Sainz odaszúrt az őt kiütő Russellnek: Ilyen hibát nem követnek el az élen

Forma-1, USA Nagydíj, Carlos Sainz, Ferrari
Ferrari's Spanish driver Carlos Sainz Jr. (55), spins out at the start ofthe Formula One United States Grand Prix, after a collision with Mercedes' British driver George Russell, at the Circuit of the Americas in Austin, Texas, on October 23, 2022. - Sainz left the race. (Photo by Jim WATSON / AFP)
Vágólapra másolva!
Carlos Sainzot bosszantja, hogy lényegében ismét az első körben ért véget számára a verseny az USA Nagydíjon, és odaszúrt az őt megforgató George Russellnek. A brit pilóta elnézést kért ellenfelétől, és elárulta, rosszul mérte fel, hogy mire készül a Ferrari versenyzője.

Carlos Sainz számára lényegében már az első körben véget ért az USA Nagydíj, bár hivatalosan csak a másodikban adta fel a versenyt. A pole pozícióból induló spanyol pilótának George Russell ment neki az 1-es kanyarban, aminek következtében megpördült.

Sainz futama gyakorlatilag már az első kanyarban véget ért

Már önmagában ez hatalmas csapás lett volna, hiszen visszaesett a mezőny végére, de a helyzet ennél is súlyosabb volt. Sainz a rádióban jelentette, hogy defektet kapott, ennek megfelelően kiállt a bokszba, onnan azonban már nem tért vissza, mert a Ferrari szivárgást észlelt az autón. A 28 éves versenyző idén már negyedszer esett ki a futam legelején, és ezek közül ez volt a második, amelyért az egyik ellenfele volt a felelős.

– nyilatkozta az F1 TV-nek. – Ez elképesztősen bosszantó és csalódást keltő. Rengeteg verseny volt, amelyen egyetlen kört sem tettem meg. Emiatt nehéz előrelépnem a futamokon. Nagyon dühös vagyok, mert megvan a tempó, de a szerencse szempontjából borzasztó évünk van.”

Persze Sainz valamilyen szinten magát is hibáztathatja, hiszen Max Verstappen lerajtolta őt, ami kulcsfontosságú volt a későbbiek szempontjából. Igaz, az egyszeres futamgyőztes szerint nem ő startolt rosszul, hanem inkább a címvédő kifejezetten jól.

„Nem a legjobban indultam – jelentette ki. – Szerintem Maxnak remek rajtja volt, mert a Mercedesekhez képest az enyém sem volt rossz. Sok éve látjuk, hogy a második helyezett jobban rajtol az elsőnél valamiért, amit még nem értünk.

Russell 5 másodperces büntetést kapott az incidensért, amit még a futam alatt letöltött. Sainz teljes mértékben egyetért a szankció tényével, mivel riválisa szerinte olyan balesetet okozott, amelyet a mezőnynek ebben a részében nem szokás.

Russell személyesen kért elnézést Sainztól

„Megérdemelt volt a büntetés, az biztos – szögezte le. – Hogy öt vagy tíz [másodperc], esetleg stop&go járt volna, azt nem fogom megítélni. Szerintem az első három helyezettnél még nem történt ilyen incidens, mert az első négyben általában a pilóták nem követnek el ilyen hibákat.”

A futam után Russell ellátogatott a Ferrari motorhome-jához, és elnézést kért Sainztól a történtekért. A brit versenyző elárulta, rosszul mérte fel a helyzetet, és másfajta manőverre számított a Ferrari versenyzőjétől.

– elemezte a történteket. – Amint rájöttem, hogy megpróbál Max alá fordulni, már eldöntöttem, hol fékezek, és elkerülhetetlen volt az összeérés. Ha kívül marad, biztosan rendben lettem volna, hiszen Lewis [Hamiltonnal] csatáztam, nem pedig az előttem haladó autókkal. Miután [Sainz] lelassított és megpróbált [Verstappen] alá vágni, nehéz volt [reagálnom]. Szóval, ahogyan mondtam, elismerem a hibámat, az embernek pilótaként tisztában kell lennie a lehetőséggel, hogy az előtte lévő autók [ezt teszik]. Ennél többet [nem] lehet mondani.”

Russellnek valóban volt esélye arra, hogy lerajtolja Hamiltont, ám az ütközés után nagyon gyenge versenyt futott, hiszen még a sérült autóval közlekedő Sergio Pérezzel sem tudta tartani a tempót, és csak a leggyorsabb körrel vigasztalódhatott. A 24 éves versenyző ennek fényében bízik benne, hogy az ő kocsija sem volt teljesen ép, ami megmagyarázná a teljesítméyét.

– fogalmazott. – Sehol nem voltam a tempót tekintve, szóval remélem, hogy amikor átvizsgáljuk az autót, talán egy kicsit több sérülés van, mint amire számítottunk. Amint látótávolságon kívülre kerültem Checóhoz és Charles [Leclerc-hez] képest, csak az volt a lényeg, hogy hazahozzuk az autót, mert nehezen tudtuk pályán tartani. Az egyensúly változott az etapon, illetve a körön belül. Az egyetlen furcsa dolog az volt, hogy a középső etapom során viszonylag versenyképes voltam, amikor Checo és Charles mögött mentem. Körökön keresztül közvetlenül mögöttük, DRS-távolságon belül haladtam, ami nyilvánvalóan furcsa, mert az első és az utolsó etapban sehol sem voltam.”