A Jaguar F1-es története - Galéria

Forrás: Getty Images/Mark Thompson
1/25
A Jaguar 2000-ben visszahozta a brit versenyzöldet az F1-be, ráadásul Eddie Irvine révén az 1999-es világbajnoki 2. helyezett is a csapathoz szegődöttForrás: Getty Images/Mark Thompson
Forrás: Getty Images/Tom Shaw
2/25
A szezon viszont rögtön meglepetéssel indult: Sir Jackie Stewart, a csapat társalapítója az R1-es bemutatóján lemondott az istálló vezetésérőlForrás: Getty Images/Tom Shaw
Forrás: Getty Images/Mark Thompson
3/25
A várakozásoktól erősen elmaradó eredményekkel indult a szezon: az idénynyitó Ausztrál Nagydíjon mindkét autó kiesettForrás: Getty Images/Mark Thompson
Forrás: Getty Images/Clive Mason
4/25
A Monacói Nagydíjig kellett várni az első pontszerzésre: Eddie Irvine látta meg a fényt az alagút végén a 4. hely révén, de az egész 2000-es szezon során csak kétszer tudott pontokat gyűjteniForrás: Getty Images/Clive Mason
Forrás: Getty Images/Mark Thompson
5/25
A nyár folyamán Stewart korábbi protezsáltja, a későbbi többszörös IndyCar-bajnok és Indy 500-győztes Dario Franchitti is tesztelt a csapatnál, de a skót pilóta végül sohasem mutatkozott be az F1-benForrás: Getty Images/Mark Thompson
Forrás: Getty Images/Robert Laberge
6/25
Némi átmenet után a korábbi háromszoros CART-bajnok és Indy 500-győztes Bobby Rahalt bízták meg a csapat vezetésévelForrás: Getty Images/Robert Laberge
Forrás: Getty Images/Clive Mason
7/25
1999-ben még futamot nyert a Jaguar-előd Stewarttal, 2000-ben viszont Johnny Herbert pontot sem szerzett, a szezon végén befejezte az F1-es pályafutásátForrás: Getty Images/Clive Mason
Forrás: AFP/Patrick Hertzog
8/25
Eleinte Rahal mellé, majd a helyére leszerződtették Niki Laudát is, de az osztrák legenda nem alkotott maradandót a Jaguar élénForrás: AFP/Patrick Hertzog
Forrás: Getty Images/Mark Thompson
9/25
Herbertet egy brazil tehetség, Luciano Burti váltotta, de négy verseny után elvesztette a versenyzői ülését, pontot nem szerzettForrás: Getty Images/Mark Thompson
Forrás: Getty Images/Pascal Rondeau
10/25
Burti helyére a spanyol Pedro de la Rosa ülhetett, az év végéig ő is csak kétszer fért be a pontszerzők közéForrás: Getty Images/Pascal Rondeau
Forrás: Getty Images/Clive Mason
11/25
Csaknem másfél év böjt után Irvine és a Jaguar felállhatott a dobogóra a 2001-es Monacói Nagydíjon. Ironikus, hogy a futamot korábbi csapattársa, Michael Schumacher nyerte az ír pilótát váltó Rubens Barrichello előttForrás: Getty Images/Clive Mason
Forrás: AFP/Pierre-Philippe Marcou
12/25
Az eredmények ugyan nem javultak, de olyan értelmetlen akciókra jutottak források, mint az akkor 51 éves Lauda valenciai tesztjére. A korábbi háromszoros világbajnok 2002 elején Valenciában vezette az előző évi autótForrás: AFP/Pierre-Philippe Marcou
Forrás: Getty Images/Mark Thompson
13/25
A korábbiakhoz képest ígéretes 4. hellyel indult Irvine számára pályafutása utolsó F1-es szezonja 2002-benForrás: Getty Images/Mark Thompson
Forrás: Getty Images/2002 Getty Images/Mark Thompson
14/25
A másik autót továbbra is de la Rosa vezette, 2002-ben pont nélkül maradt, a szezon végén el is köszöntek tőleForrás: Getty Images/2002 Getty Images/Mark Thompson
Forrás: Getty Images/2002 Getty Images/Mark Thompson
15/25
A nyár folyamán Flavio Briatore kölcsönadta Fernando Alonsót egy silverstone-i tesztre, a spanyol pilóta szerencséjére azonban maradhatott a Renault kötelékébenForrás: Getty Images/2002 Getty Images/Mark Thompson
Forrás: Getty Images/2002 Getty Images/Mark Thompson
16/25
Irvine és a Jaguar pályafutása utolsó F1-es dobogós helye a 2002-es Olasz Nagydíjon jött össze, szintén a Ferrari párosa mögöttForrás: Getty Images/2002 Getty Images/Mark Thompson
Forrás: Getty Images/2002 Getty Images/Mark Thompson
17/25
A 2003-as szezon előtt ismét átalakulás kezdődött: Tony Purnell vette át az irányítást, szigorúbb költségvetést kellett tartania, lecserélték a pilótapárost is Mark Webberre és Antonio PizzoniáraForrás: Getty Images/2002 Getty Images/Mark Thompson
Forrás: Getty Images/2003 Getty Images/Clive Mason
18/25
A brazil Pizzonia ígéretes tehetség volt, de a Német Nagydíjjal bezárólag nem tudott pontot szerezni, később pedig erre nem kapott lehetőségetForrás: Getty Images/2003 Getty Images/Clive Mason
Forrás: Getty Images/2003 Getty Images/Mark Thompson
19/25
Webber 2002-ben már letette a névjegyét azzal, hogy pontot szerzett a Minardival, a Jaguarnál töltött első éve során négyszer lett 7. helyezett és háromszor ért célba a 6. helyen, köztük a Magyar Nagydíjon isForrás: Getty Images/2003 Getty Images/Mark Thompson
Forrás: Getty Images/2003 Getty Images/Clive Mason
20/25
Pizzoniát a brit Justin Wilson váltotta, de neki mindössze öt futam jutott, ebből három kiesés és egy 8. hely IndianapolisbanForrás: Getty Images/2003 Getty Images/Clive Mason
Forrás: Getty Images/2004 Getty Images/Clive Rose
21/25
2004-re a Red Bull támogatását élvező Christian Klien érkezett, az osztrák pilóta a Monacói Nagydíjon már az 1. körben a falnak ment. Ez a szokásosnál is nagyobb baj volt, mert az autó orrkúpjára egy több százezer dollárt érő gyémántot szereltek, ami természetesen azóta sincs megForrás: Getty Images/2004 Getty Images/Clive Rose
Forrás: Getty Images/2004 Getty Images/Clive Rose
22/25
Webber próbálta menteni a menthetőt a nem túl versenyképes autóval, a legjobb eredménye ismét egy 6. hely volt a Német NagydíjonForrás: Getty Images/2004 Getty Images/Clive Rose
Forrás: Getty Images/2004 Getty Images/Paul Gilham
23/25
Kliennek az egész szezon során mindössze egyszer sikerült a pontszerzés, az Olasz Nagydíjon a 6. helyet érte el. Ennek ellenére megtarthatta az állásátForrás: Getty Images/2004 Getty Images/Paul Gilham
Forrás: Getty Images/2004 Getty Images/Clive Rose
24/25
A Jaguar anyacége, a Ford 2004-ben bejelentette, hogy eladja a csapatot a motorokat gyártó Cosworth-szel együtt. Sokáig nem akadt komoly jelentkező, végül a Red Bull vette át az irányítástForrás: Getty Images/2004 Getty Images/Clive Rose
Forrás: DPA/AFP/usage worldwide, Verwendung weltweit/Gero Breloer
25/25
A csapat mindenkori menedzserei nem tudták sikerre kormányozni a Jaguart, a csapat pályafutásának végére annyira kicsúszott az irányítás a kezükből, hogy a szerelők a Shrekből ismert Szamárral bohóckodtak az utolsó versenyekenForrás: DPA/AFP/usage worldwide, Verwendung weltweit/Gero Breloer