Az Ezüstnyilak 2014-ig visszanyúló konstruktőri bajnoki periódusa az Amerikai Nagydíjon ért véget, mivel a Red Bull 2013 óta először szerezte meg a konstruktőri bajnoki címet.
A 2022-es évben még mindig nem tudtak futamgyőzelmet aratni, amire már csak három lehetőségük maradt a szezonban.
Amennyiben nem sikerül összehoznia a Mercedesnek egy győzelmet a W13-assal, úgy 2011 óta ez lesz az első győzelem nélküli évük, Lewis Hamilton számára pedig pályafutása legeredménytelenebb szezonja.
A figyelem azonban most már teljes mértékben a 2023-as autóra irányul. Austinban még egy utolsó frissítőcsomagot kaptak, Hamilton hat körrel a vége előtt vezette is a futamot, azonban Max Verstappen ellentmondást nem tűrve megelőzte a hétszeres brit világbajnokot.
Wolff a DNS-váltásról
Annak ellenére, hogy a Mercedes 2022-ben egy egyedi, nulla oldalkormány-konstrukciót használ, Wolff kitart amellett, hogy nem ez az oka a csapat teljesítményének a visszaesésének.
A csapatfőnök ragaszkodik ahhoz, az elképzeléséhez hogy egy 2021 októberében a padlólemezzel kapcsolatos tervezési döntés volt a kiváltó oka a 2022-es sikertelen évüknek.
Úgy gondolom, hogy az autó DNS-e meg fog változni jövőre. Azt hiszem ezt egyértelműen kijelenthetem. Ez nem feltétlenül azt jelenti, hogy a karosszéria nagyon másképp fog kinézni, de az biztos, hogy ami az autó alapjainak a része, vagyis az architektúra, az változni fog a jövő évre
- mondta a médiának.
Előny 2023-ra
A Mercedes egyik előnye 2023-ban a Red Bullnál több szélcsatornában eltöltött idő lesz, a bajnoki helyezések alapján kialakított skála szerint.
A szabály értelmében az aki a tabellán hátrébb végez, az több szélcsatorna-fejlesztési időt kap, ami a Red Bullnak segített a csapattal szemben a 2021 és 2022 közötti technikai szabályváltozások miatt. Ezt Wolff "jelentős hátránynak" nevezi.
2021-ben végig mi voltunk az élen álló csapat, majd megnyertük a konstruktőri bajnokságot. Szóval a 2022 szezon felében hét százalékkal kevesebb szélcsatorna-időnk volt ez alatt a 18 hónap alatt, mint a Red Bullnak, és sokkal kevesebb, mint a Ferrarinak. Most ez fordítva lesz - 14 százalékkal több időnk lesz, mivel a harmadik helyen végeztünk. Ez az idősávos beosztás pontosan az, amire a szabályokat tervezték, és ez adhat némi lehetőséget arra, hogy felzárkózzunk a Red Bull és a Ferrari mögé.