Még az Ausztrál Nagydíj előtt felmerült annak lehetősége, hogy módosítják a sprinthétvégéket. Az F1-es bizottság aztán egyhangúlag megszavazta a javaslatokat, hogy a szombati szabadedzés helyett egy második időmérővel teszi produktívabbá a sprintfutamokat rendező hétvégék formátumát, a változtatásokat pedig kedden hivatalosan is jóváhagyta a Motorsport Világtanács és az FIA.
Az eddigi lebonyolítás alapján a pénteki hagyományos kvalifikáció határozta meg a szombati 100 kilométeres verseny rajtsorát, míg a sprint végeredménye a vasárnapi hagyományos futam rajtfelállását volt hivatott eldönteni. A döntés értelmében viszont
egy rövidebb, de a hétvége többi részétől teljesen különálló versenyre kerül sor szombaton.
A pénteki első és egyetlen egyórás gyakorlást követő időmérő a vasárnapi verseny rajtsorát dönti el, míg a második szabadedzés helyét átvevő kvalifikáció a szombati 100 kilométeres sprintverseny rajtsorrendjét határozza majd meg.
Az időmérő a hagyományoshoz hasonlóan három részből fog állni, a Q1 18 helyett 12, a Q2 15 helyett 10, míg a Q3 12 helyett 8 percig tart. A versenyzők emellett fejenként 12 helyett 13 szett gumiból gazdálkodhatnak, és a sprintet megelőző kvalifikáció első két szakaszában a közepes, míg az utolsóban a lágy keverék használata lesz a kötelező.
A sprintfutamokon kiosztott pontok változatlanok maradnak, így az első nyolc helyezett kap csak pontot a 8-7-6-5-4-3-2-1 leosztásban.