Társoldalunk:
Hírlevél

Button kezdett az élen Abu-Dzabiban

2011.11.11., 10:08

Ismét erősnek tűnik a McLaren Abu-Dzabiban, ahol Button nyerte az első edzést Webber és Hamilton előtt. A ferrarisok sokat hibáztak: Alonso és Massa is többször kicsúszott.

|

Az elmúlt két évben megszokott meleg idő és poros pálya fogadta a mezőnyt Abu-Dzabiban, ahol péntek délelőtt Jenson Button nyitott az élen Mark Webber és Lewis Hamilton előtt. Az ismét jó formát mutató McLarenek az edzés nagy részében egymás között adogatták az első helyet, az ausztrál csak az utolsó pillanatban férkőzött be közéjük.

A negyedik Sebastian Vettel és az ötödik Fernando Alonso lemaradása még öt tized körül alakult, utánuk azonban már nagy volt a szakadék: Felipe Massa majdnem egy másodperces hátránnyal végzett a hatodik helyen.

Nem alakult ideálisan a délelőtt az új szárnyakat próbálgató ferrarisok számára, a versenyzők folyamatosan szenvedtek az autó balanszával, így rendszeresen kilátogattak a pálya szélére. Az edzés leglátványosabb rontása is Massa nevéhez fűződik, aki füstölő kerekekkel, oldalirányban csúszott át az 1-es kanyaron. Ezzel tönkre is tett egy szett lágy gumit, és mivel korábban egy másik garnitúra már a pálya melletti kövek miatt megsérült, a csapat kénytelen volt hozzányúlni a második edzésre szánt készlethez.

Az élcsapatokon kívül az egyre jobb formát mutató Force India minkét versenyzője befért az első tízbe, míg az alulkormányzottsággal küszködő Mercedesek közül ez csak Nico Rosbergnek sikerült, Michael Schumacher csak a 15. helyen végzett.

A péntek délelőttöt több csapat is fiatal pilóták kipróbálására szánta, a Renault-nál a GP2-es bajnok Romain Grosjean, a Virginnél a World Series by Renault sorozatot idén megnyerő Robert Wickens, a Toro Rossónál pedig a WSR második helyen végző Jean-Eric Vergne kapott lehetőséget. A fiatal tehetségek mellett a gumik tesztelése is folyt, a Pirelli ugyanis egy új, kísérleti lágy keveréket (valahol a lágy és a szuperlágy közötti keménységgel) bocsátott az istállók rendelkezésére, a mclarenesek például az edzés nagy részét ezzel teljesítették.

 

A gyakori kicsúszások mellett többekkel a technika babrált ki: Kamui Kobajasi váltóhiba miatt sokáig a bokszban vesztegelt, Rubens Barrichello autójában pedig a Cosworth motor adta meg magát. Az utolsó percekben a Renault háza táján forrósodott fel a helyzet - szó szerint: Vitalij Petrov sietve ugrott ki füstölgő autójából, amit a szerelők szorgalmasan próbáltak hűteni.

Az edzésről élőben készült, részletes összefoglalónkat az eredménytáblázat alatt olvashatják.

11.31 |

A versenyzők a rajtot gyakorolják

A versenyzők egy része felsorakozik a rajtrácson, és már vasárnapra készülve a rajtot gyakorolja.

11.29 |

Button marad az élen

A többiek már nem tudják megszorongatni az utolsó percekben, lengetik a kockás zászlót. Webber viszont Hamiltont megelőzve feljön a második helyre. Vettel a negyedik helyre csúszott vissza, Alonso végül megelőzte Massát. Timo Glock, aki az edzés nagy részét a garázsban töltötte, az utolsó pillanatban még megpördül.

11.26 |

Petrov autója füstöl

A Renault már a pályán elkezd füstölni, és szikrázni. Az orosz azonnal a bokszba kormányozza az autót, és kiugrik belőle, a szerelők pedig az oldaldobozokat hűtve betolják a garázsba az enyhén füstölő kocsit - a csapatnál idén már többször okozott problémát a túlmelegedés, lehet, hogy most is ez a probléma.

11.25 |

Óriási a forgalom

Az utolsó percekre mindenki kihajt a pályára, a McLarenek meglepő módon a keményebb keveréket használják.

11.22 |

Massa kifogyott a gumikból

A Ferrari arról számol be, hogy elfogytak a brazil a gumijai: az első szett közepes keveréke kövek miatt sérült meg, a kísérleti gumit pedig a megpördülésekor tette tönkre. Így most kénytelen feltenni a második szett kísérleti gumit.

11.18 |

Alonso is felrakja a kísérleti gumikat

A Ferrari tájékoztatása szerint a spanyol eddig ugyanazt a szett közepes gumit használta, most azonban ő is felrakja a Pirelli új, kísérleti lágy keverékét. Meglátjuk, ezzel mire lesz képes... A versenyzők többsége egyébként a lágy gumikon hajtott ki az utolsó percekre, összesen 21 autó van a pályán.

11.15 |

Nagyok a különbségek

Negyed órával az edzés vége előtt Button áll az élen, mögötte Hamilton, Webber és Vettel a sorrend - a német lemaradása fél másodperc. Mögöttük hatalmasak a különbségek: Massa már 1,3 másodperces hátránnyal áll az ötödik helyen, a 7. Alonso lemaradása pedig több mint 2 másodperc - bár ő az előtte lévőkkel ellentétben még nem használta a lágy gumikat.

11.13 |

A McLarenek visszatértek a bokszba

Befejezték a Pirelli által biztosított kísérleti lágy gumi értékelését, csak úgy mint Webber, aki 9 ezredre közelítette meg Hamiltont. Közben a Renault-nál éppen most rakták fel az új keveréket Grosjean autójára. Rajta kívül csak Pérez tartózkodik jelenleg a pályán.

11.10 |

Alonso továbbra is küszködik

A visszajátszásból látszik, hogy továbbra is szenved az autóval, többször is elhagyta a pályát.

11.08 |

Barrichello már nem jön ki

A csapat Twitteren tudatja, hogy a brazilt valószínűleg már nem tudják visszaküldeni a pályára.

11.06 |

Alonso megint hibázik

A spanyol ezúttal a 8-as kanyart nem tudja bevenni, így inkább kikormányozza autóját a bukótérbe, és levágja a fordulót. Jelenleg a 7. helyen áll Rosberg mögött.

11.04 |

Button újra az élen

A McLarenek egymást előzgetik az élen: jelenleg Button áll jobban, 1:40.263 az edzés eddigi leggyorsabb köre.

11.02 |

Alonso új hátsó szárnyat próbálgat

Egy újabb 2012-es fejlesztést tesztelgetnek a Ferrarinál. A Red Bullnál közben nyomjelző festékkel kenték be Webber autójának a hátulját, aki jelenleg a lágy gumikon köröz. A 7-es kanyarban elveszi a lábát a gázról, hogy szabad pályán kezdhesse meg a következő kört.

11.01 |

Kovalainen is megpördül

Valami lehető a levegőben: a finn is elveszti uralmát az autója felett, és megpördül vele a hotel alatti alagútban.

11.00 |

Alonso is ront

Alig egy perccel csapattársa hibája után ő is kilátogat a pálya mellé a Ferrarival, őt az 5-ös kanyar kerékvetője tréfálta meg.

10.57 |

Massa elveszti az uralmát az autója felett

Az 1-es kanyarban durván megcsúszik, füstölő gumikkal oldalt csúszva érkezik meg a bukótérbe, és nem sokkal kerüli el a gumifalat.

10.55 |

Új motort kell szerelni Barrichello autójába

A BBC értesülései szerint az edzés elején használt erőforrás ugyanis teljesen megadta magát. Ez nem jelent gondot a brazil számára, mivel van még egy új motorja idénre - csapattársa azonban már a kilencedik erőforrását használja ezen a hétvégén, ami miatt rajtbüntetést is kapott.

10.53 |

Hamilton átveszi a vezetést

Szűk fél tizedet ver csapattársára, 1:40.466-tal áll az élre. Közben Kovalainen arról számol be, hogy a gumik meglehetősen gyorsan kopnak, így a kigyorsításoknál a tapadás okozza a legnagyobb problémát.

Előző
Következő

Kapcsolódó anyagok: