Társoldalunk:
Hírlevél

Őrült szabályváltozást fontolgatnak a Forma-1-ben

2022.12.02. 09:29

A Forma-1 hamarosan búcsúzó sportigazgatója, Ross Brawn nem tartja elképzelhetetlen, hogy pár év múlva olyan aerodinamikai megoldásokkal látják el a versenyautókat, melyek révén akár lassíthatják a versenyben élen állókat.

A Forma-1-et az utóbbi időben sok kritika érte amiatt, hogy egyre kevesebb az izgalmas verseny, miközben egy-egy pilóta nyomasztó fölénnyel képes nyerni. Éppen ezért radikális szabályváltozások merültek fel a sportágban, ugyanis azt fontolgatják, hogy aktív aerodinamikai megoldásokat vezetnek be 2026-ban, amivel látványosabb versenyekre kerülhetne sor. Ross Brawn az Autosport magazinnak nyilatkozva arról beszélt, azt is elképzelhetőnek tartja, hogy az aktív aerodinamikával az élen haladó versenyzőt hátráltassák annak érdekében, hogy izgalmasabb küzdelmek alakuljanak ki.

"Azt gondolom, ez egy hatékony lépés lenne, ami igazán vonzó. Még ki kell találni, hogyan valósíthatnánk meg, illetve, hogy biztonságosan és kiszámíthatóan működhet-e. De, ami az aktív aerodinamikát illeti, félig már használjuk jelenleg a DRS-rendszerrel – mivel a DRS aktív aerodinamikának minősül.  

Ross Brawn szerint elképzelhető, hogy hamarosan vissza foghatják a versenyben élen állókatForrás: AFP/Andrej Isakovic

De vajon lehetne-e valami jelentősebbet alkalmazni? Ha aktív aerodinamikát használnánk, akkor természetesen hatással lehetnénk az elöl lévő autóra. Bizonyos fokig lehetővé válna, hogy az élen haladó autó veszít a leszorítóerőből, míg a mögötte lévők nyernek egy kicsit. Lehet trükközni ezzel. Ez egy lehetőség lehet. Nem azt mondom, hogy biztosan ezt fogjuk csinálni, de lehetőséget teremthet. Szóval a 2026-os autót azok alapján kell megalkotni, amiket most tanulunk, és szerintem be fogunk építeni némi aktív aerodinamikát" – mondta Brown.

Kövesse velünk a 2022-es labdarúgó-világbajnokság híreit az Origo labdarúgó vb-oldalán!