Logan Sargeant a Forma–2-es Abu Dzabi Nagydíj főfutamán bebiztosította a helyét az összetett legjobb hét helyezettje között, ezzel minden követelménynek eleget tett, ami egy F1-es üléshez szükséges, és megszerezte az utolsó kiadó helyet a jövő évi mezőnyben.
Ahogy arról szombaton beszámoltunk, az F2-es sprintfutamon még nem dőlt el, hogy a 21 éves amerikai pilóta a pontversenyben legjobb hét között zár, így akkor még nem volt hivatalos a helye a Williams 2023-as Forma–1-es csapatában.Az F1-es ülés egyik követelménye ugyanis az, hogy a pilótának 40 szuperlicenc pontja legyen, Sargeantnek pedig 32 volt eddig – az F2-es bajnokságban így legalább a hetedik pozícióra volt szüksége ahhoz, hogy megszerezze a hiányzó nyolc pontot.

Lényegében csak matematikai esély volt arra, hogy ez ne teljesüljön, az utolsó versenyt ugyanis Sargeant a bajnoki címét korábban bebiztosító Felipe Drugovich és Théo Pourchaire mögött az összetett harmadik helyéről várta 138 ponttal, mögötte pedig ez volt az állás azok között, akik még megelőzhették: 4. Liam Lawson 134 pont, 5. Jack Doohan 128 pont, 6. Jehan Daruvala 126 pont, 7. Enzo Fittipaldi 126 pont, 8. Frederik Vesti 117 pont, 9. Ivasza Ajumu 116 pont.
Sargeant a hatodik helyről indult el az abu-dzabi főfutamon, ám a rajt után nem tudott előrelépni, sőt a bokszkiállása után egészen a 16. helyről kellett megkezdenie a visszazárkózást. Ez elsősorban a többiek kerékcseréje miatt sikerült számára, utolsóként pedig az élen autózó Doohan és Fittipaldi is kiment a bokszba. Doohan autóján azonban a bal első kereket rosszul rögzítették, így a bokszból kiérve nagy tempónál leesett róla, balesetveszélyes jeleneteket okozva.
LAP 26/33
— Formula 2 (@Formula2) November 20, 2022
DOOHAN EXITS THE PITS AND LOSES HIS TYRE!!!!
Absolutely devastating for the Australian driver who had put in a mega drive #AbuDhabiGP#F2pic.twitter.com/bHFhIEI97i
A sorrend ezután Ivasza, Drugovich, Lawson, Pourchaire, Dennis Hauger, Roy Nissany és Sargeant volt a futam első hét helyén. Az élmezőny a leintésig csak abban változott, hogy az amerikai megelőzte Nissanyt és a műszaki hibával szembesülő Pourchaire-t, amivel Sargeant nemhogy a legjobb hétben zárt az összetettben, de csak a csapattárs Lawson előzte őt meg a rá veszélyes pilóták közül, így negyedik lett a pontversenyben.Az F2 konstruktőri címéért az utolsó futamon még három istálló is harcolt, hiszen az MP Motorsport (Felipe Drugovich és Clément Novalak), az ART Grand Prix (Frederik Vesti és Théo Pourchaire) és a Carlin (Liam Lawson és Logan Sargeant) 15 ponton belül volt egymáshoz képest. Végül azonban a brazil bajnok második helyével az MP Motorsport megőrizte az első helyét, így Drugovich duplán örülhetett, a Carlin pedig az ART-t megelőzve másodikként zárt.

Sargeantet az év utolsó négy Forma–1-es versenyhétvégéjén is láthattuk egy-egy szabadedzésen, 2023-tól azonban már alappilótaként lesz Alexander Albon csapattársa Nicholas Latifi helyén. A tavaly óta a Williams akadémistájaként dolgozó versenyzőAlexander Rossi 2015-ös szereplése óta az első amerikai pilóta lesz az F1-ben, amivel Miamiban, Austinban és Las Vegasban is lesz kinek szurkolnia a hazai közönségnek jövőre. Sargeant Oscar Piastri mellett a másik újoncként csatlakozik majd a mezőnyhöz. Kettejükön kívül Nyck de Vries és Nico Hülkenberg lesz még új arc az idei alapfelálláshoz képest 2023-ban, de őket láthattuk már beugróként az idei szezonban is.