Max Verstappen elárulta, mi történt, amikor a Mexikóvárosi Nagydíj első szabadedzésén megpördült. A címvédő és csapattársa, Sergio Pérez is optimista, de mindketten hangsúlyozták, hogy kevés adat áll rendelkezésükre.
Bár a Red Bull lassabb volt a Ferrariknál a Mexikóvárosi Nagydíj első szabadedzésén, a különbség csak minimális volt, hiszen mindkét pilóta csupán 12 századdal maradt el Carlos Sainz idejétől. Tekintve, hogy a versenyeken általában jobban teljesítenek, mint egy körön, a bikások bizakodva várhatják a hétvége hátralévő részét.
Max got a little dizzy during first practice #MexicoGP#F1pic.twitter.com/lHXH8yBHH0
— Formula 1 (@F1) October 28, 2022
Max Verstappen mindkétszer kikapott Sergio Péreztől, de a második gyakorláson ennek nem volt jelentősége, az elsőn pedig valójában holtversenyben végeztek, csak a címvédő később futotta meg legjobb körét. Könnyen lehet, hogy az első próbálkozása jobban sikerült volna, hiszen lila első szektort autózott, ám a 11-es kanyarban elindult az autó hátulja, és bár elsőre sikerült megfognia, másodszorra nem.
Volt egy necces pillanatom, és amint letértem az ideális ívről, olyan volt, mintha jégen vezetnék – elemezte a megpördülését Verstappen saját weboldalán. – Végül elvesztettem az autót, és ráléptem a fékre.”
A második szabadedzésen mindenki a Pirelli 2023-as prototípus gumijait tesztelte, ez alól csak azok mentesültek az első 30 percben, akik az első tréningen nem vettek részt. Ennek következtében a csapatok a szokásosnál kevesebb releváns adattal rendelkeznek, ennek ellenére Verstappen egyelőre elégedett.
„A lágy gumik rendben voltak, de azokon csak egy [mért] kört mentünk – fogalmazott. – A második szabadedzésen a Pirelli abroncsait teszteltük, ami mindent kicsit bonyolultabbá és szokatlanabbá tett, akárcsak az előző hétvégén. A kemények egy kicsit alattomosabbak. Nem tudtunk sok információt gyűjteni, de figyelembe véve, hogy mit sikerült kipróbálnunk, minden elég jól működik.”
A hazai pályán versenyző Sergio Péreznek egyelőre tehát sikerült felvennie a versenyt csapattársával. Igaz, ő is kiemelte, hogy kevés információt gyűjtöttek, ráadásul a másik két élcsapat is gyorsnak tűnik.

„Trükkös nap volt, ahogyan ez Mexikóban jellemző a magasság miatt – jelentette ki. – Ilyen körülmények között nagyon könnyű hibázni, úgyhogy szerintem összességében rendben volt a napunk. Úgy gondolom, elég gyorsan felvettük a ritmust, így szombaton remélhetőleg már egyszerű dolgunk lesz. A gumiteszt miatt a második szabadedzést lényegében elbuktuk, de ez mindenkinél így van, az első gyakorláson viszont jó tempót diktáltunk és versenyképesnek tűntünk. A Ferrari erősnek néz ki, ahogyan a Mercedes is, szóval kemény csata lesz az időmérőn.”