Vágólapra másolva!
Toto Wolff betekintést engedett abba a tervükbe, hogy a csapat megváltoztatja 2023-as autójának "DNS-ét", miután 2022-ben elveszítette a konstruktőri és az egyéni bajnoki címet is a Red Bull ellen.

Az Ezüstnyilak 2014-ig visszanyúló konstruktőri bajnoki periódusa az Amerikai Nagydíjon ért véget, mivel a Red Bull 2013 óta először szerezte meg a konstruktőri bajnoki címet.
A 2022-es évben még mindig nem tudtak futamgyőzelmet aratni, amire már csak három lehetőségük maradt a szezonban.

Amennyiben nem sikerül összehoznia a Mercedesnek egy győzelmet a W13-assal, úgy 2011 óta ez lesz az első győzelem nélküli évük, Lewis Hamilton számára pedig pályafutása legeredménytelenebb szezonja.

A figyelem azonban most már teljes mértékben a 2023-as autóra irányul. Austinban még egy utolsó frissítőcsomagot kaptak, Hamilton hat körrel a vége előtt vezette is a futamot, azonban Max Verstappen ellentmondást nem tűrve megelőzte a hétszeres brit világbajnokot.

Wolff a DNS-váltásról
Annak ellenére, hogy a Mercedes 2022-ben egy egyedi, nulla oldalkormány-konstrukciót használ, Wolff kitart amellett, hogy nem ez az oka a csapat teljesítményének a visszaesésének.

A csapatfőnök ragaszkodik ahhoz, az elképzeléséhez hogy egy 2021 októberében a padlólemezzel kapcsolatos tervezési döntés volt a kiváltó oka a 2022-es sikertelen évüknek.

- mondta a médiának.

Előny 2023-ra

A Mercedes egyik előnye 2023-ban a Red Bullnál több szélcsatornában eltöltött idő lesz, a bajnoki helyezések alapján kialakított skála szerint.

A szabály értelmében az aki a tabellán hátrébb végez, az több szélcsatorna-fejlesztési időt kap, ami a Red Bullnak segített a csapattal szemben a 2021 és 2022 közötti technikai szabályváltozások miatt. Ezt Wolff "jelentős hátránynak" nevezi.

A Mercedes előnyre tehet szert azzal, hogy 7%-kal többet tesztelhetnek a szélcsatornában, mint a Red Bull, 14%-kal pedig többet, mint a Ferrari a következő szezonra Forrás: Getty Images/2004 Getty Images/Stuart Franklin

Forrás