A korábban szerelőként a McLarennél dolgozó Marc Priestley elárulta, a Mercedest és a Red Bullt pozitív, a Ferrarit negatív példaként szokta használni. A manapság televíziós szakértőként és előadóként tevékenykedő szakember tudni véli, hogy mi a csapat problémája, de szerinte nincs rá rövid távú megoldás.
A Ferrari most már 15 éve nem képes egyéni világbajnokot adni a Forma-1-nek, és az utolsó konstruktőri címüket is 2008-ban nyerték. Az idei év elején úgy nézett ki, hogy itt a nagy esély, de végül nagyon csúnya bukás lett a vége.

Marc Priestley korábban a McLaren szerelőjeként dolgozott a Forma-1-ben, így nyilvánvalóan vannak kapcsolatai a sportágon belül. Az azóta televíziós szakértővé és előadóvá átvedlett szakember elárulta, a Ferrarit korántsem pozitív értelemben szokta emlegetni beszédeiben.
Amikor előadást tartok, a Mercedest és a Red Bullt használom nagyszerű példaként arra, hogyan kell remek csapatokat építeni – nyilatkozta azIn The Fast Lane című podcastban. –Sajnos jelenleg a Ferrarival is példálózom, hogy hogyan nem szabad ezt csinálni. Sok olyan embert ismerek, akik a Ferrarinál dolgoznak vagy dolgoztak, valódi betekintést nyertem abba, ami ott folyik. Utálok túlságosan lebecsülni egy csapatot, mert tudom, hogy az istállónál lévő emberek a lehető legjobbat teszik. Ugyanakkor rá kell mutatni arra a tényre, hogy ott bizonyára kulturális probléma van.”
A Ferrari idén remek autót épített, és a pilótapárosára sem lehetett túlságosan nagy panasz. Azonban hiába a kezdeti optimizmus, számos stratégiai és egyéb hibának köszönhetően végül nem volt esélyük megszorítani a Red Bullt, és még a konstruktőri második helyük sem biztos.
„Minden összetevőjük megvolt a győzelemhez – folytatta Priestley. – Oké, most költségvetési plafon van, de a múltban a pénz előnyt jelentett. Ha valaki a legnagyobb költségvetéssel rendelkezett, és azt a megfelelő módon használta fel, akkor sikereket tudott vásárolni. Nekik minden szükséges erőforrásuk megvolt a rengeteg emberrel és egy nagyszerű gyárral. Remek autókat építettek, sokszor nekik voltak a legjobb pilótáik, mégsem nyertek. Szóval mi marad [mint lehetséges ok]? A csapatnál uralkodó légkör. Valami meggátolja őket abban, hogy átlépjék ezt a vonalat.”
A brit szakember arra is kitért, hogy ezalatt mit ért egészen pontosan. Priestley úgy véli, hogy a Ferrari alkalmazottai egyszerűen rettegnek, és félnek meghozni egy kockázatos, ám annál fontosabb döntést, mivel attól tartanak, hogy céltáblává válnak.

„Úgy érzem, hogy a Ferrarinál hosszú évek óta túlságosan korlátozó kultúra uralkodik, és a személyzet tagjai rettegnek attól, hogy döntést hozzanak, amikor olyasmiről van szó, mint a versenystratégia vagy az autó tervezése – magyarázta. – Úgy érzem, hogy túl nagy a félelem a szervezeten belül. Ha valami rosszul sül el egy döntés miatt, úgy tűnik, mintha összeomlana a világ, és ujjal mutogatnak [a meghozójára]. Ez sajnos nem hozza el azt a sikert, amelyre szükség van.”
Priestley hozzátette, szerinte megvan a recept arra, hogy a Ferrari kilábaljon ebből az állapotából. A szurkolók számára azonban nem tudott jó hírrel szolgálni, ugyanis szerinte ez a folyamat semmiképpen sem hoz azonnali eredményeket.
Olyan szervezetre van szükség, ahol mindenki megbízik [a másikban] hogy elvégzi a munkáját – szögezte le. – Akkor is, ha ez azt jelenti, hogy kockázatos döntést hoz, ez nagyon fontos. Ha nem jön össze, akkor azt egy hatalmas lépésként értékelik a tanulási folyamaton belül. Úgy érzem, hogy a Ferrarinál túlságosan ódzkodnak az ilyen döntések meghozatalától. Ez a rádiókommunikációjukból is hallatszik. Úgy tűnik, szinte rettegnek attól, hogy döntsenek a bokszkiállásról. A versenyzők megkérdőjelezik a döntéseiket, mert nem bíznak a saját bokszfalukan. Most már elég bizonyítékot láttunk ahhoz, hogy tudjuk, mi tartja vissza őket. Erre nincs gyors megoldás, ez egy kulturális kérdés.”