Caterham technikai igazgatója azt írja a Twitteren, hogy gyűlnek az esőfelhők a pálya fölé. A csapata pedig azt, hogy itt a bokszutca egy nyitott sütőnek felel meg, olyan meleg van.
Karthikeyan autója megállt
Az indiai versenyző HRT-je megállt a pályán, a hidraulika romlott el.
Nagyot mentett di Resta
Hatalmas farolásból hozta vissza a Force India VJM03-ast Paul di Resta, az egyik S-kanyarkombinációban ilyet nagyon ritkán látni a Forma-1-ben. Inkább ralira jellemző. Talán a kemény gumi kis tapadása viccelte meg a skótot.
Vettel rövid ideig volt az élen
Hat századot adott Hamiltonnak a világbajnok, de aztán a brit visszavágott, és fél másodperccel előzte vissza Vettelt. Az ismétlés szerint ebbe a remek körbe még egy hiba is belefért, ellenkormányoznia kellett az utolsó kanyarban.
Nagy esőt várnak délutánra
Egyre többen vélik úgy, hogy nagy eső várható a második szabadedzésre, többek között a Pirelli is. Ez azt jelentheti, hogy a szokásosnál többet fognak menni a csapatok az első gyakorláson.