Az F1-es rajtrács utolsó szabad helye a 2023-as idényre is elkelni látszik, a 35 éves pilóta már szinte biztos, hogy a Haasnál folytatja a következő szezont. Ezzel viszont Mick Schumacher jövője válik kérdésessé, aki a hírek szerint a Mercedes tartalékpilótája lehet 2023-ban.
A Hülkenberggel való megállapodás várhatóan "többéves" lesz, ahol a Haasnak opciós joga lesz arra, hogy 2024-ig meghosszabbítsa a német szerződését. Egy, az információkhoz közel álló forrás a RacingNews365-nek elmondta, hogy minden finomabb szerződéses részletben megállapodtak, a kirakós utolsó darabja pedig már csak Nico Hülkenberg aláírása kell, hogy legyen.
Günther Steiner állítólag már 2017-ben is szeretett volna szerződést kötni a némettel, de akkor nem sikerült megegyezniük.

Schumacher a Mercedes-keretben
Mich Schumacher viharos szezonja után úgy tűnik, hogy a német pilóta 2023-ra F1-es ülés nélkül marad. A 23 éves versenyzőre az év során egyre nagyobb nyomás nehezedett, miután nem tudta megközelíteni csapattársa, Kevin Magnussen versenyeredményeit, és túl sok nagy balesetben volt része.

A szezon közepén mutatott formajavulás sokakban azt a gyanút keltette, hogy kiérdemelte volna a helyét a következő idény rajtrácsán, de Schumacher várhatóan 2023-ban ülés nélkül marad.
Valószínűleg kénytelen lesz tartalékversenyzői szerepet keresni 2023-ra, és a Mercedes most már a keretben van Schumacher szolgálatainak biztosítására, amit a Mercedes főnöke, Toto Wolff a Brazil Nagydíj után megerősített.
Nem tudom, mi a pontos helyzet Mickkel a Haasnál - nyilatkozta Wolff a Brazil Nagydíj után a médiának.
Úgy gondolom, hogy számára az a legfontosabb, hogy versenyzői ülést kapjon, de nem titkolom, hogy a Schumacher család a Mercedeshez tartozik. Nagyra értékeljük Micket emberként és versenyzőként is, ezért megfontolnánk, hogy éljünk ezzel a lehetőséggel, ha nem kapna versenyzői ülést.A Mercedes korábbi kapcsolata Daniel Ricciardóval azzal a hírrel szűnt meg, hogy az ausztrál jelenleg a Red Bull-lal tárgyal a tartalékversenyzői szerepkörről.