Az USA Nagydíj pénteki napja alapján Lewis Hamilton úgy véli, közel vannak a Red Bullhoz és a Ferrarihoz. A szintén optimista George Russell és Andrew Shovlin mérnökigazgató egyaránt úgy látja, hogy a fejlesztések beváltak.
Lewis Hamilton a harmadik, míg George Russell a hetedik helyen fejezte be az USA Nagydíj első szabadedzését. A második gyakorlás ezúttal nem volt mérvadó a hétvége szempontjából, hiszen szinte mindenki végig a Pirelli 2023-as prototípus gumijait tesztelte.

A nyitótréningen a hétszeres világbajnok ugyan 475 ezreddel elmaradt az élen záró Carlos Sainztól, de az edzés korábbi fázisában ő volt az első, aki meg tudta közelíteni az addig fölényben lévő Max Verstappent. A brit pilóta úgy véli, elég közel vannak a két rivális istállóhoz.
A második szabadedzés a gumiteszt miatt nem adott igazi támpontot a teljesítményünkről, de az első elég jónak tűnt – nyilatkozta. – Este remélhetőleg változtatunk néhány dolgon, szombaton pedig kiderül, hogy pontosan hol is állunk. Ugyanakkor nem érzem úgy, hogy túlságosan messze lennénk.”
A Mercedes Austinba vetette be először az utolsó komolyabb fejlesztési csomagját idén. Bár pénteken több forrás is arról értesült, hogy az FIA szabálytalannak minősítette az első szárnyat, így azt nem használhatják éles körülmények között, George Russell ilyesmit nem említett, ellenben pozitívan beszélt az újításokról.
„A fejlesztések eddig rendben voltak – jelentette ki. – Az első szabadedzés furcsán alakult, mivel néhány csapat váratlanul gyorsnak tűnt, mások pedig nem voltak olyan gyorsak, mint amire számítottunk. A második gyakorlás eltérő formátuma miatt még nem tudjuk, hogy mi lesz a sorrend, de egyelőre elég erősnek érezzük az autónkat, ami ígéretes.”
A 24 éves versenyző alighanem az Alpine-ra és az Aston Martinra célzott mint pozitív meglepetések. Elképzelhető, hogy a két istálló azért tudott annyira jól teljesíteni, mert kevésbé hátráltatták azok a tényezők, amelyek egyelőre megnehezítik a Mercedes dolgát.

„Összességében elég jó napunk volt – fogalmazott Andrew Shovlin, a konstruktőri címvédő mérnökigazgatója. – Délelőtt [valójában kora délután – a szerk.] mindkét autóra feltettük a fejlesztéseket, és az ebből gyűjtött adatok megfelelnek a várakozásoknak. Az egyensúlyt nehéz volt [megtalálni] a szél miatt, de nem hiszem, hogy egyedül mi küszködtünk ezzel. A hosszú etapokon a gumik nagyon túlmelegedtek, amit vasárnap nehéz lesz menedzselni, de úgy tűnik, mindenki ugyanezzel szenved.”