Az utolsó gyakorláson a Red Bull-szerelők munkavégzése miatt csak 20 perc után tudott a pályára hajtani a mexikói, ahol a fék- és egyensúlygondok miatt rengetegszer csúszott le a pályáról, és hajtott át a kavicságyon. Ezt végül az időmérőig sem sikerült kiküszöbölni, és
ő sem tudott ráérezni, hogy ilyen körülmények között hogyan és mikor kellene fékeznie.
Így a Q1-ben már a legelső gyors körén elvétette a 3-as kanyart, és ekkor már a fallal való találkozást sem úszta meg, így mért idő nélkül zárt.
A vasárnapi futamon ezáltal az utolsó helyről induló Pérez próbált diplomatikusan fogalmazni, és a veszteség minimalizálását tűzte ki a versenyre.
„Nagyon szörnyű nap volt. Már az FP3-ban is felvetődött ez a probléma, és úgy gondoltuk, hogy megoldjuk. Nos, nem így lett, úgyhogy
csak abban reménykedem, hogy holnapra meg tudjuk javítani, különben nagyon nehéz lesz így versenyezni
– nyilatkozta a mexikói pilóta. – Nem akarok túlságosan belemenni a részletekbe, mert nem érné meg. Csapatként kell végigmennünk rajta, megvizsgálni és meggyőződni arról, hogy képesek vagyunk rájönni a hibára holnapig."