Carlos Sainzot bosszantja, hogy lényegében ismét az első körben ért véget számára a verseny az USA Nagydíjon, és odaszúrt az őt megforgató George Russellnek. A brit pilóta elnézést kért ellenfelétől, és elárulta, rosszul mérte fel, hogy mire készül a Ferrari versenyzője.
Carlos Sainz számára lényegében már az első körben véget ért az USA Nagydíj, bár hivatalosan csak a másodikban adta fel a versenyt. A pole pozícióból induló spanyol pilótának George Russell ment neki az 1-es kanyarban, aminek következtében megpördült.
There was drama from the word go in Austin #USGP #F1 pic.twitter.com/Re0mo0yb9n
— Formula 1 (@F1) October 23, 2022
Már önmagában ez hatalmas csapás lett volna, hiszen visszaesett a mezőny végére, de a helyzet ennél is súlyosabb volt. Sainz a rádióban jelentette, hogy defektet kapott, ennek megfelelően kiállt a bokszba, onnan azonban már nem tért vissza, mert a Ferrari szivárgást észlelt az autón. A 28 éves versenyző idén már negyedszer esett ki a futam legelején, és ezek közül ez volt a második, amelyért az egyik ellenfele volt a felelős.
„Az a gond, hogy megint én fizettem meg [más] vezetői hibájáért, és egész évben ez a tendencia az első körökben, ami nem teszi lehetővé, hogy teljesítsem a futamot, harcoljak a győzelemért vagy tanuljak valamit az autóról – nyilatkozta az F1 TV-nek. –Ez elképesztősen bosszantó és csalódást keltő. Rengeteg verseny volt, amelyen egyetlen kört sem tettem meg. Emiatt nehéz előrelépnem a futamokon. Nagyon dühös vagyok, mert megvan a tempó, de a szerencse szempontjából borzasztó évünk van.”
Persze Sainz valamilyen szinten magát is hibáztathatja, hiszen Max Verstappen lerajtolta őt, ami kulcsfontosságú volt a későbbiek szempontjából. Igaz, az egyszeres futamgyőztes szerint nem ő startolt rosszul, hanem inkább a címvédő kifejezetten jól.
„Nem a legjobban indultam – jelentette ki. – Szerintem Maxnak remek rajtja volt, mert a Mercedesekhez képest az enyém sem volt rossz. Sok éve látjuk, hogy a második helyezett jobban rajtol az elsőnél valamiért, amit még nem értünk.
Aztán a csata közepén voltam Maxszal, majd hirtelen jött valaki, aki nem is volt benne abban a küzdelemben, és belém ütközött. Nem hiszem, hogy mindez túl sok magyarázatra szorulna.”
Russell 5 másodperces büntetést kapott az incidensért, amit még a futam alatt letöltött. Sainz teljes mértékben egyetért a szankció tényével, mivel riválisa szerinte olyan balesetet okozott, amelyet a mezőnynek ebben a részében nem szokás.
Apology accepted...
— Formula 1 (@F1) October 23, 2022
George dropped by to say sorry to Carlos after the race #USGP #F1 pic.twitter.com/nbt0cS6LFL
„Megérdemelt volt a büntetés, az biztos – szögezte le. – Hogy öt vagy tíz [másodperc], esetleg stop&go járt volna, azt nem fogom megítélni. Szerintem az első három helyezettnél még nem történt ilyen incidens, mert az első négyben általában a pilóták nem követnek el ilyen hibákat.”
A futam után Russell ellátogatott a Ferrari motorhome-jához, és elnézést kért Sainztól a történtekért. A brit versenyző elárulta, rosszul mérte fel a helyzetet, és másfajta manőverre számított a Ferrari versenyzőjétől.
Amikor bementem az egyes kanyarba, és láttam, hogy [Sainz] Max külső oldalán van, arra számítottam, hogy megpróbálja kívülről megelőzni – elemezte a történteket. – Amint rájöttem, hogy megpróbál Max alá fordulni, már eldöntöttem, hol fékezek, és elkerülhetetlen volt az összeérés. Ha kívül marad, biztosan rendben lettem volna, hiszen Lewis [Hamiltonnal] csatáztam, nem pedig az előttem haladó autókkal. Miután [Sainz] lelassított és megpróbált [Verstappen] alá vágni, nehéz volt [reagálnom]. Szóval, ahogyan mondtam, elismerem a hibámat, az embernek pilótaként tisztában kell lennie a lehetőséggel, hogy az előtte lévő autók [ezt teszik]. Ennél többet [nem] lehet mondani.”
Russellnek valóban volt esélye arra, hogy lerajtolja Hamiltont, ám az ütközés után nagyon gyenge versenyt futott, hiszen még a sérült autóval közlekedő Sergio Pérezzel sem tudta tartani a tempót, és csak a leggyorsabb körrel vigasztalódhatott. A 24 éves versenyző ennek fényében bízik benne, hogy az ő kocsija sem volt teljesen ép, ami megmagyarázná a teljesítméyét.
Nem gondoltuk, hogy nagy kár keletkezett, de azt kell mondanom, hogy valószínűleg ez volt a legrosszabb vasárnapom az évben – fogalmazott. – Sehol nem voltam a tempót tekintve, szóval remélem, hogy amikor átvizsgáljuk az autót, talán egy kicsit több sérülés van, mint amire számítottunk. Amint látótávolságon kívülre kerültem Checóhoz és Charles [Leclerc-hez] képest, csak az volt a lényeg, hogy hazahozzuk az autót, mert nehezen tudtuk pályán tartani. Az egyensúly változott az etapon, illetve a körön belül. Az egyetlen furcsa dolog az volt, hogy a középső etapom során viszonylag versenyképes voltam, amikor Checo és Charles mögött mentem. Körökön keresztül közvetlenül mögöttük, DRS-távolságon belül haladtam, ami nyilvánvalóan furcsa, mert az első és az utolsó etapban sehol sem voltam.”