Hülyét csinál magából az FIA a nevetséges döntésekkel

Horizontal
The safety car drives in front of Red Bull Racing's Mexican driver Sergio Perez (L) during the Saudi Arabia Formula One Grand Prix at the Jeddah Corniche Circuit in Jeddah on March 19, 2023. (Photo by Giuseppe CACACE / AFP)
Vágólapra másolva!
Paul Stoddart, a Forma-1-ben a Tyrell, a Jordan, az Arrows és a Minardi irányításában is részt vett vagy tulajdonosként, vagy csapatfőnökként, azaz az elmúlt 25 évben rengeteg tapasztalatot gyűjtött, amit most szakértőként oszt meg a sorozatot követőkkel.

A hétvégi Szaúd-arábiai Nagydíjon az FIA számos döntése kérdéseket vetett fel, Stoddart pedig nem éppen hízelgő szavakkal szedte szét a Nemzetközi Automobil Szövetség illetékeseit. Szerinte a Fernando Alonso ügyében - a spanyol kapott egy ötmásodperces büntetést, majd a szerelői szabálytalansága után elvették a harmadik helyét, amit aztán az Aston Martin óvása után visszaadtak - hozott döntések a vicc kategóriába tartoznak, és az FIA-nak először saját maga körül kellene rendet tenni.

- írja Stoddart a Racingnews365.com oldalon.

Alonso ügyében azon az állásponton van, hogy már az eredeti, ötmásodperces büntetés is ostobaság volt, hiszen a spanyol semmilyen előnyt nem szerzett azzal, hogy az egyik abroncsa néhány centivel átlógott a tiltott területre.

Fernando Alonso tilosban jár Forrás: Anadolu Agency via AFP/2023 Anadolu Agency/Ayman Yaqoob

"Ami a büntetést illeti, tudtommal nem változtak a szabályok azóta, hogy én az F1-ben dolgoztam. A szabályok azt mondják, hogy a büntetés ideje alatt tilos az autón dolgozni, de azt nem tiltják, hogy ott legyenek a szerelők. Akkor meg miről beszélünk? Versenyzünk vagy bohóckodunk?" - tette fel a kérdést Stoddart.

Stoddart szerint, "ha az FIA-nek rossz napja van, akkor nagyon rossz napja van", vonja le a következtetést.

Stroll megköszönheti a versenyfelügyelőknek. Mi az ördögért nem lehetett dupla sárga zászlóval, vagy virtuális biztonsági autóval megoldani, mi a franc szükség volt erre? Ez a döntés egyértelműen befolyásolta a végeredményt" - dühöngött az ausztrál.

Stoddart azt is nehezményezi, hogy az FIA versenyfelügyelete olyan felvételek alapján hoz döntést, amit csak ők látnak, senki más nem nézhet meg.

Biztonsági autó a mezőny előtt a Szaúdi NagydÍjon Forrás: AFP/Giuseppe Cacace

Stoddart eközben biztos benne, hogy pontosan látják az eseményeket, éppen ezért teljesen érthetetlen a lassúság, ahogy maguk a döntések is. A verseny végén ugyancsak érhetetlen volt, hogy miért nem írták ki, hogy "vizsgát alatt" van egy újabb büntetés lehetősége, miért a tévés kommentátoroktól kellett ezt megtudni.

Mindannyian itt vagyunk már 10-20 éve, láttunk már elvett bajnoki címeket, és szeméyeskedő büntetéseket is" - kesergett egy sort. Végül oda lyukadt ki, hogy azt remélte, Max Mosley távozásával véget érnek az ilyen cirkuszok, és Jean Todt érkezésével volt is erre remény, most mégsem annyira optimista. "Ha a stewardok rendet akarnak tenni, akkor a legjobb lenne, ha a saját dolgaikkal kezdenék" - vonta le a végső következtetést Paul Stoddart.