A Forma–1-es Szingapúri Nagydíjon Carlos Sainz rajt-cél győzelmet aratott, ám ferraris csapattársa, Charles Leclerc nagyrészt az olasz istálló döntéseinek köszönhetően lemaradt a dobogóról.
A rajtnál Leclerc a második helyre zárkózott, majd azt a feladatot kapta, hogy tartsa fel a többieket, hogy Sainz nagy előnyt ki tudjon autózni. A biztonsági autós fázis miatt aztán egyszer mentek ki a bokszutcába kereket cserélni, ahol a nagy forgalom miatt a monacói pórul járt és visszaesett Lando Norris és George Russell mögé.
A táv kétharmadánál következett virtuális biztonsági autós fázis során aztán meg lett volna a lehetőség egy újabb kerékcserére, amit Leclerc akart is, ám a Mercedesektől eltérően ő nem ment ki a bokszba, így noha néhány körig Russell elé került, később ő és ráadásul Lewis Hamilton is megelőzte a frissebb gumikon. Ez pedig mint kiderült, Leclerc dobogójába került, hiszen Russell balesete után Hamilton lett a harmadik, a monacói pedig a negyedik.

A Ferrari csapatfőnöke, Frédéric Vasseur a futam után elárulta, azért nem hívták ki Leclerc-t a VSC-fázis alatt, hogy plusz egy autó ragadjon be Sainz és a Mercedesek közé, azaz a monacói dobogóját feláldozták azért, hogy a spanyol pilótájuk futamgyőzelme biztosabb legyen.
„A pályán elfoglalt pozíció nagyon fontos Szingapúrban. Így noha megértem a Mercedes döntését, mert remek lehetőséget kaptak azzal, hogy egy új szett közepes abroncsuk volt még, a mi szempontunkból az, hogy így Charles és Lando is beékelődött a Mercedesek és Carlos közé, tökéletes stratégiának tűnt – mondta Vasseur. – Pláne úgy, hogy Carlos az etap elején nagyon vigyázott a gumikra, nem koptatta annyira."