Már a szélcsatornában tesztel az F1 titokzatos új belépője

F1 - BAHRAIN GRAND PRIX 2017 APRIL AVRIL BAHREIN CIRCUIT F1 FORMULE 1 FORMULE UN GP GRAND PRIX GRID GRILLE RACE STARTING 30 PALMER Jolyon (gbr) Renault F1 RS17 team Renault Sport F1 team, 18 STROLL Lance (can) Williams F1 Mercedes FW40, action during 2017
30 PALMER Jolyon (gbr) Renault F1 RS17 team Renault Sport F1 team, 18 STROLL Lance (can) Williams F1 Mercedes FW40, action during 2017 Formula 1 FIA world championship, Bahrain Grand Prix, at Sakhir from April 13 to 16 - Photo Antonin Vincent / DPPI
Vágólapra másolva!
Már a szélcsatorna teszteknél tart az a titokzatos brit csapat, amelyik a Forma-1 2026-ban esedékes bővítése során felkínált egyik helyre pályázik.

A Forma-1 2026-ban esedékes bővítése során az FIA kész tízről 12-re - legfeljebb 13-ra - emelni a csapatok létszámát. Jelentkező pedig már akad is, a Racingnews365 információi szerint a pályázók között van a Cadillac-kel összebútorozó Andretti Team, egy svájci központú csapat, a korábban a BAR csapatban is részesedéssel bíró, Jacques Villeneuve karrierjében jelentős szerepet játszó Craig Pollock irányításával, egy szaúdi befektetők által gründolt csapat, valamint a brit Oliver Oakes (korábbi gokartvilágbajnok) által irányított HiTech, vagy H26, amely nem lopja a napot.

Miután Anglia közepén Londontól nyugat-észak-nyugatra hat csapatnak egymástól alig néhány mérföldnyire van a főhadiszállása - és akkor még a brit főváros peremén ott van a McLaren is - elég gyorsan terjednek a hírek.

Így nem sikerült titokban tartani azt sem, hogy a H26 már szélcsatornateszteket folytat a Mercedes silverstone-i fejlesztési központjában. Ami egyúttal arra is utalhat, hogy amennyiben a H26 kapja az egyik licencet, úgy 2026-tól az Aston Martin helyett ők lesznek a németek úgymond B csapata, azaz nekik szállít motorokat a Mercedes. Az összebútorozás mögött az is állhat, hogy Toto Wolff, a németek, és Lawrence Stroll, az angolok főnöke nem esznek egymás tenyeréből.

A H26 mögött a Ferrari egyik korábbi vezető mérnöke, Dave Greenwood, valamint a Renault, a Red Bull és a Caterham korábbi technikai igazgatója, Mark Smith áll.