Vágólapra másolva!
A korábbi F1-es pilóta, Gerhard Berger egy interjúban arról beszélt, hogy pontosan tudja, miért nem vált élcsapattá a BMW-Sauber a 2000-es évek végén, és pontosabban ebből a hibából tanulhat majd az Audi.

Az Audi 2026-ban története során először fog belépni a Forma-1-be, miután a Sauber többségi tulajdonosává válnak majd, és saját motorrészleget alapítanak Neuburgban. Két évtizeden belül másodjára válik egy nagy német autómárka gyári csapatává a Sauber, miután 2006 és 2009 között a BMW Forma-1-es projektjeként operáltak, 2026-tól pedig a Sauber többségi tulajdonosává válik az Audi. A BMW-Sauber messze nem nevezhető sikertörténetnek, hiszen a nagy költségvetés ellenére mindössze csak egy futamgyőzelmet szereztek 2008-ban.

Gerhard Berger 4 évig volt a BMW Motorsport részlegének elnöke, és kulcsszerepe volt a márka F1-es visszatérésének az ezredforduló idején, azonban az egykori osztrák pilóta és üzletember szerint a Sauber felvásárlásakor egy fontos lépést kihagytak, amelyet az Audi nem tehet meg, ha tényleg a 2026-tól számított 3 éven belül futamgyőzelmekért szeretnének harcolni.

Robert Kubica 2006 és 2009 között a BMW-Sauber pilótája volt Forrás: dpa Picture-Alliance via AFP/usage worldwide, Verwendung weltweit/Peter Steffen

"Nem tudták konzisztensen megváltoztatni a csapat kultúráját, megtartották a Sauberét, amiről nem azt akarom mondani, hogy nem volt jó, de ahhoz nem volt elég jó, hogy maguktól világbajnokságot nyerjenek. A BMW nem lépett fel elég erélyesen ahhoz, hogy más eredményt érjenek el" - nyilatkozta Berger a német Auto Motor und Sportnak, hozzátéve, hogy szerinte az alapító Peter Sauber mellé is karizmatikusabb vezetők kellettek volna a csapat élére.

mondta Berger a német Auto Motor und Sportnak arról, miért nem volt sikeres a BMW a Forma-1-ben.