MEXICO CITY, MEXICO - OCTOBER 29: Fernando Alonso of Alpine F1 Team driving the (14) A522 on track during the qualifying session ahead of the F1 Mexico City Grand Prix, at Autodromo Hermanos Rodriguez, in Mexico City, Mexico on October 29, 2022. Daniel Cardenas / Anadolu Agency (Photo by Daniel Cardenas / ANADOLU AGENCY / Anadolu Agency via AFP)
Vágólapra másolva!
Az Alpine szerint jobb így, mint egy megbízható, de gyengébb motorral menni, mivel a teljesítményt célzó fejlesztések most már tilosak egészen 2026-ig, az új erőforrások érkezéséig.
Az utolsó öt futamból hármat nem fejezett be Fernando Alonso motorhiba következtében, mindegyik alkalommal értékes pontszerző helyen haladva sújtott le rá a technika ördöge. A jövőre az Aston Martinhoz igazoló spanyol már nem is bosszankodik, csak vágja a centit. Az Alpine-nál alapvetően nem bánják, hogy maradtak üzemelési hiányosságok a motornál, mert ezen könnyebb változtatni, mint lóerőket varázsolni bele.
„Ne feledjük, az év elején a teljesítményre koncentráltunk, mert az erőforrások fejlesztését befagyasztják" – idézte a Racingnews365.com Otmar Szafnauer csapatfőnököt.
Tudatosan azt a döntést hoztuk, hogy a teljesítményt hajszoljuk, és a megbízhatósági gondokat majd akkor oldjuk meg, amikor előjönnek, hiszen az ilyen módosításokat engedi az FIA.
„Nem szándékosan hiányzik a megbízhatóság, de ha választani kell, inkább a teljesítmény felé hajlunk, mivel azon mostantól 2026-ig nem szabad változtatni. A megbízhatósági bajok viszont javíthatók, ezt megtehetjük a télen. Stratégiailag ez a helyes irány."
Az Alpine versenyzői már 6-6 belső égésű motort használtak a szezonban, a legtöbbet a mezőnyben (holtversenyben Charles Leclerc-rel és Valtteri Bottasszal). Könnyen lehet, hogy a 7.-et Alonsónak fogják először beszerelni, aki az idényben elsőként lépte túl az engedélyezett keretet.
Szafnauer rámutatott, hogy „egyik meghibásodás sem fordult elő újra, mindegyiket kijavítottuk" vagyis legalább nem ugyanaz a probléma tér vissza rendszeresen. Azt sem látja a probléma okának, hogy Alonso esetleg másképp használná az erőforrást, mint csapattársa, Esteban Ocon.
Szerintem az egész a szerencsén múlik.
– mondta. – Néha van ilyen, bár alacsony a valószínűsége, hogy mindig ugyanannál a pilótánál jön elő a probléma."
„Dolgoztam a Hondánál, és már nem is emlékszem pontosan, hány motor ment tönkre egy évben Szato Takumánál, talán 13, miközben Jenson Buttonnál egy sem. Akkor folyton azt kérdezték, Takuma másképp vezet-e, mint Jenson, hogy mindig nála van hiba."