Társoldalunk:
Hírlevél

Webber nagy előnnyel kezdett Valenciában

2011.06.24., 10:11

A Red Bull ausztrál versenyzője 8 tizedet vert Vitalij Petrovra és Fernando Alonsóra, miközben a vb-éllovas már a Silverstone-ban életbe lépő szabályváltoztatásokra készülve tesztelte az autóját, így csak 16. lett.

|

Mark Webber volt a leggyorsabb az Európa Nagydíj péntek délelőtti szabadedzésén, a verőfényes mediterrán napsütésben 8 tizedmásodpercet verve legközelebbi ellenfeleire, a renault-s Vitalij Petrovra és a ferraris Fernando Alonsóra.

A kezdetben szokás szerint poros valenciai pálya, amit egyébként nem használnak versenyzésre, sok galibát okozott. A legrövidebbet Nico Hülkenberg húzta, aki már az edzés elején összetörte Paul di Resta Force Indiáját a 12-es kanyar féktávján, de többen tettek rövidebb-hosszabb látogatást a pályán kívüli bukóterekbe. Közvetlenül a leintés előtt Timo Glock is megforgatta Virginjét.

Alonso mögött Lewis Hamilton és Nick Heidfeld végzett, de az ő lemaradásuk már 1 másodpercen felül volt. Hamilton tesztelte a McLaren új véglappal ellátott első vezetőszárnyát, a legjobb köridejét azonban a régi változattal érte el, és nem használta a DRS-t. A világbajnokság éllovasa, Sebastian Vettel végig magas üzemanyagszinttel körözött, ráadásul az edzés első felében a Silverstone-tól hatályba lépő szabálymódosításokra készülve kikapcsolták az autójában a diffúzorba gázelvételnél is kipufogógázt áramoltató üzemmódot, így csak 16. lett.

A Lotus tesztpilótája, Karun Chandhok váltóhiba miatt egyáltalán nem tudott megtenni mért kört, a Monacóban agyrázkódást szenvedő Sergio Pérez viszont visszatért a mezőnybe, s mivel ezúttal nem panaszkodott szédülésre, várhatóan a hétvége további részében is tovább vezethet.

Az edzésről élőben készült, részletes tudósításunkat a tabella alatt olvashatják.

11:31 |

Az edzésnek vége

Webber 8 tizedmásodperces előnnyel maradt az élen. Rövidesen bővítjük a cikket a teljes eredménylistával is.

11:30 |

Rosberg kimenekül a bukótérbe

Az első kanyarnál elfékezte magát, és inkább továbbengedte a Mercedest a bukótérbe.

11:29 |

Glock megpördül

Az 5-ös kanyar kijáratánál ráment a kerékvetőre, amely beforgatta Virginjét. Az autó lefulladt, és most a pálya közepén áll.

11:28 |

Hamilton a túlmelegedő fékekre panaszkodik

De azt válaszolják neki, hogy a tárcsák nem forrósodnak túl, csak a féknyergek.

11:26 |

Húsz autó a pályán

Három és fél perccel az edzés leintése előtt csak Chandhok, Kobayashi, Kovalainen és Hülkenberg nincs kint.

11:24 |

Schumacher felzárkózik Rosberghez

Eddigi legjobb körét futotta, így csak 13 ezreddel lassabb csapattársánál. A következő körének első két szektorában tovább javít, de az utolsóban lassú, így marad a 11. helyen. A Mercedes hátránya jelenleg 1.8 másodperc.

11:20 |

Vettel három helyet javít

De még így is csak 14., 2.538 másodperces hátránnyal. A motorprogramját valószínűleg visszaállították, de továbbra is magas üzemanyagszinttel köröz.

11:15 |

Hamilton visszakapja régi szárnyat

Eddig a McLaren új első szárnyát tesztelte, de most visszatették az autójára a régi változatot. A kettő között a véglap jelenti a különbséget. Érdekes módon ezzel gyorsabb: azonnal 3 tizedet javít vele, és feljön a 4. helyre, Webber, Petrov és Alonso mögé. A DRS-t azonban továbbra sem használhatja.

11:14 |

Vettel motorját átprogramozzák

Szokás szerint rá van dugva a laptop a garázsban, valószínűleg visszaállítják a motorprogramot arra, amit ezen a hétvégén használni fognak, azaz a gázelvételnél is befújt diffúzorhoz.

11:11 |

Hamilton javít

Feljön a 6. helyre, közvetlenül Button elé. Webbernél még mindig 1.431 másodperccel lassabb. Heidfeld túlkormányzottságra panaszkodik.

11:09 |

Pérez most jól van

A BBC szerint a mexikói ezúttal nem szédül, úgyhogy valószínűleg nem lesz szüksége helyettesre ezen a hétvégén. Egyelőre 14. a listán, két hellyel megelőzve csapattársát, Kobayashit.

11:07 |

Massa nagyot ellenkormányoz

Most Massa fékezi el magát a 12-es kanyarnál, és egy nagy ellenkormányzás árán fogja meg Ferrariját. Barrichello közben a garázsban vesztegelve vibrációra panaszkodik a rádión.

11:05 |

Button futóművét állítják

A McLaren azt mondja, a brit azért nem volt a pályán már régóta, mert a hátsó futóművének a beállításán változtatnak éppen. De úgy tűnik, a motor és a kipufogó környékén is babrálnak a szerelők.

11:04 |

Üvegszilánkok a pályán?

A Virgin Twittere szerint több csapat autói üvegszilánkokat szedtek fel a pályán.

11:02 |

Schumacher javít

3 tizedet farag le a köridejéből, de a középmezőny annyira szoros, hogy ezzel is feljön a 12-edikről a 8. helyre. Igaz, csapattársa azonnal visszaelőzi. Heidfeld a 3. helyre kapaszkodik fel a Renault-val, 1.177 másodperccel Webber mögé.

10:59 |

Webber tovább javít

A körideje már 1:40.403. És ezt egy hosszú etapon!

10:56 |

Petrov háta megég

A Renault szerint az orosz hátát megégette a túlforrósodó ülés. Schumacher közben lecsúszott az 1-es kanyarban, miután felnyitott hátsó szárnnyal próbált átmenni rajta. Ez Webbernek sikerült; a Red Bull és a Mercedes nyilván nem ugyanakkora leszorítóerőt állít elő.

10:53 |

Webber 1:41 alatt

Rosberg egy évvel ezelőtti etalonját túlszárnyalva 1:40.597-es kört fut. Ez már 6 tizeddel gyorsabb Alonso idejénél is. Vettel állítólag azért lassabb, mert már a silverstone-i motorüzemmódot próbálgatja, vagyis a gázelvételnél is befújt diffúzor nélkül köröz. Ezt a Red Bull szokatlan hangja is alátámasztja.

Előző
  • 1
  • 2
Következő

Kapcsolódó anyagok: