A 28 éves spanyol pilóta ugyan a 2021-ben szerzett négy dobogójához képest idén kilencet szerzett, és 2022-ben megszerezte az első futamgyőzelmét és pole pozícióját is, az összetettbeli helyezésén ez nem látszott. Míg tavaly a kimagasló Red Bull és Mercedes mögött a legeredményesebbnek számított a pontversenyben elért ötödik helyével, addig
idén a bikások mellett csapattársa (Charles Leclerc) és George Russell is nagy különbséggel megelőzte.
Ebben jelentős szerepet játszott a hat kiesése, aminek egy részét műszaki hiba okozta.
1997 óta nem fejezett be annyiszor idő előtt futamot Ferrari-pilóta, mint idén Sainz – akkor Eddie Irvine esett ki hétszer.
Az F1-75 megbízhatósági problémái mellett azonban a konstrukcióval sem találta meg az összhangot a szezonban, még az idény második felében is komoly gondjai voltak az autóval.
Édesapjának, a kétszeres ralivilágbajnok és háromszoros Dakar-rali-győztes Carlos Sainz Sr.-nak azonban már a jövő év jár a fejében fiát illetően.
„A legfontosabb, hogy Carlos egyre jobb lett. A hat kiesése nyilvánvalóan sok pontba került, ám végül jó teljesítménnyel zárta az évet, és az autóban is kezdte kényelmesebben érezni magát, amit az austini pole-jával és az utolsó két futamon is bizonyított.
A jövő évi autó rengeteg dologban különbözik majd a mostanihoz képest, márpedig ebben az évben sokszor kellemetlen helyzetbe hozta őt [az autó]
– nyilatkozta az idősebbik Sainz. – Voltak problémák a stratégiával, ezt kár lenne tagadni, de összességében helyre kell hozni a dolgokat és tanulni kell a hibákból.
Egy csapatból nem lesz hirtelen győztes csapat: egy éve a Ferrari nem a második helyért küzdött a bajnokságban.
Nyugalom, hidegvér és pontos elemzés szükséges a következő szezonra."