Vágólapra másolva!
Miután 2021-ben egy hajszállal elvesztette a világbajnoki címet Max Verstappen ellen, Hamiltontól azt várták, hogy ismét komoly esélye lesz a nyolcadik bajnoki cím megszerzésére, de mindössze két futammal az idény vége előtt ő és a Mercedes még mindig nyeretlen.

A teljesítmény és az eredmények visszaesésének gyökere pedig egy 2021 októberében hozott egyetlen tervezési döntés, amelyről úgy gondolják, hogy a padlólemezzel kapcsolatos. Hamilton rekordja, miszerint F1-es pályafutása során minden szezonban megnyert legalább egy futamot, most veszélybe került, és a mérnöki igazgató, Shovlin elismerte, hogy a teljesítmény hiánya megdöbbentette a hétszeres bajnokot.

Shovlin Hamilton sokkjáról
A szezon korai szakaszában Hamiltont tesztbábuként használta a Mercedes, akik úgy gondolták, hogy tapasztalata ideális lenne az autóval kapcsolatos problémák megoldásához.Ennek eredményeként olyan kísérleti beállításokat kapott, amelyek miatt lényegesen lassabbnak tűnt, mint új csapattársa, George Russell. A Brit Nagydíj óta azonban a Mercedes áttörést kezdett elérni, így azóta átfogóan javult Hamilton teljesítménye Russellhez képest., és ez a kemény munka nem maradt észrevétlen.

Andrew Shovlin az egész szezonban azon dolgozott a versenyzőkkel, hogy felzárkózzanak az élmezőnyhöz Forrás: Daimler AG/Sebastian Kawka for Mercedes-Benz Grand Prix ltd.

- mondta Shovlin a médiának.

A helyes irány
A Mercedes azon törekvése, hogy újra futamgyőzelmekért és a bajnoki címért küzdhessen, valószínűleg Hamilton pályafutásának utolsó nagy kihívása lesz. A brit ugyan jelezte, hogy 40 éves kora után is maradni akar a sportágban, amit korábban még kizárnak tartott.
Shovlin úgy véli, Hamilton elkötelezettsége a csapat számára is lökést adott.

A szezon végére a Mercedes javulást mutat a Ferrarihoz és a Red Bullhoz képest Forrás: AFP/Lillian Suwanrumpha

- mondta.

Forrás