Majdnem száz évvel az autóversenyzői debütálása után a Maserati a Forma–E-ben tér vissza a motorsportba, és már az is kiderült, hogy milyen autóval.
A Maserati az ötvenes években Juan Manuel Fangio és Stirling Moss vezérletével a Forma–1-ben is kimagasló márkának számított, ám ez az álom 1957-ben véget ért. A modenaiak később sportautókkal, túraautókkal és raliautókkal is próbálkoztak.
This is Formula E Gen3, Maserati MSG Racing style. pic.twitter.com/I1nzCFJjMu
— Maserati MSG Racing (@Maserati_FE) December 6, 2022
Majdnem száz évvel a versenyen való debütálása után, az ikonikus márka visszatér a formulaautózásba, hiszen a Venturi Racing utódjaként részt vesz a 2022–23-as Forma–E-s világbajnokságban, amivel a sorozat első olasz gyártójává válik. A héten a cég bemutatta az autóját, a Tipo Folgore Gen3-at, amellyel az 1926-os Tipo 26, valamint a jelenlegi elektromos járműkínálata előtt tiszteleg – árulta el David Grasso vezérigazgató.
Enough talk. Time for action. pic.twitter.com/KPiEjEMDZE
— Maserati MSG Racing (@Maserati_FE) December 6, 2022
Edoardo Mortara és Maximilian Günther januárban Mexikóvárosban kezdi meg a Forma–E-s világbajnokságot ezzel az autóval, előtte azonban Valenciában fogják tesztelni a járművet. A csapat vezetői szerint a Gen3 az eddigi leggyorsabb és leghatékonyabb Forma–E autó lesz, az első és a hátsó hajtásláncok 600 kW-os regeneratív teljesítményt és 95%-os energiahatékonyságot biztosítanak, ami lehetővé teszi, hogy a verseny során felhasznált energia több mint 40%-a kizárólag a fékenergia visszanyeréséből származzon.
Kövesse velünk a 2022-es labdarúgó-világbajnokság híreit az Origo labdarúgó vb-oldalán!