A tavalyi Japán Nagydíj végén kialakult káosz miatt 2023-tól megváltozik a pontozási rendszer az F1-ben a lerövidített futamokon.
A 2022-es esőáztatta szuzukai verseny végén úgy tűnt, Max Verstappen még nem biztosítja be a második világbajnoki címét. Charles Leclerc büntetése ellenére ugyanis a legtöbben azt gondolták, nem teljes pontokat oszt a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA), hiszen a mezőny még nem teljesítette a táv háromnegyedét. Végül azonban egy szinte ismeretlen szabály miatt, miszerint „a csökkentett pontok csak akkor vannak érvényben, ha a versenyt félbeszakítják, és már nem indítják újra", Verstappen behozhatatlan előnyre tett szert.
A jelenlegi szabály szerint a félbeszakított, de nem újraindított versenyeknél
- ha legalább 2 kört megtesznek, de a teljes táv 25 százalékát nem teljesítik, a győztes 6 pontot kap,
- ha a táv 25 százalékát megteszik, de a verseny felét nem teljesítik, a győztes 13 pontot kap,
- ha a táv 50 százalékát megteszik, de a verseny háromnegyedét nem teljesítik, a győztes 19 pontot kap.
Ez a szabály változik meg idéntől egy még nem ismert módon, ezt az FIA elnöke, Mohammed bin Szulajm erősítette meg.

Igen, változni fog a szabály, Steve [Nielsen, sportigazgató] finomítani fog rajta – nyilatkozta az elnök, majd kifakadva visszaemlékezett a Szuzukában történtekre. – Már a japán futamot követően rendelkezésünkre állt egy komplett jelentés a történtekről. Ez korábban sosem történt meg, minden felkerült az FIA honlapjára. Vegyük végig: ki választotta ki ezt a pontozási rendszert? A csapatok. Ki hagyta jóvá? Szintén a csapatok. Nekünk csak végre kellett ezeket hajtani. Ám a végén kié a felelősség? A miénk. Őszintén kérdezem, hol a méltányosság ebben? Ez meglehetősen frusztrál engem."