Vágólapra másolva!
A Forma–1 idén teljesen megújult szabályrendszerrel vágott neki az évnek, és azt remélte, ez segíthet szorosabbá tenni a versenyzést. Ami az előzések számát illeti, a Pirelli most felfedte, hogy 30 százalékos volt a növekedés tavalyhoz képest – írta a Motorsport.

Noha az idei szabályok alkotóinak célja elsősorban nem az előzések számának jelentős növelése volt, hanem a szorosabb versenyek, valamint (az első és hátsó szárny áttervezésével, a számos kisebb-nagyobb extra terelőelem eltüntetésével, illetve a szívóhatás visszahozásával) az autók által generált légáramlatok csökkentése – ami azonban

lehetővé teszi, hogy több helycserét is lássunk a pályán.

A pilóták nagyrészt pozitívan nyilatkoztak a változásokról, mivel érzésük szerint jobb lett a versenyzés. Mindezt pedig a statisztikai adatok is alátámasztják, hiszen

a Pirelli kedden Abu-Dzabiban felfedte, hogy az előzések száma több mint 30 százalékkal növekedett.

Ez azt jelenti, hogy

miközben 2021-ben 599 feljegyzett előzés történt, addig idén ez a szám 785-re ugrott, noha 2022-ben szintén 22 versenyt rendeztek.

Jócskán megnőtt az előzések száma 2022-re Forrás: AFP/Christophe Simon

A Pirelli F1-es főnöke, Mario Isola elmondta, hogy kizárólag a „valódi előzéseket" vették figyelembe, ami azt jelenti, hogy

a bokszban történt helycseréket kivették az egyenletből.

„Sajnos nehéz egy olyan statisztikát készíteni, amelyben mondjuk az is benne van, ha egy körben kétszer vagy háromszor előzték meg egymást, de a célegyenesben ugyanabban a pozícióban jönnek át. Ezt nem igazán lehet felmérni.

– nyilatkozta Isola. – Úgy vélem, ez egy igazán erős szám, 30 százalékkal több, mindezt pedig alátámasztják az adatok, nincsen felfújva. Egészen jó hír."

Isola elmagyarázta, hogy mivel az autók közelebbről tudták egymást követni, és nem veszítettek annyi leszorítóerőt a másik mögött, így kevesebbet is csúszkáltak, a versenyzők pedig kiegyensúlyozottabban nyomhatták az egyes etapok alatt.
„Nemcsak az abroncsok működnek jól, hanem az egész csomag, mindez pedig eleve így volt megtervezve.

Úgy döntöttünk, hogy bevezetjük ezeket az új keverékeket idénre, melyek nem annyira hajlamosak a túlmelegedésre, de azért kopnak is."

Mario Isola elégedetten értékelte a szabályváltoztatások következményeit Forrás: Getty Images/Clive Mason/Clive Mason

– folytatta Isola. – Ez talán a legnagyobb különbség tavalyhoz képest. Nem volt egyszerű ezt elérni. Az új autók is szerepet játszottak, nem csak az abroncsok. Persze azoknak is része volt ebben, szóval boldog vagyok a végeredménnyel."