Vágólapra másolva!
A Mercedesnek és az Aston Martinnak kell változtatnia az autó egy-egy részletén, miután trükkös újításokkal kiskapukat találtak a szabályokban. Az FIA pontosít az előírásokon.

A következő szezonra betiltanak két különböző csapat autóján kialakított formabontó megoldást. Ahogy várható volt, a 2022-re alapjaiban új műszaki előírásokban találtak kiskapukat a csapatok, mindkét aktuális esetben a szezon folyamán rukkolt elő nem várt újításokkal két istálló: a Mercedes az első szárny lapjain alakított ki olyan megoldást, ami a kerekek körüli áramlást javította, míg az Aston Martin a hátsó légterelőn leleményes szabályértelmezéssel lényegében visszahozta az azon a területen elvileg betiltott véglapokat.

Egyik sem bizonyult csodafegyvernek, de azért vélhetően hasznosak voltak, az Aston Martin például pont a Magyar Nagydíjtól, az új szárny bevetésének időpontjától javult fel.

Az Aston Martin és a Mercedes egy-egy megoldását tiltják be Forrás: Glenn Dunbar

Nikolasz Tombazisz, az FIA együléses versenyautó-sorozatainak technikai igazgatója elmondta az Autosportnak, hogy a megoldások betiltásának oka az, hogy turbulenciát okoznak és ezzel ártanak a szoros versenyzésnek. Az előírások szövegét ennek megfelelően módosítják, és hozzátette, azért nem léptek azonnal, mert követniük kellett a protokollt.