Hiába indulhatott a négy élcsapat mögül, a 9. helyről, végül nem szerzett pontot Esteban Ocon a Bahreini Nagydíjon. A francia be sem fejezte a futamot, de amíg versenyben volt, emlékezetessé tette azt – noha nem pozitív értelemben.
Az Alpine pilótája már a rajt után visszaesett, majd kiderült, hogy rosszul állt fel a rajtrácsra, amiért 5 másodperces büntetést kapott. Ezt a bokszutcában nem megfelelően töltötte le, ugyanis a szerelők idő előtt benyúltak a tiltott zónába, ezért további 10 másodperccel sújtották.
Amikor az újabb kerékcserénél ezt is le akarta tölteni, túllépte a sebességhatárt a bokszutcában, ami plusz 5 másodperces büntetéssel járt. Végül az utolsó helyre visszaeső Ocon szenvedésének a 41. körben egy mechanikai probléma vetett véget.

„Általában nagyon odafigyelünk a részletekre, hogy ne kapjunk büntetést, de úgy tűnik, most minden rosszul sült el – nyilatkozta Ocon a futam után, aki a saját hibáit meg is indokolta. – Nem csupán én, négy autó is túllógott [a rajtkockáján], csak én voltam a leginkább elöl. A bokszutcai gyorshajtás pedig nem tudom, honnan jött, de öt éve ugyanúgy használom a sebességlimiter gombját, és eddig soha nem kaptam büntetést. Hasonlóan a rajthoz is mindig ugyanúgy állok fel, és ott sem büntettek még meg. Szóval úgy tűnik, megváltoztak ezek a dolgok."
Otmar Szafnauer csapatfőnök szerint Ocon azzal hibázott a sebességtúllépésnél, hogy fél méterrel a bokszutca vége előtt kioldotta a gombot, ezért 80 km/h fölé gyorsult a vonal előtt. Az amerikai szakember a második büntetésre, a szerelők korai autóhoz nyúlására is adott magyarázatot.Van egy rendszerünk, amely visszaszámol a szerelők fülébe, hogy mikor nyúlhatnak hozzá [az autóhoz]. Ez most valamiért 4 tizedmásodperccel elcsúszott. Ezen a szinten nem szabadna ilyen hibának történnie, úgyhogy kivizsgáljuk, hogy ne kövessük el újra."