Társoldalunk:
Hírlevél

Sainz felfedte, mik segítették a váratlan pole pozícióhoz

2022.10.23. 10:31

Második alkalommal végzett az élen időmérőn a spanyol pilóta, aki többször karnyújtásnyira állt a sikertől, csak a nüanszok nem felé billentették a mérleg nyelvét. Szerinte a sikerben való hit és a kísérletezés is hozzájárult ehhez.

Carlos Sainz harmadszor indul az élről egy F1-es versenyen, ebből ez a második alkalom, hogy saját erőből szerezte meg a kegjobb rajtkockát (Spában rajtbüntetést kapott az élen végző Max Verstappen), és az első, hogy mindezt száraz körülmények között érte el.

Austinban Verstappen és a másik ferraris, Charles Leclerc volt az, aki megingott kicsit a döntő körben, így ezúttal a spanyol javára billent a mérleg nyelve. Megint nem sok választotta el a három pilótát a rangsorban, egy tizedmásodpercen belül futottak.

Kattintson a képre galériánk megtekintéséhez!Forrás: credit: @Scuderia Ferrari Press Office/© Foto Colombo Images

„Az év elején szenvedtem az autóval, lépésről lépésre javultam. Az utolsó öt-hét versenyen az időmérőn már nagyon közel kerültem a lehetőségek maximumához, de száraz pályán nem jött össze a pole pozíció. – nyilatkozta Sainz. – Rendre elképesztően szoros volt a csata ezzel a két sráccal a nyári szünet előtt óta, de mindig kikaptam tőlük fél tizeddel. Nagyon akartam a sikert, nagyszerű, hogy végre összejött."

„Hittem benne, hogy sikerülni fog. Kipróbáltam különböző dolgokat az edzéseken, jobban az ízlésemhez igazítottuk az autót. Kísérleteztem a vezetési stílussal és a beállításokkal is. Egyes nagydíjakon félresiklottunk, máskor összeálltak a dolgok."
Azt hiszem, az volt a kulcs, hogy megtartottam a hitet arról, hogy össze fog jönni.„És persze a tiszta kör is kellett. Idén többször úgy maradtam fél tizeddel a pole-ról, hogy elkövettem egy viszonylag drága hibát az utolsó szektorok egyikében."

Sainz a tabella 5. helyén áll, reálisan egy pozíciót tud javítani, amennyiben a hátralévő négy futamon legalább öttel több pontot gyűjt George Russellnél. Az USA Nagydíjon nem számít sétagaloppra, mert a Red Bull versenytempója általában erősebb, mint a Ferrarié.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK