Társoldalunk:

Räikkönen nyerte az utolsó tesztnapot

2012.03.04., 9:22

A közel két versenytávot teljesítő Kimi Räikkönen az idei legjobb barcelonai kört futotta meg a Lotussal, mögötte Alonso, és kisebb meglepetésre a williamses Senna végzett. Vasárnap a leglassabb Vettel volt, aki csak negyedannyi kört ment, mint a többiek. Először egy kicsúszás, aztán egy váltóhiba hátráltatta a világbajnokot.

|

Kimi Räikkönen közvetlenül az ebédszünet előtt futotta meg 1:22,030-as körét, amely nem csak a nap, de a kétszer négy napos barcelonai előszezoni teszt legjobb köre is volt egyben. A reggelnél jóval szelesebb délutánon már a lotusos finn is a versenyszimulációt gyakorolta, 66 kört tett meg ekkor négy etapban három szett lágy és egy szett kemény gumin. Az etapok alatt a gumikopása is elég visszafogott volt, amit jól jelez, hogy egyik etapjában sem volt 1,8 másodpercnél nagyobb különbség a legjobb és a legrosszabb köre között. Összesen 121 kört tett meg vasárnap a 2007-es világbajnok, ami csak 11 körrel kevesebb két komplett versenytávnál.

Kedvező gumikopási mutatói ellenére a versenytempója mégsem volt olyan jó a finn versenyzőnek, mint Lewis Hamiltonnak, aki hasonló versenyszimulációja alatt átlagosan 0,2 másodperccel ment gyorsabb köröket Räikkönennél. A McLaren brit versenyzője ugyan a leggyorsabb körök listáján csak a hatodik lett, négy tizeddel elmaradva a finntől, de a megtett körök számát tekintve a holtversenyben a második helyen végzett 115 körrel.

Pontosan ugyanennyit ment Fernando Alonso is a nagy számban összegyűlt hazai szurkolótábora előtt. A spanyol ferraris délelőtt még vezetett a 1:22,250-es körével, de aztán Räikkönen rávert bő két tizedet. Alonso szombaton azt nyilatkozta az egyik spanyol televíziónak, hogy az első futamokon szenvedni fognak, mert az autó jelenleg nem 100 százalékos. A kétszeres világbajnok versenyszimulációját délután kétszer is meg kellett szakítania a piros zászlók miatt: először Kamui Kobajasi alatt állt meg a Sauber motorhiba miatt a 4-es kanyarnál, aztán fél órával a leintés előtt ugyanitt sodródott le az útról Vitalij Petrov a Caterhammel.

Forrás: Lotus
Kimi Räikkönen, a teszt leggyorsabbja

Pat Fry, a Ferrari tavaly kinevezett, mindig pesszimista technikai igazgatója borúsan látja az F2012-es jelenlegi állapotát. "Csalódott vagyok a jelenlegi teljesítményszintünk miatt, szerintem még sok munkánk van" - nyilatkozta Fry az Autosportnak. Az, hogy múlt héten megváltoztattuk a kipufogó helyzetét, kissé veszélybe sodort minket, most megpróbáljuk optimalizálni ezt." Tudjuk a múltból, hogy ki milyen üzemanyagszintekkel szokott menni, tehát van egy elképzelésünk arról, hogy hol vagyunk, de ha ők változtattak az elmúlt két-három év gyakorlatán, akkor depresszióssá is válhatok, vagy még csalódottabbá, esetleg kevésbé csalódottá, nem tudom" - nyilatkozta az Autosportnak.

Forrás: Williams
Bruno Senna

Kisebb meglepetésre Bruno Senna szerezte meg a harmadik helyet a Williams új autójával. "Termékeny reggelünk volt, sok gumitesztelést és aero-tesztelést hajtottunk végre. Érdekes volt látni az autó fejlődését. Mindent egybevetve jó napokat töltöttünk Barcelonában. Még mindig fejlődünk, de úgy érzem, jó pozícióban megyünk Ausztráliába"- nyilatkozta Bruno Senna. A brazil csak délelőtt vezetett, délután már Pastor Maldonado váltotta az FW34-esben. A venezuelai 48 kört tett meg délután, a legjobb ideje a 9. helyre volt elég, több mint egy másodperccel csapattársa mögött.

Olyan szoros volt az élmezőny, hogy a negyedik helyen végző Nico Hülkenberg is csak 28 századot kapott Räikkönentől a Force Indiával. "Sokat mentünk ma, remélhetőleg, amikor átrágjuk magunkat az adatokon, sokat fogunk tanulni belőlük. A versenyhétvége-szimuláció hasznos volt, de sajnos a versenytávomat idő előtt félbe kellett szakítani, ezért majd Paul (Di Resta, a csapattársa - a szerk.) tegnapi adataira kell hagyatkoznunk. Mindig több időt szeretne az ember az autóban tölteni, de szerintem elégedettek lehetünk azzal, ahogy a három tesztünk lement. Még mindig találnunk kell egy kis extra teljesítményt, mert az egész mezőny nagyon sűrűnek és versenyképesnek tűnik. Azt várom, hogy Melbourne-ben extrém szoros lesz az időmérő" - nyilatkozta Hülkenberg a nap végén.

Forrás: Force India
Nico Hülkenberg vasárnap

Ötödik lett a már emlegetett Kamui Kobajasi, hatodik Hamilton, hetediknek Petrov ért be a Caterhammel. Csapatfőnöke, Tony Fernandes nem győzte dicsérni az orosz teljesítményét és hozzáállását. Csak nyolcadikként végzett Michael Schumacher a Mercedesszel, a hétszeres világbajnok majdnem egész nap tízkörös etapokat gyakorolt, főleg lágy gumikon. Ezekben az etapokban 3,5 másodperc körüli volt a lassulása a vége felé az első körökhöz képest, ami a Mercedes fokozott gumikoptatását jelezheti. Schumacher azonban a nap végi sajtótájékoztatón kijelentette, hogy nem aggódik a gumikopás miatt, és hogy továbbra is a Red Bullt látja a legerősebbnek. "A jó dolog az, hogy kimondottan sokat dolgoztunk az autón, és javítottunk is rajta, de mindig egy kérdés, hogy mennyit haladtunk előre. Az elmúlt két évhez képest sokkal jobb a felkészültségünk. Az autó a legelső pillanattól jónak érződött, és ezen csak javítottunk a tesztelés alatt."

Dietrich Mateschitz, a Red Bull alapítója és tulajdonosa nem lehetett túl boldog, amikor meglátta az eredménylistát a nap végén, ugyanis a két csapata volt a végén. Tizedikként végzett az ausztrál Daniel Ricciardo a Toro Rossóval, utolsóként pedig az aktuális világbajnok.

Forrás: Red Bull
Sokat szerelt vasárnap a Red Bull

Sebastian Vettel csak 23 kört tett meg vasárnap, mert reggel kicsúszott, és összetörte a Red Bull új első szárnyát. Közel három órába telt, mire visszatérhetett a pályára, de kilenc kör megtétele után meg a váltója romlott el, ami újabb elhúzódó szerelést jelentett. Szemtanúk szerint még a technikai igazgató, Adrian Newey is a váltóolajban térdelt a világbajnok csapat garázsában. Amikor kijött a garázsból Vettel, autóját mindig esernyőkkel takarták el a szerelők a kíváncsi tekintetek elől.

"A váltóprobléma felborította az egész napunkat. Ez után nem sok konstruktív dolgot tudtunk elvégezni. Nem lenne fair, ha ítéletet mondanék az új fejlesztési csomagunkról, mert alig mentem pár kört ma. Szerintem a tegnap egy nagy lépes, és egy jó nap volt Mark számára, ebből meríthetünk" - nyilatkozta Vettel a nap végén.

17.05 |

A Red Bull ismét felhajtást rendezett

A leintés után ismét esernyőkkel és paravánokkal takarták el a szerelők a bokszutcában leparkoló Red Bullt. Két percig állt így az RB8, alapjáraton pörgő motorral, aztán csak betolták a garázsba.

Vettelnek ennyi ember között kellett megközelítenie a motorhome-ot.

17.01 |

Vége az utolsó tesztnapnak

Az eredmények hét óra tesztelés után:

1. Räikkönen (Lotus E20) 1:22.030 - 102 kör
2. Alonso (Ferrari F2012) 1:22.250 - 115 kör
3. Senna (Williams FW34) 1:22.296 - 53 kör
4. Hülkenberg (Force India VJM-05) 1:22.312 - 101 kör
5. Kobajasi (Sauber C31) 1:22.386 - 72 kör
6. Hamilton (McLaren MP4-27) 1:22.430 - 115 kör
7. Petrov (Caterham CT01) 1:22.795 - 101 kör
8. Schumacher (Mercedes AMG W03) 1:22.939 - 100 kör
9. Maldonado (Williams FW34) 1:23.347 - 48 kör
10. Ricciardo (Toro Rosso STR7) 1:23.393 - 100 kör
11. Vettel (Red Bull RB8) 1:23.608 - 23 kör

17.00 |

Idén hamar kell majd intermediate-re váltani

A Pirelli szerint az idei slick gumik kevésbe alkalmasak a nedves pályán történő használatra, mint a tavalyiak. Ez azt jelentheti, hogy eső esetén hamarabb kell majd kijönni a vágott gumikért, ami javíthat a show-n. Itt Barcelonában ezt már nem tudjuk meg, mert lassan vége az edzésnek.

16.59 |

19 fokosra hűlt a pálya

Hűvös van, és csepeg az eső. Ennek ellenére szinte mindenki azon van, hogy az utolsó pillanatokban is adatot gyűjtsön.

16.55 |

Zöld zászló, Vettel is a pályán!

A világbajnok közepes gumikkal ment ki a pályára, az első köre csak 0,1 másodperccel maradt el mai legjobbjától. Utána hat tizedet lassult a következőben, majd még hatot az azt követőben.

16.54 |

Alonso szerint szenvedni fog a Ferrari

Alonso azt nyilatkozta tegnap este a Barca TV-nek, hogy az első futamokon még nem lesznek 100 százalékosak.

"Az első versenyeken szenvedni fogunk, mert nem vagyunk 100 százalékos állapotban. Rendben vagyunk, de még sok dolog van, amin javítani kell."

16.49 |

Felpörögtek az események

Elkezdett csepegni az eső, pedig a Red Bull már beindította Vettel autóját 10 perccel a teszt vége előtt...

Továbbra is érvényben van a piros zászló.

16.44 |

Piros zászló!

Petrov kicsúszott a 4-es kanyarban, majdnem a korlátot is elérte. Még nem lehet tudni, hogy vezetői hiba, vagy műszaki probléma okozta-e a lesodródást.

16,37 |

Schumacher befejezte tízkörös etapját

A köridők: 1:28.195, 1:28.320, 1:28.752, 1:29.039, 1:29.342, 1:29.672, 1:29.688, 1:30.086, 1:30.847, 1:31.460.

Látszik, hogy a gumikopás komoly gond az amúgy jónak tűnő Mercedes W03 esetében, az etap első és utolsó köre között 3,3 másodperc volt a különbség!

16.36 |

Alonso a közönségnek is autózik

A fő tribünről láthatta a rengeteg rajongó, amint az egyes kanyar előtt megelőzte Petrovot.

16.28 |

Hembery is izgalmas szezont vár

A Pirelli sportigazgatója, Paul Hembery ezt nyilatkozta: "Általános, nagy izgatottság tapasztalható a paddockban, sok autó jónak néz ki, természetesen néhány még rejtegeti az igazi erejét, de a vibrálás sokkal jobb, mint egy évvel ezelőtt."

16.19 |

Räikkönen befejezte a versenyszimulációt

Räikkönen 66 kört tett meg négy részletben, az utolsó 17-et lágy gumikon. A 66-ból csak két körben tudott bemenni 1:28 alá, ami annyira nem bíztató.

A megbízhatóság viszont jónak tűnik, ma már 109 kört tett meg, ennél csak Hamilton ment ma többet.

16.12 |

Adrian Newey olajban térdel

Úgy látszik, a Red Bull nem tudta megjavítani a váltót Vettel autójában. Gary Anderson, a BBC technikai szakértője azt írja, lett volna egy interjúja Adrian Newey technikai igazgatóval, de ezt törölték, mert a sztártervező épp az autó mellett térdel a váltóolajban.

16.07 |

Nem várható, hogy javítana bárki is

Ahogy az megszokott, délután a csapatok a hosszú etapokra, a versenyszimulációra koncentrálnak, és a pálya sem olyan meleg, mint amikor a jó idők születtek 12 és 13 óra között.

16.00 |

Az eredmények hat óra gyakorlás után

1. Räikkönen (Lotus E20) 1:22.030 - 102 kör
2. Alonso (Ferrari F2012) 1:22.250 - 97 kör
3. Senna (Williams FW34) 1:22.296 - 53 kör
4. Hülkenberg (Force India VJM-05) 1:22.312 - 86 kör
5. Kobajasi (Sauber C31) 1:22.386 - 72 kör
6. Hamilton (McLaren MP4-27) 1:22.430 - 110 kör
7. Petrov (Caterham CT01) 1:22.795 - 81 kör
8. Schumacher (Mercedes AMG W03) 1:22.939 - 78 kör
9. Maldonado (Williams FW34) 1:23.347 - 28 kör
10. Ricciardo (Toro Rosso STR7) 1:23.393 - 79 kör
11. Vettel (Red Bull RB8) 1:23.608 - 15 kör

15.50 |

Zöld zászló

Elszállították a Saubert, folytatódott a teszt. Már nem sok idő van délután ötig, az edzés végéig. A Red Bullnak továbbra sincs nyoma.

15.41 |

Gyűlnek a felhők a pálya fölött

A Sauber szerint megvan az esélye, hogy tegnaphoz hasonlóan ma is esős lesz a tesztnap vége. A pálya hőmérséklete már csak 23 fokos, a levegőé

15.38 |

Glock elrepül a csapatához

Timo Glock bejelentette a Twitteren, hogy úton van a reptér felé, hogy meglátogassa a csapatát Angliában. A Marussia nem vehetett részt a teszten, mert még nem ment át az FIA töréstesztjén az autója.

Előző
Következő

Kapcsolódó anyagok: