Ahogyan arról beszámoltunk, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) 7 millió dollár mellett a szélcsatorna-tesztelési idő 10 százalékos csökkentésével büntette a Red Bullt a 2021-es költségkorlát túllépéséért. Christian Hornerék elfogadták ezt a szerintük rendkívül szigorú szankciót, a vetélytársak főnökei azonban értetlenül állnak a szerintük az energiaitalosok számára kedvező döntés előtt.
A Mexikóvárosi Nagydíjon Mattia Binotto hiányában a Ferrarit vezető, egyébként a csapat versenyigazgatójaként dolgozó Laurent Mekies szerint a költségkeret 2,2 millió dolláros túllépése (amelynek egy része egy hibásan dokumentált adójóváírásnak tulajdonítanak) nagyobb előnyt jelentett a Red Bull számára, mint amekkora hátrányt szerez az FIA büntetésével.
Kétmillió [dollár] komoly teljesítményjavulást jelent, ezzel körönként akár két tizedmásodpercet is nyerhettek – mondta Mekies. – Nem gondolom, hogy a 10 százalékkal kevesebb tesztelési idő semmissé fogja tenni ezt az előnyt, pláne hogy a nem az aerodinamikára költött pénzt másra tudják majd fordítani."

A McLaren csapatfőnöke, Andreas Seidl szintén úgy véli, hogy a büntetés nagysága nem arányos a bűn mértékével. A német szakember bízik abban, hogy a hasonló szabálysértéseket máskor ennél súlyosabban bünteti az FIA, az idén 145-ről 140 millió dollárra csökkentett költségkeretet pedig szerinte szintén nem lesz nehéz betartani a csapatok többségének.
Nem is hallgattam meg [Horner pénteki sajtótájékoztatóját], mert nyilván csak egy újabb mesedélutánt tartott, az pedig nem igazán érdekel – nyilatkozta Seidl a Sky Sports-nak. – Kilenc csapatnak sikerült betartania a szabályokat és csak egynek nem... Véleményem szerint a büntetés nagysága nem felel meg a kihágás mértékének és máskor ennél szigorúbb büntetéseket szeretnék látni, hiszen egyáltalán nincs senkinek sem oka arra, hogy átlépje a költségkorlátot. Ezt idén az istállókkal, az F1 vezetésével és az FIA-val is többször átbeszéltük és épp ezért lett csökkentve a keret. Ha valaki mégis átlépi, remélhetőleg a megfelelő büntetést kapja majd érte."

A Mercedest irányító Toto Wolff is úgy gondolja, hogy kaphatott volna súlyosabb büntetést a Red Bull, ám az osztrák csapatfőnök a Sky Sports kamerái előtt inkább arról beszélt, hogy a rivális istállónak elég büntetés a tekintélyének csorbulása.A pénzbüntetés és a fejlesztési idő csökkentése mellett a jó hírnevükben is kárt tett ez az ügy.Az átláthatóság és a jó kormányzás világában ez nem történhet meg következmények nélkül, hiszen minden csapat felelős a márka, az alkalmazottak és a partnerek képviseletéért – mondta Wolff. – Nem hagyhatjuk, hogy a költségek kikerüljenek az ellenőrzés alól. Az amerikai sportágakban, mint az NBA vagy az NFL, fizetési sapkát vezettek be, és egészségesen működik minden. Mi a költségplafonokkal kezdtük, ami rendkívül fontos volt ahhoz is, hogy jobb egyensúlyt teremtsünk a csapatok között. Mindannyian 140 millió dollárért dolgozhatunk, ami azt jelenti, hogy idővel a kisebb csapatok felzárkózhatnak, még ha előnyös is a több, szélcsatornában eltölthető idő. Alapvetően ez az, amire vágyunk: még szorosabb versenyek még több versenyző között."