A nyári leállás mintájára jöhet a kötelező téli szünet, bár a hírek szerint nem mindegyik csapat gondolkodik egyformán erről. Van olyan csapatfőnök, aki szerint ez nagyon fontos lenne a stábtagoknak.
A csapatok sportigazgatói által alkotott testületben, a Sporting Advisory Committee-ben javaslatként felmerült, hogy a 2009-ben bevezetett kéthetes kötelező nyári gyárleálláshoz hasonlóan az év végén-elején is legyen egy téli szünet, amikor tilos fejlesztési munkálatokat végezni az autón. Ezt az egyre hosszabb és megerőltetőbb versenyszezon indokolja, hogy az alkalmazottaknak legyen idejük feltöltődni.
A Mercedest irányító Toto Wolff támogatja az elképzelést. „Több csapatfőnök szeretné azt, ami nyáron van, hogy legalább karácsonytól kezdve két hétig leállás legyen" – idézte őt a Motorsport.com.
Még tart az egyeztetés, de voltak támogatók, a stábtagok jólléte érdekében.„Nagyszerű, hogy ez az idény pár héttel korábban véget ér, mint az előző években, mert mindenki a végét járja."

„Nincs mindenki közös nevezőn, de nagyon remélem, hogy a stábnak szerezhetünk egy-két plusz hetet [a pihenésre]."
Ahogy Wolff említette, a szakoldal is úgy tudja, a csapatok között egyelőre nincs teljes egyetértés a változtatási kezdeményezésben, amely egyelőre korai fázisban jár, vagyis egyáltalán nem biztos, hogy a közeljövőben bevezetik. Leghamarabb jövőre kerülhet sor rá.
Az idei szezon azért ér véget a legkorábban 2010 óta, mert kivételesen az év végén rendezik a futball világbajnokságot Katarban, és a sportvilág figyelmét nem akarták megosztani.