A tapasztalt F1-es újságíró, Peter Windsor szerint a Ferraritól kirúgott Mattia Binotto elküldése már a tavalyi Brit Nagydíjon történt kudarc után borítékolható volt.
A Ferrarinak tavaly rengeteg nehézséggel kellett megküzdenie, ráadásul hatalmas stratégiai hibákat követtek el, amelyek alaposan hátráltatták a csapatot. A legmegdöbbentőbb eset a silverstone-i Brit Nagydíjon történt, amikor a verseny utolsó szakaszában az addig élen álló Charles Leclerc-t egy biztonsági autós szakasz alatt a Ferrari érthetetlen módon kopott gumikon hagyta kint, miközben ellenfelei friss abroncsokra váltottak. Az újraindítást követően a monacói pilótát sorra előzték meg riválisai, a versenyt pedig végül csapattársa, Carlos Sainz nyerte meg, élete első futamgyőzelmét aratva. A leintés után emlékezetes jelenetek következtek, a dühös Leclerc-t az olaszok csapatfőnöke, Mattia Binotto fenyegető ujjmozdulatok kíséretében próbálta megfegyelmezni.
A történtek után Leclerc és Binotto is azt nyilatkozta, hogy tisztázták a helyzetet, de a tapasztalt F1-es újságíró, Peter Windsor szerint a Ferrari csapatfőnökének bukása már akkor borítékolható volt.

"Véleményem szerint ez az egész akkor érte el a tetőpontját, amikor megmagyarázhatatlan módon kint hagyták Charles-t szenvedni a Brit Nagydíjon. Érthető módon dühös volt, ezért mindenkire kiakadt, különösen Mattiára a levezető körön. Aztán amikor kiszállt az autóból, Binotto tette ezt a mozdulatot az ujjával, ami mintha azt jelentette volna, hogy "velem ne beszélj így, mert én vagyok a főnök". Helytelenül cselekedett, én pedig rögtön azt gondoltam, hogy ennek a fickónak meg vannak számlálva a napjai. Egy olyan energiával teli versenyzőnek mint Charles Leclerc, nem mutogathatsz így, különösen, hogy ők hagyták kint őt a pályán" - vélekedett Windsor.
"Az én meglátásom alapján két terület volt, ahol komoly problémák ütköztek ki nála. Az egyik a motordráma, amikor gyakorlatilag csaláson kapták őket, ez pedig az ő felelőssége volt, mert akkoriban ő felelt az erőforrásokért. Ennek ellenére maradhatott, ami rendkívül bizarr. Mindemellett nem volt nála pontos határvonal az irányítást illetően a stratégiai és a versenyteljesítményért felelős csoportok között, beleértve a pilótákat is, ez pedig így nem működött" - tette hozzá a neves szakíró.
A Ferrari vezetősége az idényt követően döntött úgy, hogy kirúgja a Scuderia színeiben 1995 óta tevékenykedő Binottót, akinek helyét az Alfa Romeótól érkező Frederic Vasseur foglalta el Maranellóban.