Társoldalunk:

A szabálymódosítás sem lassította le Vettelt, övé a pole

2011.06.25., 14:00

A Red Bull a motorelektronika átprogramozásának tiltása ellenére is simán elhódította az első rajtsort az Európa Nagydíjra, míg Fernando Alonso kipottyant az első három közül a szombati időmérőn.

|

Forrás: AFP
Kattintson a képre a galériához!

A tavalyi világbajnok karrierje 22. pole pozícióját szerezte meg Valenciában. Annyira jól sikerült az első gyorsköre a Q3-ban, hogy nem is volt már szüksége arra, hogy a másodikat befejezze az etap végén.

Vettel mellé másodiknak csapattársa, Mark Webber jött fel az utolsó pillanatokban, holott az első gyorskörök után csupán az ötödik helyen állt a Q3-ban.

A két Red Bull mögött szoros csatát vívtak a Ferrarik a McLarenekkel, végül Hamiltoné lett a harmadik, Alonsóé a negyedik, Massáé az ötödik, és Buttoné a hatodik hely.

Csak egy-egy mért kört ment mindkét Mercedes a Q3-ban, hogy spóroljanak a gumikkal. Rosberg mindössze 0,009 másodperccel előzte meg Schumachert, és ezzel elfoglalták a negyedik sort a rajtrácson.

A két Renault közül ezúttal a kilencedik helyen végző Heidfeld volt a jobb, Petrovot az utolsó pillanatokban túrta ki a Q2 végén a Q3-at érő tizedik helyről Adrian Sutil.

Csak egyetlen különleges esemény történt az időmérőn: Pastor Maldonado a pálya közepén parkolta le az elromlott Williamst a második szakaszban, ami az edzés félbeszakításához vezetett.

A középcsapatok versenyzői közül Alguersuari okozott negatív meglepetést azzal, hogy nem tudta magát továbbjuttatni a Q1-ből. A mezőny legfiatalabb versenyzőjének küszködésére magyarázat lehet, hogy tegnap a Toro Rosso Ferrari motorjának rejtélyes hibája miatt ki kellett hagynia a második szabadedzést.

A kiscsapatok közül ismét a Team Lotus volt a legerősebb, Trulli még úgy is maga mögött tudta tartani a Virgineket és a Hispaniákat, hogy utolsó gyorskörében egy piruettet is bemutatott a célegyenesben, és be sem fejezte azt a kört a Q1 végén.

15:08 |

Vettel bekukkantott Alonso autójába

Valószínűleg a Red Bull kérte meg arra Vettelt, hogy nézze meg az egyik Ferrari kormánykerekét közelről a parc fermében. A világbajnok nem volt rest, megtette, amit kértek tőle.

15:05 |

Megvan a végeredmény

Vettelnek be sem kellett fejeznie utolsó gyorskörét, így sem veszélyeztette senki az első helyét. Másodiknak jött fel csapattársa, Webber a Q3 végén, mögöttük a sorrend: Hamilton, Alonso, Massa, Button, Rosberg, Schumacher, Heidfeld, Sutil. Utóbbi kettő nem is futott mért kört a Q3-ban, hogy spóroljanak a gumikkal.

14:57 |

Vettel az élen

Sebastian Vettel 1:36.967-tel átvette a vezetést, mögötte Hamilton és Alonso.

14:54 |

Elindult a Q3

Elkezdődött a mindent eldöntő utolsó etap. Kiderül, hogy mennyit fognak lassulni az élmenők a motorelektronika változtatásának tiltásától, Charlie Whiting, az FIA technikai megbízottja fél másodperces lassulásra tippelt az időmérő előtt.

14:49 |

Megvannak a Q2 kiesői

Petrov, Di Resta, Barrichello, Kobajasi, Maldonado, Pérez és Buemi esett ki a Q2-ben, közülük talán csak Petrov jelent meglepetést.

14:46 |

Sutil kitúrta Petrovot az első tízből

A Force India pilótája 34 ezreddel előzte meg az orosz Renault-pilótát. Tegnap kiderült, hogy hivatalosan is megindították ellene az eljárást, amiért egy pohárral megsebesítette a Renault egyik tulajdonosát a kínai futam után.

14:39 |

Érthetetlen, amit Maldonado csinált

A visszajátszás megmutatta, hogy nem is pördült meg Maldonado a pályán, egyszerűen megállt a motor a Williamsben. Érthetetlen, hogy miért a pályán, és miért nem mellette parkolta le az autóját a venezuelai.

14:33 |

Maldonado megállt, piros zászló

A Williams venezuelai pilótája megállt a pálya közepén az utolsó szektorban, azonnal jött a piros zászló. Massa, Webber és Alonso éppen gyorskörön volt, ezért bosszankodhatnak, hogy leállították az edzést. Webber egyéni legjobb, Alonso viszont abszolút legjobb első szektort futott a megszakított körében.

14:32 |

Vettel az élen

Vettel ideje 1:37.305. A tavalyi világbajnokot a két McLaren követi, Hamilton és Button között csak 22 ezred a különbség.

14:30 |

Valenciában 5,8 g hat a versenyzőkre

A Force India istálló elárulta, hogy a 12-es kanyar féktávjánál 5,8 g nehézségi erő hat a pilótákra. Ez a hatszorosa annak, amit egy átlagos ember szívesen elvisel egy személyautóban.

14:28 |

Elindult a Q2

Azonnal megtelt a pálya versenyautókkal.

14:27 |

Kovalainen szerint rossz volt a tapadás

Heikki Kovalainen szerint reggel jobban tapadtak a gumik, talán az alacsonyabb hőmérséklet miatt. Bár kínlódott a Lotussal, így is hat tizedet vert csapattársára, Trullira.

14:22 |

Megvannak a Q1 kiesői

Alguersuari, Kovalainen, Trulli, Glock, Liuzzi, D'Ambrosio és Karthikeyan számára véget ért az időmérő edzés. Alonso (13.) és Webber (16.) nagyon kicentizte a továbbjutást.

14:20 |

Trulli megpördült

Jarno Trulli nagyon szeretett volna javítani, de hibázott az utolsó kanyarban, és megpördült a célegyenesben a Lotusszal. Utána azonnal bement a bokszba.

14:18 |

Schumacher a második

Lágy gumikkal gyorsak a Mercedesek. Schumacher a második, Rosberg pedig a középső szektorban abszolút részidőt ért el, de végül csak negyedik lett, mert az utolsó szektort elrontotta.

14:15 |

Pérez a negyedik

A Sauber mexikói versenyzője a lágyabb gumikat tetette fel, és a negyedik helyre jött föl. Szintén lágy gumikon Jaime Alguersuari a kilencedik helyet szerezte meg, neki ma reggelre motort cseréltek az autójában.

14:13 |

Vettel újra első

1:39.116-os körével Vettel átvette a vezetést. Ez még mindig két másodperccel lassabb a hétvége legjobb körénél.

14:11 |

Hamilton az első helyen

Sebastian Vettel 1:39.356-os kört repesztett az egyre jobban tapadó pályán, de Hamilton hamar rávert pár tizedet, és az élre állt 1:39.244-es körével.

Előző
  • 1
  • 2
Következő