A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner azt állította, hogy a 2021-es költségkorlát átlépése a csapat alkalmazottainak gyerekeire is hatással van, ugyanis őket is zaklatják emiatt az iskolai játszótereken. Vasárnap az is kiderült, hogy Dietrich Mateschitz halála miatt néhány napra felfüggesztik a tárgyalásokat az FIA és a Red Bull között.
Ahogy arról korábban beszámoltunk, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) vizsgálata alapján a Red Bull tavaly átlépte a 145 millió dolláros költséghatárt, amiért büntetésre számíthat. Szombaton megvizsgáltuk, hogy milyen következményei lehetnek az esetnek, sajtóhírek alapján a legvalószínűbb büntetés a szélcsatornában eltölthető és az autók tervezéséhez és fejlesztéséhez elengedhetetlen CFD (magyarul számítógépes áramlásdinamika) idejének csökkentése lesz.A McLaren vezérigazgatója, Zak Brown ennél várhatóan súlyosabb következményeket szeretne, ugyanis a héten egy levelet írt az FIA-nak, amelyben
kijelentette, hogy a költségvetési sapka megszegése „csalásnak minősül" – bár nem nevezte meg közvetlenül a Red Bullt. Az energiaitalosok csapatfőnöke erre is reagált a sajtótájékoztatón.

„Rendkívül kiábrándító, hogy egy versenytárs csalással vagy csaló magatartással vádol – mondta Horner. – Teljesen megdöbbentő, hogy egy másik versenytárs a tények és a részletek ismerete nélkül ilyen vádat emelhet. Szingapúr óta bíróság előtt állunk, pedig a médiában megjelenő számok mérföldekre állnak a valóságtól" – a brit szakember szerint ugyanis legfeljebb 200 ezer dollárral léphették túl a limiter.
Horner hozzátette, a vádaskodások jelentősen befolyásolják a szakmai- és a magánéletüket is.
„Máris súlyos károkat okozott ez a márkának, a sofőreinknek és a munkaerőnknek. Egy olyan korban, ahol a mentális egészség uralkodik, láttuk az alkalmazottaink gyerekeit zaklatni a játszótereken. Ezeket az állításokat nem lehet tények és tartalom nélkül felhozni. Megdöbbentünk néhány versenytársunk viselkedésén. Három hete bántalmazás és összehangolt kampány folyik a Red Bull [párszázezer dollár feletti] drákói büntetéséért, ezt meg kell állítani."
Az Amerikai Nagydíj pénteki napján Mohammed bin Szulajmmal, az FIA elnökével beszélgetett a Red Bull csapatfőnöke, ahol valószínűleg közelebb kerültek egy mindkét félnek megfelelő megoldáshoz – ám erről Horner egyelőre még nem árult el semmit.

„Nem mondhatom el, mert bizalmas. De amint rendeződik és átlátható lesz, megosztom Önökkel a beadványainkat és az álláspontunkat. Ez akár nyolc vagy kilenc hónapig is tarthat, de mi mihamarabbi megoldást szeretnénk – nyilatkozta Horner, majd mégis megosztott néhány információt az újságírókkal. – Az a véleményünk, hogy a vonatkozó költségeink a felső határon belül vannak, ezért az FIA-val tárgyalunk az enyhítő körülményekről. Működési szempontból nulla hasznunk volt, egyáltalán nem érezzük úgy, hogy 2021-ben vagy 2022-ben előnyt szereztünk."